Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tommy Basilio je 31letý alkoholik, nezaměstnaný automechanik, který většinu času tráví ve svém oblíbeném baru Trees Lounge. Když ho opustí jeho těhotná dívka a odejde k jeho nejlepšímu příteli, zkusí Tommy dát svůj život znovu dohromady. Na chvíli mu pomůže nečekaná smrt jeho strýce: začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou. Nebezpečně se však zaplete se svou sedmnáctiletou pomocnicí Debbie. Film je černou komedií o lidech, kteří nedokážou najít své místo ve světě, ale dokonale znají své místo u baru.

Citlivé a nevtíravé vyprávění o outsiderech, kteří se snaží bojovat se svými životními problémy a těžkostmi, je zasazeno do prostředí nižších středních vrstev v nedalekém předměstí New Yorku. Snímek upoutá atmosférou téměř „waitsovské" kocoviny, mnoha vtipnými detaily (několikrát se opakující motiv malého chlapečka, který si marně pokouší koupit zmrzlinku, je ve své podstatě analogický s nenaplněnými snahami ústřední postavy šňupnout si koks) a nenásilnou výzvou k lidské sounáležitosti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (142)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Pro Tommyho je jeho nejmilejší bar druhým domovem. Nachází i ztrácí tu lidi, hojí si tu i dostává rány nebo naopak kašle na všechno a jen se s flegmatickým úsměvem veze, protože něco (někoho) mít je dřina a přijít o to, je tak "snadné". Čeká na štěstí, ale co je vlastně štěstí? Muška jenom zlatá a Steve Buscemi je zvíře. ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Naprosto dokonaly Buscemi (jako vzdy) ve filmu, na kterem je hodne videt (pozitivne), ze je inspirovany jeho vlastnimi zazitky. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Pomalej film o zkrachovalym Buscemim, kterej furt jen chlastá a upadá do čim dál větší apatie. Herci jsou dobře vybraní a celé mi to bylo sympatické. Po skončení jsem měl chuť se vožrat. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Steve Buscemi není Woody Allen a ze tří klíčových filmových aktivit „hraní, psaní, režírování“ by měl obstarávat maximálně dvě, protože když si naloží vše dohromady, spíše mu to nesvědčí. Pak je totiž úplně jedno, že manifestuje vochmeláckou indie sféru na předměstí, že variuje Štamgasta / Faktótum a že se zřetelně přimyká k romantické kultuře vytvářené geniálním jedincem pro elitu kvůli vyšším ideálům humanity a morálky, protože součinností všech tří aktivit nad sebou tvůrce zpravidla ztrácí kontrolu, a potvrdilo se to i tady. A beztak v tomhle filmu vidím jistý pokrytectví, protože Buscemi je za prvý součástí mainstreamové kinematografie a k těmhle svým autorským projektům si v zásadě v mezidobích vždy pouze odskočí, a za druhý se podobný nezávisláky většinou neodehrávají ve městech, ačkoliv na ně paradoxně lidé z měst chodí, a naopak diváci z periférie povětšinou na podobný kvazi-existenciální zpovědi nejsou zvědaví a namísto nich sáhnou po Rambovi nebo novém Stathamovi. ____ Jestliže film nabádá k lidské sounáležitosti, nabízí tím ozřejmění fráze „jsme na jedné lodi“. Totiž každá lod svazuje posádku stejným osudem, a proto nevyhnutelně i vzájemně sobě podobným názorem. Metafora lodi je tak velkolepou alegorií vzájemnosti a kolektivu. Snad i proto se určité části středověkých katedrál nazývají lodě. Chrámová loď je hmatatelným a teritoriálním symbolem lidské pospolitosti, závazku ve víře a v důvěru vzájemných ekonomických vazeb. Chrámová loď a hospoda jedno a to samé jest, to tvrdí Buscemi a to tvrdím i já. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Alkáč dobytek to napsal za mě (jen s těmi vlasy a ošklivostí je to asi obráceně). Prostě srdeční záležitost, o které se nedá dost dobře plkat, musí se vidět, prožít, pochopit - a takové se hodnotí jen jediným možným způsobem... ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Takovej ten typ filmu, kterej je tezce o nicem, nic moc se v nem nedeje a jde od nikud nikam, tady navic i bez nejakejch zapamatovani hodnejch dialogu a pouze s minimem zajimavejch postav, ale presto to dokaze vykouzlil paradni pohodovou atmosferu a to to ani neni vlastne komedie. Velkej podil na tom ma samozrejme looserskej Buscemi, kterej se jen tak poflakuje a chlasta, ale potesi i vedlejsi role, jako treba Jackson, Baldwin nebo Sevigny. Celkove slabsi 4*. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

v podstatě prostinký film neřešící žádná závažná témata, pouze jakýmsi nostalgickým, místy utrápeným, ale místy i velmi milým způsobem plným naděje nahlíží na předměstský život obyčejných i trochu méně šťastných a neúspěšných lidiček. Trees Lounge je jemně emocionální snímek, který se i přesto, že vlastně pořádně nic neřeší, dokáže dotknout divákovy duše, pokud mu je prostředí nejmilejšího baru a život sympatických looserů aspoň trochu povědomý... Moc pěkné, ale mohlo to být krapet výraznější. 8/10 ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Možná to bude znít trochu idiotsky, ale tenhle film mi (s trochou nadsázky) změnil život. Když jsem Můj nejmilejší bar viděl poprvé asi před 10 lety, což bylo v době, kdy jsem makal v jedný zmrdofirmě zavřenej někde v kanclu, tak jsem si řikal, že bych vlastně docela bral takhle nějak žít. Rozvážet zmrzlinu někde v papundeklový čtvrti a pak si vypít pár piv a panáků v nejmilejšim baru, to by byla paráda. Přestože hlavní postava tady působí spíš jako takovej zoufalec a lůzr, tak mně ten Tommyho život připadal velice pohodovej. V tý době jsem prostě začal svůj další život směřovat k nějaký pohodovější práci. A je to docela zajímavý, ale já jsem opravdu začal díky nějaký shodě okolností pracovat jako automechanik, přestože moje vzdělání bylo gymnázium a neměl jsem absolutně žádnou praxi. Několik let jsem teda pracoval jako automechanik, pak jsem se stal nezaměstnaným automechanikem a nakonec jsem se teda dostal k rozvážení pizzy (tady se to trochu liší, protože ve filmu Tommy rozváží zmrzlinu). No prostě jsem si prožil podobný životní situace jako Tommy. Rozdíl je akorát v tom, že já jsem si ty svoje životní etapy barovýho povaleče, nezaměstnanýho automechanika a rozvozce pizzy rozprostřel do delšího časovýho období. A ještě teda narozdíl od filmu nemám problém s tim, že bych nějaký ženský udělal dítě (nebo o tom aspoň nevim). Ale až na pár rozdílů, je ten film jak z mýho života. Co víc k tomu napsat? Možná to neni nejlepší film na světě, ale je to prostě moje srdcová záležitost. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V životě Tommyho Basilia by se našlo asi jen málo dní, kdy se nedotkl skleničky alkoholu, ale z medicínského hlediska se nejedná o alkoholika. Asi by se nenašla droga, kterou by nevyzkoušel, přesto by bylo nespravedlivé označit ho za narkomana. Tommy má jiný problém. Je jím rakovina vůle. Je to zkrátka slaboch, který se plácá od ničeho k ničemu a není schopen dát svému životu řád a jasný cíl. Čím dál tím zřetelněji cítí, že je něco špatně, ale jestli něco dovedl k dokonalosti, je to pocit sebelítosti a schopnost obviňovat ze svých neúspěchů okolí. Steve Buscemi tvrdil, že jeho hrdina má autobiografické rysy a že měl dost slušně našlápnuto k tomu, aby napodobil jeho postupný úpadek. Každopádně ho hraje skvěle a stejně skvěle napsal i scénář. Je silný v tom, jak je neuvěřitelně civilní a jak přirozeně působí dialogy i postavy, které Buscemi vypozoroval při svých hospodských jízdách. Můj nejmilejší bar je tragikomedie, kde nemusí režisér a scénárista v jedné podobě nic šroubovat a přehánět a přece nutí diváka k zamyšlení. Obejde se bez efektů, bez hrocení situací a stejně naprosto zřetelně cítíte, co chtěl sdělit. Celkový dojem: 85 %. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Zábavný smutný film. Ale upřímně - kdyby to nenapsal, nerežíroval a nehrál Steve Buscemi, byl by to spíš průměr, 3***. Ale právě Steve tomu filmu dodává neuvěřitelnou autentičnost alkoholického losera. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Profesionálních loserů známe už nespočet. Steve Buscemi je navíc i solidní alkoholik. A poprvé se divákům představuje také coby celovečerní režisér a scénárista. I když je patrné, že mnohým stejně nezávisle potrhlým režisérům už do řemesla tu a tam mluvil. Tentokrát vystupuje jako ztroskotanec, který bydlí rovnou nad svým oblíbeným barem, po smrti strýce začne jezdit s jeho zmrzlinovou dodávkou a ještě se zakouká do sedmnáctileté dcery svého známého. Je ale zřejmé, že nejlépe se cítí na barové židličce, když si poroučí panáka a točené pivo. Tedy pokud ho někdo nezve, to si dá lahvové z dovozu. Buscemi-tvůrce nemoralizuje, nevaruje před démonem alkoholu, prostě jen vypráví příběh o obyčejných lidech a jejich peripetiích. Jen bych čekal víc humoru a dějovosti, to přiznávám. Humoru vlastně výrazně víc, proto jen ty tři hvězdy. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Byla to krása. Nevím, jak moc to ovlivnil cigaretovej smog, pivo a panáky při projekci, ale byla to krása. Chumel pocitů v zásadnim rozporu. Jenže psa, co smutně kouká, taky nenakopnete za to, že se vyválel v mrtvý rybě. A kdo jo, ten moc neví. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Vesmírná odysea osamělých štamgastů, do které občas nakoukneme a pokud jsme jen diváky, můžeme si gratulovat. Poslední záběr na Tommyho skvěle podtrhuje tenhle kolotoč ničeho, který se točí pomalu a obvykle dlouho. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Môj najmilší bar je jednoducho o dojme a prežití. Buscemi je charizmatický chlastač a povaľač. Nič svetoborné nerieši, dej si ulietava kam chce, a predsa je na tom niečo kúzelné. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Bez deja. Bez akéhokoľvek smerovania. Partička 40 ročných ožratých drogistov čo si užíva s teenkami. Absolútne nič sa tu nedeje. Samuel L. Jackson tam hral asi 40 sekúnd. Úplne zbytočná postava. Ten si za honorár z tejto snímky akurát tak vynahradil náklady za benzín smerom z natáčania. Pomalé umierajúce tempo. Hudba myslím si že ani nezaznela. Ak nerátam počas záverečných tituliek. Nieje tam nič, čo by stálo za to. Ten Tommy aspoň mohol naozaj pretiahnuť tú 17ku, aby bolo aspoň niečo zvrhlé a šokujúce na snímke. Ale nie. Navyše tam dali do hlavnej úlohy vychudnutého Buscemiho, ktorému by nedala ani chromá opica s touretovým syndrómom. Teraz mi tak vlastne vŕta v hlave, kvôli čomu som sa do toho pustil. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Další film o alkoholismu. Jenže tento je velice uměřený, situace, do nichž staví své postavy jsou normální, známé ze života kolem. Absence vypjatých dramat a veletragédií tomuto vyprávění dodává ohromnou sílu. Proto, že totéž můžeme vidět a vidíme dnes a denně kolem sebe - proto je to tak působivé. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Slabé dramatické spracovanie aj tak dosť šedivého námetu. Bez života, bez náboja a hlavne bez nápadu, ktorý by zaujal a pritom dramatickú stránku filmu trocha rozvinul. Zaujímavý bol len samotný S. Buscemi, ale len ako osobnosť a herec. K postave Tommyho, ktorú stvárnil, som si za celý čas nevedel nájsť cestu. Také pletky o ničom. Navyše si za väčšinu vecí v jeho zbabranom živote mohol sám. A riešenie? To bolo celý čas v nedohľadne. 55/100 ()

Reklama

Reklama