Reklama

Reklama

Série(2) / Epizody(12)

Šestidílné kriminální drama, jehož hlavní devízou je atraktivní prostředí. Zločin se totiž odehrál na palubě britské jaderné ponorky Vigil, vyzbrojené nukleárními raketami. A protože ta nemůže přerušit svou strategickou misi na moři, musí se policejní vyšetřovatelka dopravit na její palubu. Zde se musí nejprve sžít se zcela novým prostředím a kromě vyšetřování vraždy jednoho z námořníků se také vyrovnat se svými osobními démony. Hlavní roli v seriálu ztvárnila Suranne Jonesová. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele MickeyStuma k tomuto seriálu (6)

Vigil (2021) 

Dobrý námět, avšak ledabyle zpracovaný. Jak už to bývá, je v něm obsaženo spousta nesmyslů, absurdit a klišé. První tři části jsou atmosféricky dobré, ale potom to přechází k horšímu. Samozřejmě nechybí použití genderové rovnoprávnosti, takže tu máme v hlavní roli dvě policejní vyšetřovatelky a aby bylo všemu učiněno za dost, obě jsou lesby a zamilované do sebe. Správně, propaganda LGBT... prostě nesmí chybět. Lesbické scény jsou naprosto zbytečné, neb s hlavní dějovou linkou nemají nic společného. Vyznívají jen jako zoufalý záměr k umělému natažení celkové stopáže. V závěrečné části se navíc odhalí ještě dva homosexuálové, z nichž jeden má moralizační monolog. A světe div se, je to parťák lesbické vyšetřovatelky ve vnitrozemí. Tohle v ponorkovém špionážním příběhu, ve kterém figuruje britský zbrojní arzenál, politika a hrozba Ruska? Čeho je moc, toho je až příliš. Propaganda LGBT… celý koncept rapidně stahuje dolů.  Zajímavě to začne, napínavě pokračuje a skončí totální fraškou. Jednou shlédnout ze zvědavosti a pryč od toho. Bohužel. ()

Episode 1 (2021) (S01E01) 

První část se rozjela dobře. Sotva to začne, už je dechberoucí dramatická scéna. Započne detektivní případ v netradičním prostředí, kde nechybí přísnost, státní a námořní zájmy, z toho plynoucí počáteční intriky a rozehrávající se dvě dějové linky mající společný cíl. Atmosféra svěží, tempem tak akorát a děj příběhu, ve kterém se stále něco děje. Celkově tedy na televizní projekt vcelku fascinující, takže úkol touto první částí přilákat diváky se jistojistě podařilo. ()

Episode 2 (2021) (S01E02) 

Atmosféra nabírá na obrátkách. Napětí stoupá, dochází k vážnějším konfliktům, o zvraty opět není nouze a všichni se dostávají do ne zrovna nebezpečí.  Dobrá je i retrospektiva k prohloubení charakteru postavy, které se to týká. Konec druhého dílů končí událostí vyvolávající další otázky. ()

Episode 3 (2021) (S01E03) 

Krapet uvolnění v napětí, ale na zajímavosti to neubírá. Naopak. Nové zjištění, nové skutky, nové odhalení. Obě dějové linky se nejen vzájemně doplňují, ale vytváří až dojem, jakoby mezi sebou soutěžili, kdo toho odhalí víc. Po divácké stránce tak toho víme víc, než hlavní postavy obou linek. ()

Episode 5 (2021) (S01E05) 

V ponorce jde do tuhého. Ve vnitrozemí dochází k dalšímu odhalení. Dramatizace tedy opět stoupla.. To však narušuje další nesmyslná retrospektiva, která tu snad slouží k umělému natahování stopáže. Dozvíme se, že má Amy dcerku. Skutečně důležitá informace v předposlední části minisérie. Lesbický vztah mezi Amy a Vigilií je připomenut. Co kdyby divák zapomněl, že? Atmosféra dokonalá, ale opět body dolů stahuje retrospektiva. ()

Episode 6 (2021) (S01E06) odpad!

Thrillerová atmosféra v ponorce stoupla ve své dramatizaci na maximum. Amy jde o život a světe div se, v zoufalství a beznaději nevzpomíná na svou dcerku, ale připomíná si lesbický vztah s Vigilií. Tak takováhle  propaganda LGBT… je už skutečně přes čáru. Ve vnitrozemí se odhalí politické sounáležitosti s daným případem a tak, jak jeto podané, to zní až uvěřitelně. Konec samozřejmě dopadne dle očekávání, ale propaganda LGBT prostě nezahálí. Srdcervoucí lesbická rozprava na ulici mezi Amy a Virginií a  k tomu ještě homosexuální překvapení na konec. Jeden ze členů posádky v ponorce má jako tečku za vším moralizační monolog, ve kterém také projeví svou homosexualitu a to k policejnímu parťákovi Virginie, kterému se mírně zakalí oči dojetím. Tak tohle tu teprve nemuselo být. Takže závěrečná část se tímto řadí mezi absolutní dno. Čeho je moc, toho je příliš a čeho je příliš, to už je k nesnesení. ()

Reklama

Reklama