Režie:
Michaela PavlátováScénář:
Tina DiosiKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Petr HromádkaHrají:
Zuzana Stivínová, Peter Bebjak, Kristína Svarinská, Ady Hajdu, Jana Hubinská, Ivana Chýlková, Daniela Bakerová, Ladislav Konrád, Vojtěch Moravec (více)Obsahy(1)
Psychologický film režisérky M. Pavlátové vypráví o vzájemném hledání partnerské harmonie, o tichém trápení a rozechvělých očekáváních, o únavě, kterou toto napětí způsobuje, o touze po plnosti života. Klavíristka Eva (Z. Stivínová) následuje svého manžela, hudebníka a skladatele, do malé vesnice na slovensko-maďarském pomezí. Zatímco Peter (P. Bebjak) má ve zdejším prostředí klid na autorskou práci, Eva jako interpretka marně hledá uplatnění. Cítí se být odtržená od rodiny, od přátel i od důvěrně známého pražského prostředí. Jejich vztah je konfrontován s osudem rozvedené Márie (J. Hubinská) a její dvanáctileté dcery, které se nastěhují do domku na pozemku manželů... (Česká televize)
(více)Recenze (35)
Zase som na csfd náhodou narazil na film, na ktorý som už dávno zabudol. Spomienky sú už mlhavé, ale príjemné. Je škoda, že takto civilné a uveriteľné čs filmy sú stále skôr raritou a že ak sa raz za čas natočia, tak sa na ne aj rýchlo zabudne. V televízii na tento film narazíte iba veľmi zriedka. 70% a v dobe, keď som ho videl, aj viac. ()
Pekná letná dedinská maďarská atmosféra, skoro ako u nás doma... dobrá muzika, výborne civilne sympatickí herci a potom všetky tie klasické malicherné, drobné a pritom obludne veľké veci, ktoré robia ľudskú existenciu tak nešťastne obmedzenou a neznesiteľnou, kedy sa totálne stráca radosť zo všetkej tej parády života. ___ Oproti iným, podobne vzťahovo zameraným dielam veľmi prirodzený snímok, za všetky drobné.. ()
(LFŠ 2022) Nevěrné hry nenabízí příběhově nic, co bychom neviděli dříve už jinde (a lépe zpracované), i tak ale nelituji, že jsem tento nenápadný film zhlédl. Herecké výkony Stivínové a Bebjaka byla uměřené jejich postavám, nejvíce mě ale překvapila malá Kristína Svarinská - bavilo mě sledovat její dětský, ale nadmíru vnímavý pohled na události okolo sebe. Někdy musí člověk získat odstup, aby zjistil, že to, co opustil, je ve výsledku přesně to, co v životě potřebuje. ()
Já si myslím, že celkem zbytečnost. Zajímavé, že s českými filmy, kde se objeví klavír, mám fakt problém (příklad "Tajnosti" 2007). Snad ten nástroj má dát filmu punc jakési intelektuální nadřazenosti. Tady o tomto nemůžu ani říct, že to bylo civilně natočené, protože tyto rádoby intelektuální filmy se o to snaží, ale jde tam cítit ta pachuť určitého záměru. Aby to jako vypadalo civilně, ale zase ne tak moc. Rozdíl můžou poznat přece jen zasvěcení intelektuálové. No. lidé si navzájem zahýbají, tak z toho uděláme normu a vytřískáme filmové body. 32 %. ()
Škoda, že je film natočen digitální technologií, která působí jako by si to režisérka Pavlátová natáčela na domácí videokameru. Také střih není zrovna nejšťastnější, občas je hodně divoký a zbrklý a scény tak zůstávají nedokončeny (nezodpovězeny). Jinak se mě scénář o klavíristce (Stivínová) a hudebním skladateli (Bebjak), kteří prožívají partnerskou krizi na hranicích Maďarska se Slovenskem docela líbil a nebýt té laciné kamery, mohlo to dopadnout lépe. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (5)
- Film sa natáčal v lokalitách obce Kamenín v okolí Štúrova a v maďarskom Ostrihome. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
- Film bol snímaný digitálnou technológiou, konkrétne kamerou DVCAM Sony DSR-PD150. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
- Film mal premiéru 29.3.2003 v Štúrove. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
Reklama