Reklama

Reklama

Deranged

  • USA Deranged: Confessions of a Necrophile (více)
Trailer

Obsahy(1)

Farmář Ezra Cobb žije na polorozpadlém statku jen se svou panovačnou a despotickou matkou, která má na něj značný vliv. Zakazuje mu ženy a učí jej, že všechny jsou zlé. Když matka zanedlouho zemře, psychicky ho to poznamená. Nedokáže se s její smrtí vyrovnat, těžce to nese a začíná trpět paranoidními představami, že k němu mrtvá stále promlouvá. O rok později ji tedy vykope z hrobu a vezme do svého domu, kde ji nějaký čas drží a poté mumifikuje. To mu však bohužel nestačí a vykrádá další hroby. Stále je poháněn matčinými myšlenkami a nakonec sám pomalu postupuje k ještě strašnějším zločinům. (Karlos80)

(více)

Recenze (54)

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Vo chvíli keď začína Ezra Cobb alias Ed Gein vyvádzať svoje drastické, úchylné a hrozostrašné skutky, odkiaľsi vyskočí uhľadený muž s kravatou, ktorý analyzuje život a činy tohto pervezného vraha. Zvláštna kombinácia: mŕtva náboženská fanatička, jej nepríčetný syn a hĺbavý intelektuál, ktorý na svet pozerá spoza okuliarov so silnými dioptriami. Niežeby ma tento analytik vyrušoval, naopak film natočený neobvyklým polodokumentárnym štýlom, je aj vďaka nemu autentický viac než dosť, ale často hovorí notoricky známe veci. Beriem to však tak, že Cobb (Gein) je ako filmový hrdina - nadčasový a spomínaný analytik je až príliš časový a pominuteľný. Dnes žijeme v informačnej dobe, prístup k informáciam je podstatne lepší než v roku 1974. Ale predsa, trochu viac priestoru pre hlavného aktéra príbehu, ani tajomstva by filmu určite nezaškodilo. PS: A ešte jedna poznámka k obsahu (pozri hore). Nemám pocit, že Roberts Blossom hral "venkovského faráře", bol to skôr nepríčetný dedinský farmár. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Kde bol tento film zahrabaný, keď som o ňom vobec nič nevedel. Tu je parádne znázornená premena z dobrého synčeka na vykrádača hrobov, násilníka a vraha. On nevraždí z dlhej chvíle, ale spúšťačom jeho psychickej poruchy bola strata milovanej matky a potom ubíjajúca samota. A preto tento film nieje ani tak krvákom, ale psychologickou štúdiou chorého človeka, ktorý sa vymkne spod kontroly. Ta seansa, ktorá mala byť spestrením vo filme, tak mne to prišlo, ako zlí vtip a do dejovej linky to vobec nezapadalo. Ale jediný problém vidím vo vyprávačovi, ten tam nemal čo robiť, rušil to tam, mal tam byť len doprovodný hlas, nie nejaký trápny šašo, tam film strácal na reálnosti. Ale reálnosť si film vynahradzoval v hereckom prejave R.Blossoma, bol vynikajúci a povedal by som až bravúrny. Kamera bola tiež na slušnej urovni. Tak bodycount tu nebol silný, ale tento film nešiel na vraždy, ale na dramatickosť. Ale išiel by som sám proti sebe, keby som tomuto filmu dal 5*, niečo mu do plného hodnotenia chýbalo. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Film „Deranged“ je koncipován v podstatě jako rekonstrukce života Ezry po smrti jeho matky, celou dobu nám do děje vstupuje redaktor, který dává nějaký komentář, což je podtrhává nepříjemné pocity, jež je možné z tohohle filmu mít. Skutečně na svou dobu, ale i dnes velmi povedený kousek, který dovede člověka minimálně znepokojit. Trikově výborné, i když ta barva krve trochu bolí na oči. ()

rykardo 

všechny recenze uživatele

Nooóóó...., zas až tak odvařenej jako Mojmír nebo Karlos jsem z toho asi nebyl, nicméně zajímavá a taktéž kvalitní podívaná to byla určitě... Musim vyzdvihnout hlavně ten téměř dokonalej a dosti uvěřitelnej, hereckej výkon Robertse Blossoma, myslim, že volba tohoto herce do role Ezry Cobba byla více než úspěšná..., na druhou stranu mě, na rozdíl třeba od Pedestra, občasné vstupy pana komentátora do děje celkem dosti iritovaly a nepovažuju je za úplně šťastné a celkově ku prospěch věci (ale to je samo věcí názoru)... Když to shrnu, DERANGED mě dostal svým minimalistickým zpracováním, syrovou autentičností a především hereckým projevem R. Blossoma a na těch 80% bych to dneska viděl zcela zaslouženě... ()

topi 

všechny recenze uživatele

Film, inspirující se vrahem Ed Geinem. Zvláštní atmosféra z tohoto snímku přímo čiší, celkový pohled do zvrhlé duše Ezra je vcelku znepokojující. Navíc výborně zahraný Robertem Blossomem (nejvíce známý jako soused s lopatou z filmu Sám doma) a jeho psychicky vyšinutou matkou - to jsou pěkně zahrané zrůdy. Zajímavostí určitě je, že na maskách se podílel mistr ve svém oboru daný - Tom Savini. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Vedeli ste, že hlavná postava nekrofila Roberts Blossom je vlastne ten starký s lopatou zo Sám Doma? Aký paradox hehe... Nebyť niektorých momentov ktoré ma celí čas iritovali, určite by som tomuto flicku vpálil vyššie hodnotenie, pretože, na lacný exploitation, to malo potenciál. Verím že v sedemdesiatom štvrtom neustále apelovanie na fakt že, ide o skutočný príbeh pravdepodobne pôsobilo na divákov viac ako dneska, časom to však stratilo na reálnosti a sile. Ten reportér ktorý sa neustále miešal do deja a príbehu bol vyslovene trápny. Veru, tieto momenty ako víno dozreli a zmenili sa na ocot. Hlavná postava neustále opakovala slova ma´am. To ma takisto štvalo po celí čas. Tú maniakálnu psychopatiu som mu nedokázal uveriť. Malo to podobne silné prvky prvý Texas Chainsaw Massacre ale až tak ma to nevtiahlo do deja. Na to že, ma to miestami nudilo malo to svoje drsné, temné a zvrátené stránky.. Ako lov a následná pitva dievčaťa na konci, svadobná hostina plná mŕtvol a tak ďalej. Takže nebolo to vôbec márne. ()

kapsomut 

všechny recenze uživatele

Servírka Amy byla opravdu hodně pěkná herečka! Herecké výkony všech byli neuvěřitelné! Nechápu, proč je tento film tak nedocenění a upadl v zapomění ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Absolútne lahôdkový a hlavným hrdinom skvelo zahraný exploiťák, s tými 70tkovo neodolatelne naivnými vyprávačskymi prestávkami kĺzajúci od voyeurského a vážneho sledovania psychotického nekrofila až po vydarenú sebaparódiu (seansa). Vlastne iba o kúsok menšia chuťovka ako Hooperov TCM z rovnakého ročníka (a aj to len kvôli nie tak pôvabne vygradovanému záveru akým disponoval TCM, navyše s pár logickými fackami). ()

Flaxik 

všechny recenze uživatele

Když si starej Brůna brousil sekeru na svojí nezvedenou rodinu, netušil, že na druhém konci světa v samém srdci imperialistického bloku žije jeho brácha, se kterým by se skvěle doplňovali. Zatímco Brůna by to všechno házel do studny, Ezra Cobb by to zase vytahoval a instaloval v obýváku, no mohla by to být povedená taškařice a Honza Zeman by nevěděl, kde mu hlava stojí. Hlavně kluci si byli tak nějak povahou podobní, bůhví jestli se mamá Brůnová mezi válkama nespustila s nějakým amíkem. Že za rok 1974 dostal Oskara nějakej Lemon, to bych ještě pochopil, ale že Roberts Blossom nebyl ani seznamu nominovaných, usvědčuje oskarovou komisi z totálního amatérismu. Před Ezrovým šíleným pohledem by zakolísal i Vašek Lohniský a jestli si nebudete pamatovat děj, určitě si zapamatujete ten spodní ret, to potřesení hlavou a ty oči, ty oči, ty šílené oči... Skoro pětihvězda, nebýt těch nepochopitelných vstupů moderátora a podivně červené krve. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Dosť zvrátená, ale aj zaujímavá maniakálna postavička ten Ezra. Akurát, že na triler mi prišlo toho napätia málo a často to celé pôsobilo ako komédia. Občas síce so zdarilými momentami, ale na takýto druh trileru nevhodné. V porovnaní s realitou udrie do očí, že herec je o dosť starší ako skutočný Ezra a zamlčal sa fakt, že skutočný Ezra nielen mrtvoly vyhrabával a vraždil, ale z ľudí vytváral rôzne predmety (lampy, stoličky z ľudskej kože, náhrdelníky zo ženských bradaviek) a tiež pestoval kanibalizmus. Jeho niektoré kroky vo filme mi prišli nedotiahnuté a scenáristom nedomyslené. Rozhodne však ide o nevšedné béčko, ktoré nudiť nebude. ()

