Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Princezna Turandot (Xiaotong Guan) je prokleta tajemnou silou vycházející ze tří Mazovských náramků, které dostala jako dárek k narozeninám. Tyto náramky vysávají princezně život a způsobují, že se stává krutou a postupně ztrácí svou lidskost. Cizí princové, kteří se jí přicházejí dvořit, musí vyřešit tři hádanky, pro každý náramek jednu, a teprve pak bude moci být zbavena moci náramků. V případě, že by na některou z otázek odpověděli špatně, byl by ten, kdo se pokusil o rozluštění, usmrcen. Jednoho dne Calaf (Dylan Sprouse), obyčejný měšťan, riskuje svůj život, aby odpověděl na hádanky a zachránil ji, a nechtěně tak odhalí svou vlastní neobyčejnou minulost. (mac000)

(více)

Recenze (1)

Vavča odpad!

všechny recenze uživatele

Orgie nevkusu, běžte shlédnout původní operu a nastudujte si laskavě o čem je původní námět, který byl dílem perské literatury https://cs.wikipedia.org/wiki/Niz%C3%A1m%C3%AD_Gand%C5%BEav%C3%AD o jedné chladné, kruté ruské princenzně (a někteří z nás se s ní setkali, viď Claudie Zbranková:). Uvidíte něco fakt strašného, elitní herecké obsazení se pokouší plnit scénář béčkového fantasy, kde vlastně nic není dobře. Hudba, jako nějaká tam byla, ale neregistroval jsem, že OST by za něco stálo. Krásná a vysoká Guan Xiaotong (která je i herecky dostatečně na výši) sice roli vystřihla relativně dobře, ale její francouzský kolega je herecky nic moc. Kostýmy a celkové výtvarné ladění se mi prostě nelíbilo, scénář slaboduchý a nemá s původním příběhem mnoho společného. Trošku z nudné šedi výkonů vyniká Hu Jun jako zákeřný generál, menší roličku má i Collin Chou, jako jeho soupeř, Jiang Wen jako neschopný císař. Nechápu důvod existence takového filmu, otevřeně si musíme říci, že čínské pojetí žánru fantasy je poslední roky dost vydojené, neoriginální a mrtvé (čest výjimkám). Ale co mě nejvíce vytáčí je ubohá úroveň efektů, a hlavně akčních scén. Místo skutečných schopností vidíte tak trapné věci jako zrychlování pohybu pomocí kamery, apod. Všechny střety působí kašírovaně, jako nějaké cvičení z tradiční čínské opery, kdy já už vím předem jaký pohyb bude následovat jak to dopadne. Kam se podělo, napětí, adrenalin, skutečná akce? Kde jsou emoce? A kdo za to může? Soudruh čínský prezident a čínská komunistická strana, která řídí filmový průmysl, tohle je prostě fluff a jedna z nejhorších věcí, kterou jsem kdy viděl. "Jádro" vedení strany skutečně likviduje filmový průmysl ve velkém. Vy si myslíte, že Tsui Hark a další režiséři chtějí donekonečna točit filmy o korejské válce, založení strany, hrdinných hasičích, letcích, apod.? A herci, že v tomhle chtějí hrát? (Třeba Li Yi Feng měl mít jako herec posledních pár let úplně jinou kariéru, než hrát každý rok v nějakém tom vlasteneckém seriálu z 2.sv., apod.). Dokud diktátor sedí na trůnu a strana se vyžívá v jeho nápadech a kultu osobnosti o normální tituly nezavadíme ani omylem. Yimou Zhang cenzurován a nucen dělat víme co, tvůrci z Hongkongu jsou víme, také kde (čest pár slušným titulů, které v posledních letech vznikly), i ostatní mají problémy. Pokud vím, že ještě nějaký ten rok, dva zpátky, Tsui Hark měl naplánovano několik filmů, fantasy o buddhistické legendě, nějaké krimi, a podívejme se, co má v programu teď. Filmy se zpožďují, válí v trezoru, přetáčejí, nepouští se na festivaly, případně se odvolávají souhlasy k promítání, atd. Jestli tohle má být budoucnost čínského filmu, tak děkuji nechci. Ten vývoj a predikce pro čínskou kinematografii je jasná, vymazání současnosti, opěvování minulosti a občas nějaký ten fluff pro západní publikum a domácí trh. Pokud film divácky uspěje, tak úroveň stupidifikace diváka globálně pokročila více, než jsem si myslel. Dosavadní výdělek $2,300,000 však dává tušit, že většina lidí si ještě zachovala vkus a historickou paměť. () (méně) (více)

Galerie (35)

Reklama

Reklama