poster

Únik z temnot

  • Itálie

    La casa 5

  • USA

    Beyond Darkness

Horor

Itálie, 1990, 95 min

(další profese)
  • Hunter2222
    ***

    Zaujímavý talianský horor, ktorý nerazí ale ani veľmi nenadchne s okultno-vymítačskou tématikou. Atmosféru je budovaná veľmi slušne (to vďaka skvele zvolenej hudbe). Masky sú tiež super, ale čo fakt naserie sú herecké výkony (a to nehovorím o tých deťoch). Je trochu škoda že sme sa nedočkali viac gore... 60%.(5.3.2012)

  • Tomes83
    ****

    Dlouhá léta, jsem měl tento film v podvědomí jako noční můru o čarodějnici, která vraždí děti, aby jejich duše mohla odvést do pekla. Pamatoval jsem si dokonce i elektrické křeslo na kterém byla odsouzena k smrti! Ani to ji však nezabránilo sbírat dál nevinné duše! Zabránit ji v tom se pokusí dva kněží. Atmosféra proklatého domu funguje na výbornou, doprovodná hudba také skvělá. Už jen vidět malé děti, jak leží v rakvi a čekají na svůj ortel nahání hrůzu! Co mohlo být lepší jsou herecké výkony i celkový výběr herců a také trochu pomalejší tempo (svěcenou vodou se totiž vůbec nešetřilo) Celkový dojem však zůstává velmi pozitivní! Oproti třetímu dílu La Casa se šášulou anebo podobnému Ďáblovi v Amityville mnohem děsivější!(18.4.2012)

  • eraserhead666
    ***

    Devadesátková variace na The Amityville Horror, Poltergeista a Vymítače ďábla. Ano, tohle všechno v tom lze nalézt. S jistým kouzlem a atmosférou. Ale ten trapný pocit, když malé děti dabují dospělí dabéři, snaží se teatrálně stupidně mluvit jako děti, přitom zní jako dementi a chlapce ještě dabuje dabérka.(11.7.2016)

  • Campbell
    ***

    Poměrně slušný horor kde se ale na nějakou pořádnou scénu musím čekat vždy 15 minut, to předtím je totiž jen ukecaná nuda mezi knězem a klukem nebo mezi knězem a jiným knězem. Navíc ty dialogy byly jako pěst na oko. Naštěstí těch dobrých scén je hned několik. Třeba scéna kdy dostane zeď obličej je zajímavá a i dobře udělaná. Ony všechny ty monstra vypadají parádně narozdíl od Fragassovýho filmu troll 2. Což mě mile překvapilo protože Trolla natočil ve stejném roce. Film je takový mix Exorcisty a původních La casa. A celkově to vypadá překvapivě dobře. Rozhodně dobrý díl.(13.10.2012)

  • Kusko.t2
    *

    Séria “house” hororov "La casa“, ktorú v roku 1981 odštartoval Sam Raimi známym THE EVIL DEAD (v Taliansku "La casa I") sa snáď definitívne uzatvára pod vedením Claudia Fragassa – v titulkoch pod zamerikanizovaným menom Clyde Anderson a to z dôvodu lepšej propagácie filmu na americkom kontinente, svojim už piatym dielom pod názvom “Beyond Darkness“. Ku orientácii na tento americky hovoriaci trh sa myslelo aj v rámci výroby – horor produkovaný síce v Taliansku, ale s americkými hercami a pôvodnou zvukovou stopou anglickou. Preto neuvedenie mena talianskeho režiséra v titulkoch pod pravým menom bolo iba vyvrcholením tejto orientácie. Chlapci od produkcie to tento raz ale pekne zmrvili. Námetom zaujímavejší, ale spracovaním o poznanie žalostnejší v porovnaní s predchádzajúcim “La casa 4“ s Davidom Hasselhoffom, a to už je čo povedať. Čakať, že “La casa 5“ nebude tým posledným dielom si myslím nie je namieste. Distribučné spoločnosti, ktoré by mali v pláne názvom nadviazať na totálne lacný televízny brak, sa asi nenájdu. Našťastie! Aj keď dnes je všetko možné. O produkciu sa podobne ako v predchádzajúcej časti zaslúžil svojim dielom opätovne aj sám veľký trasher a porno mág Joe D'Amato. Téma finálnej kapitoly nepriamo nadväzujúca na všetky predošlé diely charakterom prekliateho “Amityville“ domu, sa točí okolo posledných dní čarodejnice a satanistky Bette a jej následnom posmrtnom vyčíňaní. Odsúdená vrahyňa nevinných detí, ktorých duše oslobodila od ich telesnej schránky a následne aj spútala týmto krutým a násilným spôsobom v istom dome postavenom na mieste, ktoré sa spája s rituálnym upálením čarodejníc pre výstrahu z pred dávnych vekov, sa nehodlá vzdať ani po smrti. Otec George – väzenský kňaz v službách Božích dávajúci odsúdenej posledné pomazanie, je záhadne konfrontovaný s temnou silou šialenej čarodejnice Bette. Po nadprirodzenom výjave sa rozhodne zblúdené duše trpiacich detí oslobodiť a dostať sa tak ku koreňu veci. Ale ako? Kde? Čo je tým kľúčom, miestom a očistou? ..... Medzitým sa do domu – brány pekelnej, nasťahuje rodina otca Petera, pobožného kňaza, ktorý ani len netuší, čo za zlo ho v nasledujúcich dňoch v novom príbytku čaká. ### Že sa dočkám akejsi originality som ani moc nedúfal, predsa len námet točiaci sa okolo domu – otvorenej brány pekla, sa musí držať istých zažitých medzí. Amatérske spracovanie televíznou formou bez použitia gore efektov, ale zato s toporným hereckým obsadením, lacnou hudbou a kopou nudných sekvencii bez atmosféry – často zahalenej neznámej príchute v opare bielych “evil“ pár, výsledný dojem ešte viac potápa. Trápne vyznievajúce inšpirácie, odkazujúce sa v postupnom časovom slede na slávne horory ako THE AMITYVILLE HORROR, EVIL DEAD II, POLTERGEIST, THE EXORCIST a Fulciho E TU VIVRAI NEL TERRORE – L´ALDILA (THE BEYOND), nemá ani zmysel rozpitvávať. Až na pár momentov, všetko pohorelo.(17.11.2009)