HorrFi 

všechny recenze uživatele

Tahle stará,syrová a mrazivá šílenost mě šokovala.. Roberts Bloosom zahrál svoji roli špičkově, myslim že takhle vypadá skutečnej psychopat nebo dokonce ,,omyl přírody" a protože je to inspirovaný skutečnou událostí tak opravdu nemam slov.. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Hodne zvlastni zpracovani pribehu Eda Geina. Vypravec, varhanni poklidna muzika a hlavne uzasny Roberts Blossom v hlavni roli. Mne se to libilo, da-li se to tak rict. Vubec to neni takovy masakr jako napr. Texas atd. :) ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

„Maureen’s the only woman I wever did trust. She’s fat, that’s why. A big heifer.“ Tvorcovia vravia, že je to absolute true. Wikipédia zase, že plot je loosely based. Začíname pohľadom na starší väčší americký dom na zjavne opustenom pozemku. Niekedy sa vo filmoch začína rozprávačmi a to je aj tento prípad. Nemusí to byť dobré, keď uvážime, že ako diváci nemáme vedieť, kto prežil a kto nie. Tento rozprávač je reportér. Reportér sa však objavuje tam, kde treba, akoby bol s hlavným hrdinom všade tam, kde mlčí. A kde hlavný hrdina mlčí, reportér dopĺňa rozprávanie odhaľovaním jeho myšlienkových pochodov. Hlavný hrdina je vybraný presne tak, ako si vidláckeho narušeného nekrofila predstavujete a jeho predstaviteľ sa musel smiať na svojich scénach. Jeho kockovaná červená košeľa musela byť inšpiráciou pre Freddyho Kuregera. Podobnosť s Hitchockovým Psychom nie je čisto náhodná, obe sú založené na príbehu Eda Geina. Nie je tu však žiadny motel, ale farma. Matku vidíme zaživa a stíha filmu dodať pár hlášok. Jeho reakcia na jej smrť je podnetná a nejako som nevidel doteraz porovnateľnú reakciu, či už tesne po smrti alebo na pohrebe pri poznámke suseda. Pokračuje samozrejme aj doma pri rozhovoroch s mŕtvolou. Príbeh je zvrátený, ako sa dá čakať, ale forma nepoteší. Síce neurazí, ale je len priemerná. Tento film sa asi nedá ceniť za kameru. Tvrdenie platí až do 50. minúty, kedy sa ukáže amatérska kamera, tu trasúca sa idúc s obeťou ku vrahovmu domu. Risk obete ísť do neznámeho je tu veľmi opodstatnený. Kamera sa mení aj pri udieraní obete, najprv z pohľadu obete, akoby vrah udieral nás a obraz sa trasie a strieda sa s pohľadom na zakrvavenú obeť, pri ktorej sa použila tá jasná krv používaná v 70. rokoch. V The Texas Chain Saw Massacre si ju ale pamätám lepšiu. Jeho najlepšou zložkou sú práve dialógy plné čierneho humoru a gradovaných poínt. Taká scéna seansy sa tiež nedá zabudnúť na jej dialóg by sa mal tesať do kameňa. Keď obeť prišla do domu vraha, začína sa lepšia, napínavejšia časť príbehu. Neskôr sa dočkáme aj husľovej scény, asi mala byť kontrou ku benjo scene v Deliverance, ale tu mala vyznieť skôr parodicky. Chudobná izba plná neporiadku a pozbieraných čudáctiev s nedojedenými zvyškami jedla nevyzerá dobre. Pri shocking odhaľovacej scéne v 52. minúte dojem trochu kazí klišé vážna hudba. Hixploitaion je to ale pamätný, pre mňa kvalitou porovnateľný s Hooperovým The Texas Chain Saw Massacre, aj keď v niečom odlišnou kvalitou. „Remember what I‘ve always told you. The wages of sin is gonorrhea, syphilis and death.“ –„She was a great lady, Ez. Real... real demure.“ –„The funeral was this afternoon.“ „That lady taught me all through Sunday School and in the sixth grade. Taught Ez, too. Remeber that Ez, back in sixth grade? Used to call her „old flannel face.“ Remeber that Ez?“ „No, sir.“ „Yeah, that’s her, all right. Here. Remeber her, Ez?“ „Oh, that’s old Miss Johnson there. What’s she doing in the newspaper?“ „Dang it, Ez, I just told you she’s dead.“ „You mean they put her in the paper just ’cause she’s dead?“ „What’s the matter with you, Ez? That’s her danged obituary.“ „Her what?“ „Don’t tell me you don’t know what’s an obituary is.“ –„She’s fat mama, yous like you said.“ –„Close your eyes then, and concentrate.“ –„He says he misses the carnal aspect of our marriage.“ „Carnival?“ Jazykové okienko: kick the bucket; 'costs an arm and leg'. () (méně) (více)

