Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (480)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Tanec v temnotách, Pusher, Safdieovic dobrý časy s drahokamem, Kamarád do deště a Barry Lyndon. Hypnotický páteční pětiboj, kterým se Adam Sedlák razantně obul do své Prestige.. Podobně jako v Domestikovi se postavy stávají obětmi vlastních nenaplněných ambic a tentokrát si střih dává zaležet, aby přišel po emoci. Je to nepříjemně fyzické, vtipné (slovní přestřelky s vyhazovačem Mírou), bez nějakých snah moralizovat něco tak běžného, jako je užívání kokainu a s perfektně nachystaným dilematem, jestli dealer se svědomím ke konci na stagei spustí to svý pochcal, nebo posral.. Z kočičky Mišíka asi žádný Mads Mikkelsen nebude, ale tady výrazně omezil svůj pohled krtka na poledním slunci a do nehereckého páru s pejskem Bendigem zapadnul dobře. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Silně autentické dílo, natočené handheldem na iphone, plné hlášek ze života, přirozených výkonů a silné vize. Tahle jednodenní naháněčka za snem udělat Banger se Sergeiem Barracudou, který všem ukáže a vše vyřeší si nakonec může vybrat těžkou daň. Silné témata, silná vize, silné provedení. Opět jen menší problém s tempem a jasnou předvidatelnosí lehce průhledného scénáře, jinak totální autentická jízda! ()

Reklama

leila22 

všechny recenze uživatele

Od Adama Sedláka očakávam do budúcna veľké veci. Jeho tvorba sa uberá správnym smerom a má presne to, čo mi na cz / sk scéne často chýba. Správna dávka provokácie, vybočenie z tradičných a už x-krát prevarených tém, vysoká autenticita, no súčasne schopnosť nepopustiť “ z toho svojho”. Banger. je drsný, nepríjemný, ale miestami aj odľahčený vážne vydarenými hláškami. Tak trošku taká česká odnož Good Time a ja sa už teraz teším na jeho ďalší počin. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Adam Sedlák je jedním z nejprogresivnějších a bezpochyby i nejtalentovanějších českých filmařů současnosti. Autor senzačního seriálu Semestr a také celovečerní debutant fyzicky nepříjemného a emocionálně silného Domestika, který jen sváděl k tomu, že by snadno chtěl divák od Sedláka víc. A to i když informace o jeho druhém celovečerním filmu BANGER. nepotěšili každého. Český rap, Adam Mišíka a snaha o nahlédnutí na současnou generaci, to je sama o sobě kombinace, kterou by těžce překousl i průměrný pravidelný návštěvník Festivalu otrlého diváka. Šikovnému tvůrci by se ovšem měla vkládat důvěra. A to především proto, že je menší šance, že ve finále šikovný tvůrce zklame. BANGER. tak ve finále nečpí jen ze samotného názvu, protože film samotný je jednoduše BANGER! Film pořízený za 6,9 milionů korun, který se natáčel dohromady 15 dní a byl kompletně točen iPhone je jedním z nejvýraznějších zářezů československé kinematografie posledních let, který Adamovi Sedlákovi ještě více naleští nálepku šikuly a stejně nadějného tvůrce jako byl na svých počátcích třeba Jan Svěrák. Jestli mají nějaké filmy posunout českou kinematografii o kus dál, budou to právě filmy jako BANGER., které od počátku působí dojmem, že by se na takových festivalech v Cannes nebo v Benátkách neztratili. Dvakrát nesejde na tom, zda člověku přijde moderní rap jako znásilnění hudby samotné a sledování filmu s Adamem Mišíkem jako ideální předehra k sebevraždě. BANGER. člověka snadno přiměje k milosti, protože tak silná a energická sonda do subkultury nevzniká každý den. Adam Sedlák má pochopitelně ve svých 33 letech výhodu v tom, že do nitra mladší populace vidí poněkud více jak jeho starší kolegové, přesto nikdo v současné kultuře nedokázal tak silně nahlédnout do generace, která vrchol zábavy vidí v konzumaci drog a často radši hledí do filtrů Instagramu či TikToku. Solidně napsán je protagonista Alex v podání Adama Mišíka, který by rád kráčel ve stopách Sergeie Barracudy, má ovšem problém v tom, že na to tak nemá. I přes prodávání drog a tahanice se zákonem má totiž svůj morální kodex, pod náporem nervů, obav o budoucnost a honem za svým životním snem ovšem přeci jen k jistému podlomování dochází. Po vzoru Dobrých časů a Drahokamu bratrů Safdieových se i zde představuje morálně komplikovaný antihrdina, který má ovšem daleko k opovrženíhodnosti Howarda Ratnera v podání Adama Sandlera, blíže má spíše právě ke Conniemu v podání Roberta Pattinsona z Dobrých časů. Právě při vzpomínání na Adama Sandlera se i zde Adam Mišík pod silným režijním vedením projevuje jako správná herecká volba, která v sobě očividně nějaké to herecké nadání přeci jen má. Právě i proto, že má Alex blíže k naivnímu mladíkovi než vyloženému parazitovi na neštěstí druhých se Mišík jeví jako ta správná volba, se samotným Alexem je poté sice se na plno ztotožnit, protože se při honbě za snem přeci jen dopouští pár zvěrstev, právě přítomnost jeho morálního kodexu to ovšem celé drží na uzdě. Marsell Bendig je poté jako Alexův sidekick Láďa neskutečnou castingovou trefou, který si po vzoru Tomáše Magnuska ihned žádá o nominaci za nejlepší herecký výkon na Cenách české filmové kritiky. Člověk mu snadno uvěří chlapíka, který sebe v rámci 24 hodin neskutečnou várkou omamných látek, je plný nevysvětlitelné energie a přitom zvládá uhrát i vážnější momenty. Bravurní castingová trefa. Při sledování prostě jen stačí koukat, jak málo peněz Adam Sedlák potřebuje, aby dokázal předvést strhující jízdu. Natáčení na iPhone by kdekdo snadno mohl brát jako handicap, roztěkaná kamera ovšem k celému pojetí filmu bravurně sedí a natáčení na iPhone navíc nezahodilo potenciál vynikajícího vizuálního pojetí. Ještě hravější je střih, kdy již dvornímu Sedlákovu střihači Šimonu Hájkovi pomohl Jakub Jelínek a oba pánové jsou zodpovědní za neskutečně hravý střih, který svou hravostí dokáže překvapovat. Jeden příklad za všechny - nikdo doposud nedokázal využít odkaz Josefa Čapka tak fantasticky jako právě BANGER. BANGER. dokáže jít pod kůži, kdyby se poté někdo z nějakého důvodu rozhodl vzít na projekci BANGERU. svou matku, pro ní by šlo o neskutečný horor a zděšení nad současnou generací. BANGER. nepostrádá humor (který nutně nesedne každému), pod onou hravou honbou za snem a rádoby duhou stezkou se ovšem objevují nepříjemné vývoji a když dojde na zmíněné využití tvorby Josefa Čapka, člověk se už v ten moment tak nějak snadno dovtípí, jak to celé skončí. BANGER. přesto zůstává v mnoha svých momentech nevyzpytatelný a zamrzí jen, že film ve finále ztratí doposud fantastické tempo i rytmus. Vše na jednu stranu nevyhnutelně eskaluje, dojde i k nějakému morálnímu vývoji a po vzoru právě filmů bratrů Safdieových není závěrečná cesta vyloženě zalitá sluncem, paradoxně ovšem v závěru po všem doposud předvedeném působí krapet jako po detoxu. Na druhou stranu ovšem právě tato eskalace celého příběhu vlastně působí ideálně, kdy definitivně dochází k sundání růžových brýlí. I v závěru má poté postava Sáry v podání Anny Fialové nějakou hlubší pointu, člověk už ovšem v ten moment jen doufá, že se Bendigův Láďa časem dočká spin-offu. BANGER. především předvádí, že pár omamných látek sice neuškodí, nic se ovšem nemá předvádět. BANGER. působí autenticky v zobrazování stavu z omamných látek či předávkování, především je ovšem v jistých momentech i správně nepříjemná a ostrá, v jistých momentech i hraničí s černým humorem. Když i navíc Sergei Barracuda dokáže působit poměrně herecky přesvědčivě (i v poloze takového dědečka Hříbečka po krk ve fetu) a někdo konečně dá šanci Stacy Cruz i v normálním filmu (pochopitelně bez absence jejích předností), jen to dokazuje, že se filmu chopil šikovný chlapec, který přesně věděl, co dělá a jen mohl v závěru tak trochu přidat na plynu a být ještě krutější. Přesto by byl člověk automaticky v českém filmovém rybníčku rád za tucet filmařů jako Adam Sedlák, tudy totiž vede cesta. Film, který by měl automaticky dostat alespoň 5 nominací na Českého lva.... jen, aby fanoušci dobrých českých filmů za pár měsíců zplakali nad výdělkem (i když propracovaný zvuk má přeci jen šanci). Ti, kteří ovšem volají po změně ovšem mohou Adamu Sedlákovi do budoucna přát jen to nejlepší a doufat, že v kvalitách svých filmů jen tak neklesne. V jeho šikovných rukách by člověk totiž rázem klidně rád viděl i jím vysněné pokračování Mandragory.... () (méně) (více)

