Režie:
Henning CarlsenKamera:
Henning KristiansenHudba:
Krzysztof KomedaHrají:
Harriet Andersson, Eva Dahlbeck, Bent Christensen, Allan Edwall, Claus Nissen, Lone Rode, Elin Reimer, Arne Weel, Knud Rex, Lotte Horne, Lotte Tarp (více)Recenze (2)
Tak toto by se dnes už nikdo neodvážil natočit. A pokud ano, bylo by to mravokárci označováno jako ohrožování tradičních hodnot, šíření pokleslé kultury a nabádání občanů k nezodpovědnému sexuálnímu životu. A taky by nikdo nechtěl tenhle snímek produkovat, protože návratnost je u takovýchto děl nejistá. Pozor, nejedná se o porno! Ani bych to nenazval erotickou komedií, je to taková experimentální, a přitom lehká, komedie s mírně erotickým nádechem, ze které svobodomyslná šedesátá léta přímo sálají. A nenajdete tam ani moc vulgárnosti, prsa jsou tam vidět jen několik sekund (tenhdy z toho museli chlapi šílet, ale já jsem byl naprosto v klidu) a sexuální akt je zde zobrazen spíš jen v náznacích než ve fyzické formě (zdvižení ramena mechananického železničního návěstidla). V hlavní roli zde uvidíme Harriet Andersson (zde jak s tmavými, tak i s pro ni neobvyklými blonďatými vlasy), která hraje femme fatale Sofii, jež se z Dánska vydává na cestu kolem světa okořeněnou mnoha milostnými dobrodružstvmi. Její první část stráví právě ve vlaku, dále ji potkáváme v Riu de Janeiru a v New Yorku. Zajímavé jsou i postavy jejích milenců a jejich manželek. Postupně zjišťujeme, že mnoho postav je v příbuzenském či mileneckém či jiném vztahu (ex-otčím). Hledat v tomhle dílku bezchybnou logiku nelze a všem doporučuji, aby se o to ani nepokoušeli. Nejdůležitějším apektem tohoto snímku je totiž atmosféra bezstarostnosti, uvolněnosti a radosti ze života, jenž je prošpikován chvílemi s těmi, které možná už v životě neuvidíme, a právě proto si musíme tyto okamžiky maximálně užít. 95% ()
Elegantní, provzdušněné, s roztříštěným dějem, se střídáním barev-virážováním, ale nicotné. ()