Han22 

všechny recenze uživatele

No to teda byla magořina. Vzpomínáte si někdo na toho strejdu z lopatou, co v Sám doma odhazoval sníh a Kevina (a všechny dětské diváky s ním) děsil k smrti? Ten co vypadal jak absolutní psychopat? Tak tenhleten chlápek o 16 let mladší, ale stále stejně děsivej tady hraje psychopata, tentokrát opravdového, založeného podle skutečného vzoru a je to síla. Ezra je blázen, který... ale ne, to se nedá prozrazovat, to se musí vidět. Deranged nenabízí potoky krve, ale přecejen pár silných brutálních scén má a vyzradit je by byl hřích. Zbytek filmu tvoří absolutní ponor do Ezrovy osobnosti a protože děj nesledujeme pohledem jeho obětí nebo pátrajícího policajta (ani jedno zde nenajdeme), člověk se chtě nechtě ztotožňuje s tím magorem a začíná chápat důvody, proč tím magorem vlastně je. Hodně silný horor/psychothriler a to tenhle subžánr hororu nemám vůbec rád. ()

666Carnage 

všechny recenze uživatele

Vymazlený horor. Krásné nechutné scény a dobře zahraný psychopat Ezra. Krev sice byla vtipná ale jinak jsem se velice dobře bavil. 80% ()

woodsman 

všechny recenze uživatele

dobry hmus tie mrtvoli doma najviac vtipna na cervena farba namiesto krvi kokos hned by som s nou natrel plot skoda toho konca ty 2 ho mohly odjebat a baba mohla žit ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

O Edu Geinovi jsem něco přečetl a tak mě mrzí, že i když na začátku tento film deklaruje, jak je to celé podle skutečnosti, tak závěr, na který jsem se nejvíc těšil vůbec podle skutečnosti není. Ale psychologie a přeměna Eda/Ezry z utlačovaného synáčka na muže s posttraumatickým stresem, poté na nekrofila a později i vraha je vystavěna skvěle. Jen tu ještě chybí ta otázka jeho touhy přeměny v ženu. Nevím jestli je tím rokem vzniku, kdy se o trasgenderech ještě nesmělo hovořit nebo proč, ale myslím, že by to filmu dodalo další zvrácenější rozměr. Bohužel kromě scény v domě s barmankou zůstal tento obrovský potenciál nevyužitý a tak je jasné, že "Deranged" zůstalo v podstatě zapomenuto, kdežto "Texas Chainsaw Massacre" ze stejného roku se stal obrovským kultem. ()

bolan 

všechny recenze uživatele

Skvělej a přesvědčivej deviant v podobě Ezra trochu zabíjí stáří filmu, kde filmové triky a masky neměly takovou úroveň, aby se jim dalo věřit. Omlouvám se všem co v tomto filmu vidí určitý potenciál kultovnosti, ale mrtvoly jak z loutkové pohádky od Jiřího Trnky by dnes neuchvátily ani děcka z mateřské školky. ()

Teardown 

všechny recenze uživatele

Fascinující syrová atmosféra venkova, doprovázená skličujícími představami choré mysli, nekrofilními sklony, tendencí hostility a perverze, balancuje v hladinách šokujícího dokumentu a výborného starého hororu. Bohužel ty momenty, kdy novinář, jakožto průvodce celým dějem, vstupuje na scénu se svými monology, působí velmi iritujícím dojmem a z člověka v tu ránu opadne to napětí a náboj, jež film do té doby tak pracně buduje. Kdyby ten pisálek nebyl alespoň tak silně nesypatická figura. ()

Reklama

Reklama