• Anderton
    **

    Čert nespí je buď komédia, satira, alebo veselohra. V každom prípade je však značne ťažkopádna a nevtipná a to sa nezhoduje ani z jedným spomenutým termínom. Svetlé momenty má, satirická svojim spôsobom tiež je, ale nie spôsobom vtipným. Všetci herci sú nesympatickí, či skôr sú tak naštylizovaní, že sú nesympatickí. Dokonca aj Kroner a to je potom sklamanie. Ale dobre, raz som sa uchechtol.(3.6.2015)

  • Stegman
    ****

    Zvlášť první povídka je povedená (*****). Taková roztomiloučká. Další dvě povídky jsou stavěné docela podobně, takže už mi příšly trochu předvídatelné a ne tak zábavné (***). Pořád jsem se na to ale s chutí dodíval: moudra/hlášky (jak je libo) se ozývají v podstatě až do úplného konce. Navíc jsou tu skvělé rámovací scénky se schvalovací komisí. Takže asi následovně, soudruzi: Nemám k filmu vážnější připomínky, vydávám doporučující stanovisko.(17.11.2010)

  • piglit
    **

    Exemplární příklad, jaké pyčoviny řešili komunisti. To jsme se mohli urvat, abychom alespoň "neztratili stopu", když kapitalisti podvratně ve svých továrnách makali a bohatli včetně vykořisťovaných západních dělníků a rolníků. Pokud to dokázali komunisti takhle zazmrdovat za pouhých 8 let od slavného únorového vítězství, tak je s podivem, že před revolucí vůbec byly v obchodech alespoň banány. Vlastně počkat, žádné banány v obchodech nebyly!(3.11.2012)

  • ScarPoul
    **

    Ja satiru moc nemusím. Všetky tri sfilmované poviedky sú postavené na rovnakej schéme omylov a nedorozumení, ktoré spája 5 hlavných postáv - okrem Krivosudského(ktorý stále hrá Kvasničku) - sa všetky vo svojich polohách menia. Film aj napriek tomu, že obsahuje veľa úsmevných miest, skôr nudí. Jednak preto, lebo sa dotýka pre mňa nezaujímavej témy, ktorá bola aktuálnejšia v dobe svojho vzniku a dnes pôsobí menej trefne a hlavne nezáživne. Podpísal sa na nej čas a okrem faktu, že poukazuje na začiatky niektorých významných slovenských hercov a že sa jedná o prvý režijný počin Petra Solana, je to satira, ktorá v súčasnosti mladému človeku nemá veľmi čo ponúknuť. Rozhodne oceňujem spôsob akým boli poviedky pospájané aj určitú hyperbolizáciu postáv, ale nepostrehol som tam ani jednu pamätnú scénu. Žiadalo sa mi tam niečo skutočne kritické a nadnesené - čo v konečnom dôsledku na konci filmu spomenula aj postava riaditeľa zahraná Bohušom Králikom. Film, ktorý zostal pre mňa na pol ceste a na ktorom sa čas a doba podpísali viacej ako by sa na film podobného razenia patrilo.(1.4.2012)

  • ybuko
    ***

    Prvni velka slovenska filmova kritika socialistickych pomeru, ktera nasledovala po mirnem umeleckem uvolneni po prazske celostatni konferenci o satire v listopadu 1954. Dvakrat vtipne mi to pri shlednuti o pulstoleti pozdeji neprislo, ale pokud chcete nahlednout do zde karikovane dobove mentality (kdy se napriklad v prvni povidce dela ze smutku zamilovaneho soudruha Kvasnicky politicky problem, protoze "v dnesni dobe prece nema clovek duvod byt smutny!"), tak je to vyborny studijni material. Mnohe satiricke momenty (neuveritelny pribeh muze, ktery si poda zadost, a ackoliv nema zadne konexe, dostane za tri tydny byt) by se navic daly s prehledem aplikovat i na dnesni dobu.(30.9.2010)

  • - František Žáček natočil iba jednu z troch poviedok, z ktorých sa film skladá, nakoľko počas nakrúcania dostal infarkt. (Raccoon.city)

  • - Natočené podľa zbierky satirických poviedok s rovnomenným názvom od Petra Karvaša. (Raccoon.city)

  • - Režiséri filmu Peter Solan a František Žáček sa spolu stretli iba vtedy, keď riešili dekorácie. Totižto bol medzi nimi dohovor, že keď jeden bude nakrúcať, druhý bude stáť vzadu. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace