poster

Jak prorazit v reklamě

  • Velká Británie

    How to Get Ahead in Advertising

Komedie

Velká Británie, 1989, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Syndrom
    *****

    Jakkoli britsky vizuálně suché a "televizní", mimořádně nekompromisní, ostré, živelné a s perfektními suprabřitkými dialogy - dokonale proceděnými a s řádně černohumornou, tou nejlepší možnou pervezní fantazií (zhuštěné do hlavní postavy, takže kudos herci). "Pimples...try put it down"; "Musíš mě poslouchat..poslouchat a jednat rychle. Potřebuješ kondom; mrdání začne asi za hodinu a věř mi, že na tobě bude ležet monstrum." Auta, hřebci a svět sofistů. Nejde o to zúčastnit se, ale vyhrát! Svobodný obchod je jediná svoboda na jakou se člověk kdy doopravdy vzmohl. Chamtivost. "Obnovím Jeruzalém!".(18.10.2019)

  • Fifer
    ****

    Naprosto skvělý film. Zejména herci a scénář. Pár příběhů už jsem za svůj život napsal, takže mám svou zkušenost. A moc dobře vím, že já (i spousta jiných) bych neměl odvahu tento scénář dotáhnout do konce. Přišel by mi příliš bláznivý a bál bych se, že tahle absurdní hříčka neutáhne celý film. Ale ona ho utáhne a ta grotesknost ústředního nápadu (vřed) pomáhá zakrýt celkově depresivní vyznění filmu ( reklama, kapitalismus jako svět založený na lži atd.). Mimochodem, překvapila mě zmínka o škodlivosti antikoncepce pro životní prostředí. V roce 1989. To bylo myslím celkem novátorské.(5.2.2017)

  • Matty
    ***

    Satira jako od Cronenberga. Potlačovaný stres se na kariéristickém kreativci projeví tím, že mu na krku vyraší jeho zlé dvojče. Po celý film jsme přitom ponecháni v nejistotě, zda jde pouze o výplod jeho fantazie, nebo mu skutečně dělá společnost jakýsi mluvící tumor (všimněte si, jak nejednoznačně jsou pro zesílení našich pochyb řešeny interakce s jinými postavami). Film lze tak od zlomového WTF odhalení, ohlášeného barevnými disneyovskými ptáky, číst na paralelně na dvou úrovních – buď se zbláznil jenom Bagley, nebo celý svět. Příčina by přitom zůstala stejná – dlouhodobé pokrytecké obcházení problémů namísto jejich řešení, kterýžto přístup je minimálně v reklamním diskursu založen na předpokladu, že nesmíte prodávat řešení, ale pouze zveličovat problém, který má být vyřešen. Bruce Robinson, autor kultovní chlastací komedie Withnail a já, zastává ke škodě filmu vůči marketingu tak militantní postoj, že se svižná screwballová kanonáda z úvodu postupně propadá do stále větší beznaděje a závěr už není ani vtipný, ani zábavně ujetý, jenom hořký a zlý. I tak jde ale díky nezastavitelnému Richardu E. Grantovi, záběrovým kompozicím, které mají vypovídací hodnotu samy o sobě a schopnosti vyvést diváka z míry o výbornou ukázku smysluplného nakládání s komediálním žánrem. 70%(25.9.2014)

  • slunicko2
    **

    Zamyšlení o povaze reklamy. 1) Chápu, co film říká, ale nelíbí se mi, jak to činí. Nicméně pár bystrých postřehů o reklamě tu najdeme: Best Company Supermarkets are not interested in selling wholesome foods. They are not worried about the nation's health. What is concerning them, is that the nation appears to be getting worried about its health, and that is what's worrying Best Co., because Best Co. wants to go on selling them what it always has, i.e. white breads, baked beans, canned foods, and that suppurating, fat squirting little heart attack traditionally known as the British sausage. So, how can we help them with that?___Clearly, we are looking for a label. We need a label brimming with health, and everything from a nosh pot to a white sliced will wear one with pride. And although I'm aware of the difficulties of coming to terms with this, it must be appreciated from the beginning, that even the nosh pot must be low in something, and if it isn't, it must be high in something else, and that is its health-giving ingredient we will sell.___Which brings me to my final question: who are we trying to sell this to? Answer: we are trying to sell this to the archetypal average housewife, she who fills her basket...___I don't need to look at the market research. I've lived with 13 and a half million housewives for 15 years and I know everything about them.___She's 37 years old, she has 2.3 children, 1.6 of which will be girls, she uses 16 feet 6 inches of toilet tissue a week and fucks no more than 4.2 times a month. She has 7 radiators and is worried about her weight, which is why we have her on a diet, and because we have her on a diet we also encourage her to reward herself with the little treats. And she deserves them, because anyone existing on 1200 calories of artificial synthetic orange-flavoured waffle a day deserves a little treat. We know it's naughty but you do deserve it, go on, darling, swallow a bun! And she does, and the instant she does, the guilt cuts in. So here we are again with our diet. It's a vicious, but quite wonderful circle, and it adheres to only one rule: whatever it is, sell it.(16.3.2015)

  • kolodej1
    ***

    nevšední a originální nápad na tuto komedii musím ocenit. V první polovině pak byl film svižný a vtipný, s postupujícím časem ovšem filmu trochu došel dech, přece jen ten nápad byl spíš tak na stopáž Bakalářů. V závěru už to tak začínalo být lehce nudné a byl jsem docela rád, že film už končí. Celkově ale zábavný film, i když spíš jen na jedno zhlédnutí(12.12.2014)