Reklama

Reklama

Belles d'un soir

  • Francie Suprêmes jouissances (více)
Pornografický / Drama
Francie, 1977, 77 min

Obsahy(1)

Tři mladé ženy – Mimi (Véronique Maugarski), Doris (Brigitte Lahaie) a Martine (Martine Grimaud) – mají už dost svých protějšků, kteří je jen eroticky vykořisťují. Najmou si společně byt, pořídí sluhu a těší se na sexuální svobodu a požitky jako muži. Když ale přijdou každá o svou práci zásluhou sexuálního obtěžování, nezbyde jim nic jiného, než ze svého útulného bytečku zřídit erotický privát. (curil)

(více)

Recenze (2)

JFL 

všechny recenze uživatele

Po rozverně podvratném "Podle hvizdu poznáš pizdu" a jízlivé satiře "Mé noci s..." vytvořil Claude Mulot až nihilisticky hořký dovětek k tématu sexuální emancipace žen. Zatímco v prvním filmu dostala hrdinčina touha svůj autonomní hlas, který se nenechal umlčet, a ve druhém se hrdinky vyvázaly z okovů falocentrické společnosti definitivním gestem, zde k jejich spáse nepřichází žádný fantaskní motiv či nadsázka. Vyprávění naopak setrvává v realistické rovině a s ní nevyhnutelně přináší rozčarování a deziluzi. Trojice žen otrávených tím, jak s nimi jejich partneři zacházejí, se vzepřou své situaci a osamostatní se. Jenže jejich nově nabytá (nejen sexuální) svoboda nemá dlouhého trvání, protože naráží normy patriarchátu. Jejich osobní vzpoura nevyhnutelně vede i ke vzpouře v zaměstnání, kde jsou vystavovány sexismu a očekává se od nich že budou po vůli svým nadřízeným. Vyhazov z práce je připraví o prostředky obživy a tím i nezávislost. Když se rozhodnou si na obživu vydělávat svým tělem z vlastního popudu, tak si na ně došlápne další absurdní aparát patriarchátu v podobě mravnostní policie. Po všech prožitých peripetiích nastupuje hořké finále, kde se ženy vracejí ke svým bývalým partnerům, kteří je se slovy "Jsou rády, že nás mají" sami začnou pást. Mulotova nevybíravá obžaloba pokrytectví a zhovadilosti macho šovinismu pak probíhá nejen v dějové rovině, ale i v celé stylizaci snímku, postav i hlavních atrakcí. Veškeré porno sekvence, kde sex iniciují muži a ženy jim jsou jen po vůli, jsou pojaté naprosto antieroticky a naopak svou apatičností a mechaničností vyzdvihují objektivizaci žen. Naopak sex iniciovaný ženami je zábavný, prožívaný a plný živelnosti, fantazie a slasti. Ostatně film přímo mužskou a ženskou sexualitu kontrastuje v geniální sekvenci paralelní montáže, kde se smyslná masturbace žen poté, co nabyly svou svobodu, střídá s účelovým honěním opuštěných partnerů. Nejvýmluvnější je pak film v kritice dvojího metru co se týče sexuality a jejího přijetí společností. Zatímco u chlapů platí užívání si a promiskuita za uznávaný ideál a statutovou záležitost, sexuálně aktivní ženy platí za jsou vnímané jako coury. Ačkoli i tentokrát Mulot uplatňuje ve filmu humor a nadsázku, využívá je vyloženě pro karikaturní efekt, jenž má v divácích vyvolat katarzi nad obludností a především bezzubostí šovinismu. --- K celkové tvorbě režiséra viz text pro A2. ()

Reklama

Galerie (10)

Reklama

Reklama