Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (480)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Nejsem fanoušek této zvláštní subkultury, nicméně ke sledování snímku Banger jsem přistupoval s myslí otevřenou a bez předsudků, jenž celý tento projekt po celou dobu provází. Jak se mi tedy nejnovější počin režiséra Adama Sedláka líbil? Na samotný začátek musím kvitovat velmi progresivní přístup k látce, což je něco, co náš zasmrádlý tuzemský filmový rybníček už dlouhou dobu potřeboval. Rovněž se skláním před neobvyklou volbou natočit celý počin na iPhone, díky čemuž dostává Banger punc něčeho originálního. Dále jsou zde herecké výkony dvou hlavních představitelů, které jsou jednoduše geniální. Nikdy bych nevěřil, že se mi tak moc bude zamlouvat herecký projev Adama Mišíka, jež zde podává vážně neuvěřitelný výkon, v čemž mu velmi zdatně sekunduje Marsell Bendig jakožto věčně hláškující sidekick. Je tedy vážně velká škoda, že tyto vytříbené ingredience markantně sráží vcelku naivní scénář, který v kombinaci s přestřelenou stopáží působí i poměrně děravě. Dále jsou tu pak různé prostřihy na různá memíčka a známá videa z YouTube, což mě osobně docela dost rušilo a zbytečně vytrhávalo z rozehraného příběhu. Co tedy dodat na závěr? Pokud stále váháte zda si Banger pustit, tak to určitě udělejte. Nic tak odvážného a novátorského tady snad ještě nebylo a troufám si říci, že ani dlouho nebude. Už jen díky tomuto byste této stylizované jednohubce měli vážně dát šanci. Dobrá práce! (Netflix) ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Filmy točící se kolem drog mi nikdy nevadily. A vždy se na nějakej film o drogách rád podívám. Naproti tomu rap(až na výjimky) je mi cizí. Neposlouchám ho a filmy o něm rozhodně nevyhledávám.  Tomuhle českýmu počinu jsem ale musel dát šanci. Film v němž je obsazení kombinací školených herců a neherců a celý je natočen na iPhone(respekt). Chápu, že to nemusí sednout každýmu ale svou cílovou skupinu si to určitě najde. Každopádně na česko celkem zajímavej počin se spoustou nezapomenutelnejch hlášek. Top postavou je pak Láďa v podání Marsella Bendiga. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zcela mimořádně povedený počin, nejen na zdejší poměry prosím pěkně. Zdejší hodnocení se dá považovat za hodně nemístný vtip. Marsell Bendig předvádí jeden z nejlepších hereckých výkonů všech dob. Chápu že z Bangeru se nestane nějaký evergreen českého filmového odpoledne na Nově. Tohle opravdu po Na samotě u lesa v televizi nepoběží. Šňupe se ve velkým všechno co je sypké a bílé, hraje zde známá pornohvězda a hudební texty jsou vulgární. Přestože neposlouchám rap a podobné věci, tak mě film neskutečně vtáhnul a do toho světa se vydám znovu velmi rád, všude doporučím a na Adama Sedláka si dám rozhodně pozor. 100% PS: Takový Kamarád do deště na speedu. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BANGER. není žádný sophomore slump, jak se označují druhé počiny tvůrců, kteří nedokázali dostát vysokým očekáváním i kvalitám prvního - průlomového - počinu. Sice preferuji debutový DOMESTIK, protože mám slabost pro tělesné horory, ale tahle variace na noční thrillery/černé komedie, situované do jednoho dne a konstruované kolem vršení pro ústřední postavu čím dál tím horšího (PO ZAVÍRACÍ HODINĚ, DRAHOKAM...), je taky výborná.