Režie:
Miroslav KrobotKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Martin HůlaHrají:
Pavel Šimčík, Iva Janžurová, Iva Pazderková, Klára Melíšková, Jenovéfa Boková, Miroslav Krobot, Ivana Plíhalová, Jakub Žáček, Roman Vencl, Jana PosníkováObsahy(1)
Pro herce Šnajdra (Pavel Šimčík) je život jedna velká hra. Málokdo pozná, kdy věci myslí vážně. Jeho žena Markéta (Klára Melíšková) je už na něj alergická a manželskou krizi se snaží řešit u psychologa (Jakub Žáček). Šnajdr raději mizí do Olomouce, kde se chytá své první režijní příležitosti, ve které chce zazářit se svou babičkou (Iva Janžurová). Oba totiž milují improvizaci. Tu překvapivě dokáže tvořit i babiččina pečovatelka Mikina (Iva Pazderková), což Šnajdra oslní. Kariérista Grunt (Miroslav Krobot), který šéfuje divadlu, doufá, že představení bude událostí sezóny. To se nakonec stane, ale jinak, než si představoval. Sám je totiž, aniž by chtěl, vtažen Šnajdrem do hry. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (109)
Všechny filmy Miroslava Krobota se mi nijak zvlášť nelíbily, ale vždycky je chci vidět. Záměr je evidentní - snímek o improvizaci, o tom, že i v těžkých okamžicích by se život měl brát s lehkostí, ale v mnoha stránkách je nedotažený, včetně nijakého konce. Srovnávání s Kameňákem je ale opravdu dost mimo. ()
Nepochopil jsem, proč vůbec byl ten film natočen. Příběh slabý, zápletka chabá, jednání postav hloupé, poetika nulová. Nebyl jsem schopen se identifikovat ani s jednou postavou, titulní postava nebyla vůbec sympatická, vedlejší postavy přehrávaly a ten konec...darmo mluvit. Dvě hvězdičky dávám jen za přijatelnou stopáž, slušnou hudbu i kameru a kozy Jenovéfy Bokové. ()
Krobotův vesmír kašle na diváky, na konvence, na poučky o tom, jak má správně vypadat film. Krobot točí to, co cítí, že potřebuje natočit. Točí s nadhledem, patřičnou dávkou sebeironie i s lehkostí mága minimalismu. Krobot je pro mě vylepšená verze Chytilové, neopájí se svým egem, nevnucuje mi svoji dokonalost, naopak, nebojí se ukázat na své slabiny i své bolesti. Velkou premiéru doprovází svým zpěvem Jana Koubková a film je stejně tak nevázaný, jako její zpěv, jako jazz sám. Vytknula bych linku paní Šnajdrové, v celé té improvizační hříčce působí nepatřičně, je jasně nalajnovaná, zcela čitelná, i když plní funkci komické postavy, nebaví mě. Nepotřebuji řičet smíchem, abych se dobře pobavila, bohatě by mi stačil vystresovaný ředitel divadla toužící stát se politikem. Pane Krobote, příště bez Šnajdrové, děkuji. ()
Ne o moc vtipnější než Kameňák. Takhle to dopadá, když se z trapné komedie kvůli jménu režiséra dělá něco víc, a dokonce je tomu dopřána velká premiéra na festivalu. Btw..ten Šimčík vypadá jako ona slavná antisemitská karikatura a bohužel to nebylo využito k žádnému vtipu, byl by to nejlepší vtip filmu. ()
Typická krobotovština. Málo slov, hodně mlčení (případně mlžení). V podstatě banální dějová linka nahlížená přes deformující zrcadlo (něco jako bludiště s různě vypouklými zrcadly?) Co nám chtěl autor říci? Bojím se, že to všechno je jen okouzlená hra, kde samy prostředky jsou cílem a jen se čeká, co všechno z toho vyzírá divák... ()
Galerie (21)
Zajímavosti (4)
- Scéna, kdy Pavel (Pavel Šimčík) skončí sražený na zemi v parku, vychází ze skutečného zážitku Pavla Šimčíka. V březnu 2017 jej u autobusové zastávky Pod Dálnicí v Praze-Michli přepadl lupič, jenž ho nejdříve úderem srazil k zemi, a poté mu odcizil peníze a kreditní kartu. Policii se podařilo pachatele dopadnout, soud mu posléze udělil 2,5letý nepodmíněný trest. (pavelvojta)
- Natáčanie filmu prebiehalo v Olomouci. (dyfur)
- Televizní premiéru na stanici ČT1 si nenechalo ujít přes 600 tisíc diváků starších 15 let, s podílem sledovanosti 18,01 % se jednalo o nejsledovanější večerní pořad po 20:00. (rublik05)
Reklama