Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický film režisérky M. Pavlátové vypráví o vzájemném hledání partnerské harmonie, o tichém trápení a rozechvělých očekáváních, o únavě, kterou toto napětí způsobuje, o touze po plnosti života. Klavíristka Eva (Z. Stivínová) následuje svého manžela, hudebníka a skladatele, do malé vesnice na slovensko-maďarském pomezí. Zatímco Peter (P. Bebjak) má ve zdejším prostředí klid na autorskou práci, Eva jako interpretka marně hledá uplatnění. Cítí se být odtržená od rodiny, od přátel i od důvěrně známého pražského prostředí. Jejich vztah je konfrontován s osudem rozvedené Márie (J. Hubinská) a její dvanáctileté dcery, které se nastěhují do domku na pozemku manželů... (Česká televize)

(více)

Recenze (35)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Název slibuje velké věci, ale absence finančních prostředků a hlavně tvůrčí odvahy z toho dělají jen další sterilní film o nevěře. Není tam jediná pořádná konfrontace mezi postavami. ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

Velice dobře zvládnuté téma o psychologii a mezilidských vztahů čechoslováků na malé slovensko-maďarské vsi. Vše je založeno na drobných věcech příběhu, Stivínová a Hubinská zde ze sebe vymáčkly opravdu co mohly. Kamerou natočen příjemný snímek, střihově však divák místy ztrácí orientační přehled. Celkem příjemná podívaná, pokud se soutředíte a necháte se vtáhnout do děje. Pokud ne, pak je to vše o ničem..... ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Najhoršia možná kombinácia filmu je, ak je slovenský, zo súčasnosti, psychologický, s prvkami drámy a kríze v manželstve. A toto je tá kombinácia. Sorry ..... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Zase som na csfd náhodou narazil na film, na ktorý som už dávno zabudol. Spomienky sú už mlhavé, ale príjemné. Je škoda, že takto civilné a uveriteľné čs filmy sú stále skôr raritou a že ak sa raz za čas natočia, tak sa na ne aj rýchlo zabudne. V televízii na tento film narazíte iba veľmi zriedka. 70% a v dobe, keď som ho videl, aj viac. ()

meave 

všechny recenze uživatele

O hudbe, priateľstve, láske, nevere, ignorácii a živote na cudzej dedine. Veľa sa zmestilo do tohto príbehu o obyčajnom živote, ktorý prežívajú mnohí z nás. Vo vzťahoch, ktoré nie sú zlé, iba strácajú hravosť a pozlátko. Nahraditeľné veci sa núkajú na dosah a poskytujú blískavú predstavu budúcnosti. Má však cenu porovnateľnú s hĺbkou alebo ju nahradia hry? ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Postavy se chovají povědomě a proto jsou velice věrohodné. Jsou i dobře obsazené a skvěle zahrané, ale jejich vzájemná interakce mne nedokázala dostatečně zaujmout. Zajímavé obrázky Martina Štrby jsou jednoduše dokonalé. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2022) Nevěrné hry nenabízí příběhově nic, co bychom neviděli dříve už jinde (a lépe zpracované), i tak ale nelituji, že jsem tento nenápadný film zhlédl. Herecké výkony Stivínové a Bebjaka byla uměřené jejich postavám, nejvíce mě ale překvapila malá Kristína Svarinská - bavilo mě sledovat její dětský, ale nadmíru vnímavý pohled na události okolo sebe. Někdy musí člověk získat odstup, aby zjistil, že to, co opustil, je ve výsledku přesně to, co v životě potřebuje. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Škoda, že je film natočen digitální technologií, která působí jako by si to režisérka Pavlátová natáčela na domácí videokameru. Také střih není zrovna nejšťastnější, občas je hodně divoký a zbrklý a scény tak zůstávají nedokončeny (nezodpovězeny). Jinak se mě scénář o klavíristce (Stivínová) a hudebním skladateli (Bebjak), kteří prožívají partnerskou krizi na hranicích Maďarska se Slovenskem docela líbil a nebýt té laciné kamery, mohlo to dopadnout lépe. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Nepravem opomijene psychologicke drama s vybornou Stivinovou v hlavni roli. Ze zivota jedne rodiny, ve kterem se mozna vidi nejeden pozorny divak. Civilni herecke vykony, dobre napsane postavy a zajimave prostredi dela z tohoto filmu nadprumerne tuzemske drama. ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Pekná letná dedinská maďarská atmosféra, skoro ako u nás doma... dobrá muzika, výborne civilne sympatickí herci a potom všetky tie klasické malicherné, drobné a pritom obludne veľké veci, ktoré robia ľudskú existenciu tak nešťastne obmedzenou a neznesiteľnou, kedy sa totálne stráca radosť zo všetkej tej parády života. ___ Oproti iným, podobne vzťahovo zameraným dielam veľmi prirodzený snímok, za všetky drobné.. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Klavíristka Eva (Zuzana Stivínová) následuje svého manžela (skladatele) Petera (Peter Bebjak) do zapadlé vesnice kdesi na slovensko-maďarské hranici. Peter zde nachází klid na svoji práci, ale pro "městskou" je zdejší prostředí terorem. Jazyková bariéra (obyvatelé moc slovenštinu neberou, češtinu už vůbec), problém s hledáním práce (příležitostné hraní v kostelech) a ochladnutí partnerského vztahu + návštěva temperamentního rodinného přítele Andreje - to vše dospěje k jedinému - milostnému románku právě s Andrejem... Těžce psychologický film Michaely Pavlátové mě svoji rychlostí (resp. pomalostí) děje uspával. Ani pokus o noční rej mě z ospalosti nevytáhl - postavy jsou (až na Andreje) dost nevýrazné (a v některých případech i zbytečné). Nejlepší scéna (kromě finálního klavírního duetu) je asi nakupování Evy v místním (= maďarském) obchůdku... ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Já si myslím, že celkem zbytečnost. Zajímavé, že s českými filmy, kde se objeví klavír, mám fakt problém (příklad "Tajnosti" 2007). Snad ten nástroj má dát filmu punc jakési intelektuální nadřazenosti. Tady o tomto nemůžu ani říct, že to bylo civilně natočené, protože tyto rádoby intelektuální filmy se o to snaží, ale jde tam cítit ta pachuť určitého záměru. Aby to jako vypadalo civilně, ale zase ne tak moc. Rozdíl můžou poznat přece jen zasvěcení intelektuálové. No. lidé si navzájem zahýbají, tak z toho uděláme normu a vytřískáme filmové body. 32 %. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Manželstvo skladateľa a klaviristky by malo byť ideálne, ale potom sa vyvinie do stavu samota vo dvojici. Maďarsko-slovenská dedinka je krásnym prostredím pre únik z mesta, vôňu trávy bolo priam cítiť, ale Praha je Praha, umeniu praje oveľa viac. A nielen umeniu. Na takýto krátky film som sa veľmi dobre vcítil do viacerých postáv, ich konanie bolo prirodzené a podfarbené skvelou hudbou počas celého filmu. Aj tá hudba (Petr Hromádka) prispela k silným štyrom hviezdam, od takéhoto zabudnutého filmu som to nečakal. –––– Mal by som častejšie púšťať Evu do Prahy. Asi jej chýba. –––– Dobre robíš, že ju nepúšťaš von. Pekná ženská má sedieť doma na riti. –––– Nevážite si to, čo máte. Nemáte starosti a tak si komplikujete život. –––– Nikdy! Nikdy sa nevydám. ()

Schuldiner 

všechny recenze uživatele

Nevim, je to takový neslaný nemastný, ne špatný, ale prostě tomu chyběla nějaká šťáva.. Ale nuda to zas neni, jen to stačí vidět jednou. Stivínová je dobrá jako vždy. ()

EllienPM 

všechny recenze uživatele

Pro Bebjaka mám slabost, dokoukáno jen kvůli (díky?) němu. Lidé si ty vztahy tak nějak komplikují, myslí si, že za plotem je líp. A je, i není... Nicméně mi to přijde příliš málo na celý film, mám podobné pocity jako Lennyd. ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Samota ve dvou, odcizení a znovunalezení, obojí je z dění a hereckých výkonů doslova cítit. Není na to třeba hlasitých hádek, stačí pohledy při tichém nepochopení, nebo pozdějším uvědomění si. Jako studie jednoho vztahu dokonale uvěřitelné (scéna klavírního duetu!), jenže pro ten vztah jsou důležití i jiní, co se tak nějak mihnou, nebo mají chvíli prostoru, aby později z příběhu zmizeli bez smysluplného závěru. Naštěstí se to netýká Janky, která je snad ještě zajímavější, než oni dva. Kristína Svarinská také spolu se Zuzanou Stivínovou předvádí vůbec nejlepší výkon. Podivný střih a snad i pokus o syrovější kamerové pojetí, tomu však příliš nepřidává. 65% ()

Reklama

Reklama