__________ Dosavadní pokarlovarské přijetí je dost odvislé od míry vnímané autentičnosti (realismus v zachycení nočního života, promluv včetně vulgarit a slangů, snímání na mobilní telefon) a její údajné ztráty v druhé polovině, která je pro některé až příliš moralizující. Docela paradox u díla, které je celé založeno na narušování iluze, její ztrátě, což se projevuje jak v tematické, tak i formální rovině. Jednak se protagonista žene za iluzí úspěchu v konkrétním hudebním žánru, ale má leda na zcela jiný, změkčený, byť tvrdě odžitý. Ústřední postava je obsazena někým, komu díky mediální image i jím produkované hudbě anebo předchozím hereckým výronům nevěříme, že by svedl být potetovaný a nafetovaný raper/hip-hoper a drsný hoch z ulice, což si během sledování máme uvědomovat. Jednak se natáčelo na mobil, jenže místo přiblížení se skutečnému skrz technologii (jako v tuzemském exploatačním selhání MĚSTO) je upozorňováno na technologii a médium: záběry se neustále rozostřují a zaostřují, těkají, případně vypadává zvuk. Do toho - jako další distancující, dění i počínání postav jízlivě komentující - jsou vkládány virální videa, která užívají jazyk jedná generace proti ní. Po SEMESTRU i LIKE HOUSE je BANGER. dalším Sedlákovým počinem, který je črtou generace, využívá nová média a technologie, které ji definují, zároveň představují její možnou zkázu.__________ A hlavně se narušuje iluze vyprávění. Odchylováním se od toho konvenčního s ohledem na styl, který na sebe a svou umělost strhává pozornost (akcentování natáčecí technologie a jejich limitů, práce s náladotvornými barvami v různých prostředích, souvztažnost mezi nimi) a ideologickou zatíženost montáží (virální glosy). Podvrací se i iluze ohledně šťastného vyřešení osobního (vztah) skrz pracovní (prodej říznutých drog pro zisk peněz na natočení hitu s jedním raperem/hip-hoperem), případně se ironizuje jeden konkrétní mýtus (gen Z Orfeus není nadaný a svým umem nestrhává pozornost davů; pro záchranu své Euridice se vydává do "podsvětí", ovšem skutečným podsvětím se ukáže být společností akceptované: všechno a všechny si kupující vyšší /střední/ třída mediálních celebrit a zlaté mládeže). Jeden akademický arbitr - přes studentky a ekologicky ohleduplné jezení burgerů, dovážených avokádových toustů a častého cestování do zahraničí - si na adresu BANGER.a hravě vyjádřil, že jde o "zesílenou kokainuitu". Není to ale úplně přesné, protože - pokud bych měl přejmout dealerskou hravost co do práce s filmovědnými pojmy - vedle kokešovského (konzervativního, klasického) vyprávění je toto kombinováno s narací pikometrickou (aka parametrickou, kdy styl vystupuje do popředí a dílo se uskupuje do vzorců) a hiphopově-materialistickou (aka historicko-materialistickou, kdy se vše podřizuje určité ideologii, čemuž je uzpůsobena montáž a typizace postav).__________ Adam Sedlák si může být po tomhle jist, že jeho jméno a jeho ksicht bude známo, i když si ho peklo zavolalo tam nahoru (na festival do Varů). () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Punková feťácká komedie s kadencí vtipných nadávek a hlášek a dramatickým vyvrcholením, které jí dodá vážnou tvář. Kreativní střih a autentická forma hektické ruční kamery (mobilu) filmu nejen dodávají solidní drive, ale dělají zábavným i jeho jinak řídký příběh. I když těch rozkmitaných detailů tváří je pro kino plátno přespříliš. Hloubka Mišíkova výrazového herectví v poslední scéně prozrazuje jeho největší životní trauma, když jako dítě chtěl a nedostal zmrzlinu. Film si užijete o to více, pokud neznáte formálně podobné, ale scénáristicky vyspělejší dílo bratrů Safdiů (především Uncut Gems). ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Natáčelo se 15 dní. (SONY_)
  • Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama