Režie:
Viktor PolesnýScénář:
Viktor PolesnýKamera:
David PloyharHudba:
Emil ViklickýHrají:
Luboš Veselý, Veronika Arichteva, Vlastina Svátková, Martin Kraus, Stanislava Jachnická, David Suchařípa, Jiří Schmitzer, Kateřina Winterová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)
(více)Recenze (101)
Herecké obsazení: špatné Herecké výkony: mizerné, snad kromě Jiřího Schmitzera a Radka Holuba, kteří ale i tak nedosahovali své obvyklé úrovně. Luboš Veselý se absolutně typově nehodil na roli detektiva, s partnerkou si nesedli, absolutně tragicky (jako vždy) hrající Martin Kraus - všichni přehrávali jako vesničtí amatéři. To se hodně nepovedlo. ()
Dům na samotě od počátku slibuje napínavé a zajímavé pátrání. Pravda je, že Luboš Veselý a Veronika Arichteva k sobě moc nepasují a osobně si myslím, že je povícero talentovanějších hereček. V. A. není netalentovaná, moc se mi líbí třeba v První republice, ale mám takový pocit, že těch hereckých poloh má prostě méně a zde buď nedostala takovou šanci se rozehrát nebo jí scénář upozadil. Osobně věřím v to druhé. Naopak Radek Holub byl perfektní. A přestože se docela daří nastolit atmosféru komplikovaných vesnických vztahů, kdy je to čím dál zajímavější, postupně se žel bohu ukazuje, že případ Kadeřníka je odsunut stranou a řeší se hlavně samostatná vražda. Sériový vrah je následně dopaden během půl minuty zcela nepochopitelně. Mladá kriminalistka přiznává, že prověřovala, ale blbě. Tedy, kdyby prověřovala dobře, pachatel by byl dopaden v půlce filmu a nebylo by o čem... Dům na samotě je zpočátku zajímavá detektivka, která postupně upadá a závěr je už vyloženě zbabraný. ()
Zase mam pocit,ze som videl uplne iny film ako vacsina hodnotiacich tu na CSFD,mne sa tato kriminalka celkom pacila,drzala ma v napati az do konca,kym som sa konecne dozvedel,kto je vrahom,natocene je to slusne,aj po hereckej stranke to bolo ok,neviem preco,ale mne sa ceska tvorba vo vacsine pripadov lubi...:-) ()
Hmm. Docela hloupá detektivka. Myslím, že na tom má nemalý podíl i sama předloha. I herecké výkony obecně nic moc. Ale dívat se na to, narozdíl od mnoha jiných současných snímků, dalo. S odřeným hřbetem 50%. Jak je mým zvykem, autorským filmům přidávám, takže nakonec i třetí hvězda. Ale je to nečisté. ()
Začínáme případem pražského sériového vraha (dvě vraždy podle mě ještě nejsou série), pak se to přesune na venkov, kde se lehce zacyklíme v nepřehledném příběhu dávno ztraceného synka a ukradenýho šperku. Do příběhu vstupují jednoznačně dominantní a pragmatické osobnosti (Stanislava Jachnická, David Suchařípa) doplněné plejádou emočně rozhozených, rozuměj celkem mešuge figurek (Radek Holub, Tomáš Dalecký). Poměrně nesourodá a nefunkční vyšetřovatelská dvojka Veselý-Arichteva to nakonec zdárně dotáhne do konce, ale to křečovitý finále během dvou minut je úplně mimo mísu. A jak už tu někdo poznamenal, korunuje to závěrečná hláška: "To je jak z blbýho filmu." ()
Galerie (34)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (3)
- Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)
- „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)
- Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)
Reklama