Bauer 

všechny recenze uživatele

České filmy nevyhledávám, naopak se jim vyhýbám. Nemusím Adama Mišíka. A nemusím ani Sergeie Barrcudu, i když nějaké tracky jsou dobré (Děvky jsou tak eazy, Cizí tváře, Noční můra....), ale je to takové utahané a nic moc mi to neříká ani po textové stránce. A vůbec nevím, kdo je Adam Sedlák. Viděl jsem někdy v srpnu trailer na Banger a říkal jsem si, že tenhle film nemusím vidět a to i přes to, že Rap/Hip Hop můžu poslouchat neustále. Ale hlavní hrdina chce prorazit v Rapu, takže jsem si říkal, že časem bych se na to mohl podívat. Film je na Netflixu a já neměl jsem na co koukat. BANGER. je banger!!!! Naprosto dokonalá záležitost. Progresivně natočeno. Natočeno na telefon? Proč ne! Scénář je tak jednoduchý, až perfektní. Mišíka bych skoro nepoznal a hraje výborně. Z Barracudy jde v některých momentech strach a je vidět, že si něčím prošel (viz texty). Největší hvězdou je samozřejmě hláškující Marsell Bending! Překvapivě a nečekaně výborný film na české poměry! ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)
  • Sergei Barracuda nebyl první volbou pro roli rappera. Režisér však nechtěl prozradit, kdo jiný to byl. Krom toho Barracuda do filmu moc nezasahoval a viděl ho až na premiéře. To mělo i za následek menší rapperovo rozhořčení, že ve filmu zazněly i písně, za které se styděl. (vyfuk)
  • Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama