Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Iveta dostává svou první velkou filmovou roli, během natáčení ale prožije románek s hereckým kolegou. Ladislav ji proto opouští a odjíždí do Ameriky. Iveta propadá depresím, když najednou u jejích dveří zazvoní neznámý mladík. Iveta otevře a tím vykročí vstříc největší bulvární aféře té doby... (Voyo)

Recenze (17)

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úvod fajn, pojetím se mi hned vrátila první série, Oskar Hes uvěřitelnější než Ondřej Brzobohatý. Pokračuje se ve stejně přepjatě melodramatickém tónu, celé období kolem natáčení Svatby upírů ale působí živě a bezstarostně. Hrušínský je zřejmě první a bohužel i poslední muž, co se v jejím životě nechová jako majetnický debil. Jenže pak následuje linie o zlých lidech, jednu chvíli mi to přišlo divné, ale postupně jsem si vybavoval skandál, který hýbal devadesátkami: únos Ivety Romanem Třískou. Byl to moment, který poprvé vystavil Ivetu posměchu národa. Tříska měl „využít“ toho, že Ivetu doma zastihl v ne zrovna dobrém psychickém rozpoložení. Tvůrci se pokoušejí o atmosféru jako z paranoidního thrilleru, není patrné, co je dezorientace a co realita. A hned se mi následně vybavila kauza kolem únosu Ivety z roku 2013 do Itálie údajným únoscem Macurou. Byla to smutná doba, kdy se vždy našel nějaký „ochránce“, ani jednomu se však nepodařilo jí pomoci. Hned jsem ji pak vnímal smířlivěji, shovívavěji… ()

choze 

všechny recenze uživatele

Únos creepy as hell, až hororový, jak je Iveta bezmocná a neškodně a mile vypadající cizí pán na jejím prahu zničehonic rozjíždí cosi velmi znepokojivého. Výbornej Miloslav König jako únosce a Oskar Hes jako Rudolf Hrušínský nejmladší. ()

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ivetino hledání štěstí nadále pokračuje. Nejdřív skončí v náručí a následně v posteli Rudolfa Hrušínského nejml. (Oskar Hes) během natáčení filmu Svatba upírů a pak jí na zvonek u dveří zazvoní paranoidní Roman Tříska, který se ujímá její osobní speciální léčby. Iveta si ve špatném psychickém rozpoložení ostříhá vlasy do oškubaného kuřete. A na světě je největší bulvární aféra své doby. Určitě se jedná o nejzajímavější epizodu z obou sérií. Michal Samir zřejmě nikdy nedosáhne na kýženou scenáristickou propracovanost, tak se rozhodl inscenovat Ivetina psychická muka na chalupě neznámého únosce velmi intenzivně sugestivním způsobem. Režijně se do toho opřel a svoje tvůrčí úsilí následně podtrhl napínavým soudním stáním, kde únosce paradoxně žaluje slavnou zpěvačku o náhradu škody. Soudní střet zpěvačky s psychicky narušeným mužem, kdy se soud zcela překvapivě zastane žalobce, je pojat velmi dramaticky poutavě. A dost to herecky podpořil Miloslav König, který se stal vůdčí postavou této epizody. Anna Fialová v roli zpěvačky se také výrazně zlepšila, za její výrazové zhoršení nese vinu slabý scénář první epizody. Po počátečním absolutním fiasku první epizody došlo k obratu a lepší přehlednosti i návaznosti jednotlivých scén. Dá se hovořit o malém tvůrčím zázraku. Kéž by v takto nastavené kvalitě pokračovala i závěrečná třetí epizoda. 8/10 ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejvíce se mi líbil začátek epizody, kde se ukázal i Oskar Hes jako nejmladší Hrušínský, který vzal rodiče Ivety na orientální večeři. Zbytek dílu ale opět podprůměr, na který se moc hezky dívá. Ale první polovina dílu mě mile překvapila. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ivetě začíná poprvé ve velkém hrabat. A trochu i tvůrcům...Zpomalovačky, detailní záběry na zpocené obličeje, flashbacky v rámci dilu, flashbacky se Sepešim, klasická nicneříkající vsuvka s exvojákem. Bez těchto věcí bych se obešel. Na druhou stranu, cením. že tvůrci onen únos nechali odvyprávět z obou stran, jak jsem si dohledal, tak takhle situace zůstala nakonec dost otevřená a vlastně se nikdy naplno neřeklo, jak to vlastně celé bylo. Únosce byl teda podle všeho určitě slušný magor, každopádně Iveta v té době už byla taky slušně mimo, tak kdo ví...Oskar Hes jako mladej Hrušinský úplně k nerozeznání od originálu, skvělá práce maskérů. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

⚪O niečo lepšie, ale žiadna sláva, stále sa pompéznou a načančanou formou kompenzuje obsah, čo je dosť o hubu a týmto tempom môže mať seriál naozaj XY sérii.⚪Načrtnú sa všemožné dejové linky, ale potom sa, asi z peňažného hľadiska rýchlo utnú a už sa s nimi nepracuje. Tu, napríklad, sa absolútne odbije film Svadba upírov a aj celé prípravy naň sa zhrnuli do jednej scénky obedu na filmovom pľace. Prečo sa nenakrútili niektoré pamätné scény z filmu je záhadou, rovnako ako to, prečo sa vzťah s Hrušínským najm. utol a nedovysvetľoval, len aby sa dal časový priestor pofidérnemu únosu, halucinogénnym scénam, psychadelickému nádychu atď., ktorý len a len zobrazuje labilitu Bartošovej a naozaj nijako nepomáha ,,očisteniu" jej mena, ktoré chcel sérial uskutočniť. Iveta je teda stále labilná, psychicky úplne mimo a prezentovaná ako po každej stránke závislá na Štaidlovi. Či je to dobre a či je to pravda je otázkou.⚪Diel pozdvihuje výborný výkon herca v roli únoscu, ktorý je v úlohe naozaj nechutný a ,,na facku" a postava Jackuliaka, ktorá je očividne pre scenár Ivety akýmsi Ivetiným ,,pinocchio cvrčkom," teda nie priamo svedomím, ale držadlom s realitou, človekom s charakterom, ktorý vidí jej silu a mrhnanie potenciálom.⚪Ale po obsahovej stránke... Za jeden diel séria končí a divák sa zatiaľ dozvedel zhola nič.⚪ ()

JosefTomas 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě příliš zkratkovité a nevyvážené. Iveta přeskakuje, zbytečně se příliš nikde nezastavuje a spíš než jako celek to působí nahodile a chaoticky. Možná záměr, kdo ví, ale stopáž jednotlivých událostí je až příliš nekonzistentní (Ples upírů smeten ze stolu jednou scénou, únos Bartošové zrychlený zpočátku a zpomalený u soudu apod.). Body k plusu za toho nespolehlivého vypravěče a výkon toho týpka, co hrál Romana Tříšku. PS: A zase tam byl ten voják a jeho famílie. Jako sorry, ale jestli se má probírání Bartošové projevovat na typickém vzorku pouze "jedné" domácnosti, tak tam dle mého tato vsuvka nemá co dělat. Just sayin'... ()

fafejt001 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tady o něco lepší než ten minulý díl.  Chudák Iveta měla smůlu na kretény! Jako ten únosce  , to bylo totální hovado.  No a Láďa se ukázal ve své nahotě a  to nejen ve sprše. Tady je vybarven dost přesvědčivě.  Otec měl pravdu.  Oni ji v té Praze zničili život.  Chudák holka. ()

lucij68ee14 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ale jo. Takhle by to šlo. Iveta v tomto díle dle mého názoru přesvědčivější. I přes kontroverzní téma mě to zaujalo. Zajímavý děj, zajímavé postavy. Chvílemi to působilo spíše jako zahraniční sci-fi drama, u kterého by si člověk ani neřekl, že je založen na skutečných událostech z českého prostředí šoubyznysu. Kdybych nevěděla, o kom příběh vypovídá, řekla bych si, že je to zajímavě natočený fiktivní příběh krásné, slavné a naivní celebrity, který se v realitě díky své bizarnosti snad ani nemohl uskutečnit. Po shlédnutí tohoto dílu bych především vyzdvihla postavu Jána Jackuliaka. Ta mě v prvním díle sice moc nezaujala, v tomto díle jsem však změnila názor a považuji ji za opravdu zajímavý článek této série. Takový Ivetin stín, který jí prezentuje skutečný střet s realitou. ()

hdraf 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

70% - tak tento díl se fakt povedl. Brzobohatý hraje opravdu dokonale, zbytek se fakt snaží. Nikdo mi tam nevadí. Chybělo mi tam ukončení toho románku s Hrušinským. Ten únos byla prasárna. I rozhodnutí toho soudu. Jinak to vypadá tak na 30 dílů, než uvidíme celý životopis. ()

SATUR. odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Deníček 09.05.2023 https://www.csfd.cz/uzivatel/903463-satur/denicek/ ====================================================================== PROJEKT VOYO IVETA 2022-2024 = 20% alias kýčová TV karikatura - DEMAGOG PSEUDO-BIOPIC. Neinvenční telenovelácký anti-koncept CZ miniseriál IvetaB, promarněný potenciál námětu alias TV pomyje z předsudků** ====================================================================== CZ miniseriál IVETA (série I.,II.,III. projekt Michala Samira) má TV podtitul "skutečný/pravdivý příběh", který jak plyne ze zpracovaní, autorské interpretace (licence?) je nepravdivý a účelově diváky zavádějící, klamavá promo reklama. AV jde žel o totální, mělký, plochý, prvoplánově efektní populistický kýč, účelově mystifikační (v mnohém deformující, překrucující realitu) paskvil, navzdory dotčená silná, obsáhlá unikající (funkčně užitečně nevyužita) TÉMATA/NÁMĚT s opouzdřeným náhledem na hlavní aktéry, parciální biografii. Atmosféra, AV výrazové prostředky celého sériového produktu působí nepříjemně synteticky, groteskně, místy křečovitě znásilňujícím dojmem, stylem i včetně asi všech protagonistů (snad kromě naturálního Oskara Hese), antagonistů. Hlavním problémem je tuctovým, brakovým způsobem napsaný scénář s tomu odpovídající materializací, vizualizací. Některé frázovité repliky (zejména LŠ) v kontextu vyznívají (s ohledem na tehdejší jednostranně jen sobě dlouhodobě patologicky nadřazeně povolující polyamorii, polygamii) jako přímo trapně primitivní floskule, žel vyvolávající smích v místech kde záměr tvůrce byl inverzní. Naivistické, chybné jsou i mnohé faktické detaily (mj. až parodické scény u soudu, etc.), které taktéž dokládají úroveň umu tvůrce.  Výslední celková filmařská, tech. kvalita dojem je na úrovni české soukromé střední školy typu kupované zkoušky. Některé momenty s nově předloženými drobnými informacemi jsou užitečné (pro osvětlení mentality osob), ale jako celek je celý seriálový výtvor (a zřejmě bude i závěrečná připravovaná série) rozbitý, rozmělněný, v mnohých kompozicích až estetickou formou odpudivý. Dimenze, propracovanost psychologie postav je bídná, IB zůstavá tvůrcem prakticky nepochopena. Hudební, zvuková, vokální složka je nekvalitní, podprůměrná. IB byla původně specificky speciálně jemná, osobitá ve své celkové (zpěv, rétorika, ladnost pohybů) naturální interpretaci a to právě pro svou výraznou MENTÁLNÍ, EMOČNÍ atypičnost. Obdobně i Karel Gott. Vokály zpěváků bylo tedy explicitně žádoucí ponechat originální. Postava LŠ viditelně přehrává, i když se opravdu snaží. Režisér vůbec objektivně KONFRONTAČNĚ KRITICKY neřeší (ani nemá snahu) tu NEJKLÍČOVĚJŠÍ SKUTEČNOST - REFLEXI (či jádro problémů) v jejím životě, kvůli které hlavně extrémně ztratila kontrolu nad svým životem (toxická léková závislost) - odkud přesně měla na počátku drogy, zda opravdu od LŠ jak tvrdila ve své výpovědi...?! Nebo od prvopočátku byly předepisovány přímo jí, kým odpovědným, proč chronicky. Právě chronická drogová závislost ji totiž nejvíce fyzicky, psychicky zlikvidovala. Kdo si všiml jejího příběhu a má nezávislé zdravé myšlení, odstup, ví z veřejně dostupných pertraktovaných informací, že dlouhodobě patologický, toxický, nerovnoprávny intimní vztah s LŠ jí mentálně zničil, protože nebyla dostatečně silná pro takovéto citové (manipulace/závislost/láska/nenávist) OSTRÉ války. Pro ní to byly "Velmi nebezpečné známosti". Tyto kuplířské manipulace a pracovní stres její psychiku zásadně zhoršily = TRIGGERS k prohloubení, rozvoji nemocí. Vše toxické, negativní se v ní postupně akumulovalo, údajně vedlo stále častěji k závažně těžkým, dlouhodobě vysilujícím psych., suicid. stavům, ultradian, ultra rapid cyklickým extrémům, kolaps. úzkostem, fobiím, existenční disfunkci,... Bulvární novináři o jejím narušeném zdraví celý čas věděli pravdu, což patologicky masivně zneužívali. Další fatální v seriálu neřešenou sociálněprávní temat. otázkou - VČASNÉ neustanovení přísl. opatrovníka soudem IB v době, kdy její zdrav. stav toto (a další nevyhnutná) zákon. předběžné opatření jednoznačně vyžadoval, chronicky chybný proces. postup právně odpovědných soudních osob, jakož i nezávislé neprozkoumání spáchaných nejzávažnějších zavinění ze strany státu, přísl. odpovědných, odborných osob (tzv. zametení celé právní věci pod koberec). ====================================================================== Výše uvedené jen stručně naznačené kruciální obsahově hlubší otázky, které se tvůrce evidentně logicky bojí (příp. není schopen) racionálně rozebrat, jsou principiálně mnohem naléhavější než zbytečná zábavně laděná neempatická přesaturovanost (arabesky, triky "cukrová vata"), kterými v daném konkrétním případě tvůrce docela marní peníze/čas, vyplňuje čas. ====================================================================== Jelikož se seriál jmenuje přímo IVETA, měl by logicky kvalitně reflektovat, zrcadlit reálnou osobnost, život (profesní, osobní) IB. IB (do období kdy nedošlo k negativní transformaci zdraví) působila v určitých rozpoloženích fragilní oneiroidní/fantazijní impresí, což bylo i zachyceno na mnohých půvabných fotografiích, videozáznamech s tímto osobním fluidem, kouzlem. Vybraná herečka Anna Fialová se usilovně snaží výstižně napodobit gesta IB, ale stručně ji chybí specifický spirit IB, který zkrátka mentálně/emočně bytostně NEvyosený člověk těžko může napodobit včetně autentických projevů chování. Vžít, ponořit se do něčeho takového by byl schopen třeba Jack Nicholson, Marlon Brando, Romy Schneider, Elizabeth Taylor, Vivien Leigh a podobná kvalit. kategorie herců a ti, kteří nějakou takovou osobnostní anomálií, atypičností biologicky disponují.  ====================================================================== Celý miniseriál se měl jmenovat jinak třeba LUCIE, učinil by producent lépe. Byl vytvořen evidentně bez přísl. odborné spolupráce. Tenhle štáb kdyby točil produkt např. o Margaret Thatcher, tak by byl klidně schopen barvitě ilustrovat její osobu jako postavu ženy v určitém věku trpící nějakým typem schizofrenie, PAS místo (oficiál. diagnostikované) demence, nebo Britney Spears (které mimochodem hrozí obdobná katastrofa jako postižené IB) jako trpící alzheimerovou nemocí místo přiblížení reálných (správně účinně neuzdravovaných) poruch, a pod. žel značně determinujících, interagujících jejich životy... Když opomeneme použité trefné snad humorné heslo: „Houston, Jackson, Iveta dělá díru do světa" (všichni 3 se žel mladí prodrogovali k smrti), tak zatím v seriálu zazněla (i když příliš prostoduše) jen jedna relevantní replika, když IB sdělí na tiskovce LP Natur cit.: ...„je to tak, jak chci já". Zda se tato symptomatická nit adekvátně rozvine se uvidí. V epizodě č.2 "Já se vrátím" se o objevuje scéna s alegorickým výjevem LŠ asi jako Zeuse a IB jako jeho PATOLOGICKY emočně, existenčně závislé sexuální otrokyně zpívající Verdiho symbolickou árii. Tahle idea, komparace - mytologická metafora je v principu v pořádku, avšak žel uměleckou formulací opět příliš prostoduchá, nedostatečně kontextuální. Je velkou škodou, že chování těchhle dvou fatálních osob (skutečná asymetrická povaha LŠ dosud zůstává stále jen na povrchu) není do jádra zanalyzováno. Totiž jen poctivou nezávislou komplexní psychologickou analýzou ústředních postav by diváci mohli opravdu pravdivě srozumitelně pochopit jak a proč se věci v jejich životech (potažmo i jejich rodin) děly. Tvůrci měli k dispozici k nastudování charakteru typologie, mentality (intelektu, EQ) postav dostupné bohaté kvalitní chronologické podklady, mj. (částečně faktografické) knihy, které LŠ napsal. Předloha, kterou se seriál rozhodl zpracovat nabízela opravdu širokospektrální pozoruhodné hlubší témata, které však zůstaly adekvátně dosud neuchopené. Ve výsledku seriál fabuluje, MANIPULUJE reálný obraz daných postav a tím dál navazuje na dlouhodobě aplikované neetické tradiční praktiky bulvárních masmédií což je i vzhledem k mimořádně tragickému, dramatickému konci IB společensky alarmující. Filozofie seriálu, tvůrců je žel prakticky stejná jako filozofie dotyčných komerčních zneužívajících (tzv. zranitelné, zdravotně hendikepované osoby) médií, novinářů.  ====================================================================== Biografické filmy, seriály se dají pojmout různým stylem (filmy Blonde, Farinelli, Amadeus, Kafka, Elvis, Gándhí, Kleopatra1963, Edith Piaf, Rocketman,...), bývají i v něčem nepřesné, avšak jejich základním společným cílem, smyslem je reálné přiblížení, porozumění zobrazované osobnosti.  ====================================================================== Mimochodem výstižné chování, "sociální citlivost, kolegialní solidárnost" účinkujícího Ondřeje Brzobohatého (jako i cynického publika) věrně dokumentuje pořad (vysílaný ~stejným konzumním investorem TV NOVA) Český slavík r. 2005, kde v 56-58min svého moderování útočí na lékové+alk. závislosti nepřítomné postižené umělkyně Ivety Bartošové viz.:  https://www.youtube.com/watch?v=lBcHeic-ALY&t=6s ====================================================================== Jen pro zajímavost z českých hereček je IB "vizáží" podobná Olga Schoberová, Dana Smutná. Ze zahraničních zpěvaček/hereček byla vizáží podobná Veronica Lake. Podtext pravdivého životního příběhu: leitmotiv Mefistofeles. ====================================================================== Dosud natočený produkt je určený pro: fanatické fanoušky bulvárních médií, ortodoxní fanoušky IB+PS, milovníky kýče & cukrové vaty. ====================================================================== režie: 20%; kamera 15%; herci: 40%; hudba: 5%; scénář 20%; dramaturgie: 5%; scénografie 25%; kostýmy: 15%; masky 20% (zatím); zvuk: 5%; střih: 20%; produkce: pointa/smysl/význam díla=0%??; žánr: bulvární pseudo/kýčová kompozice telenovely; námět/předloha: 100% xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx *poznámka: Jelikož měl autorský tým souhlas rodiny, tak daný štáb mohl raději zvážit výrobu kvalitního časosběrného analytického (NEBULVÁRNÍHO) dokumentu. Ale pravděpodobně by opět tito tvůrci zůstali jen na nezajímavém, prvoplánovém povrchu jinak principiálně velmi stále nadmíru aktuální závažné, zajímavé problematiky.... ====================================================================== **faktické poznámky pod čarou: -faktografické historické, detailnější chronologické informace k významným událostem v životě IB+LŠ, pravdivým skutečnostem, o jejich reálné povaze, mentalitě jsou zdokumentovány v přísl. nekomerčních zdrojích (výpovědích osob blízkých; přísl. úředních, soudních spisech, znal. posudcích; rozhovorech s IB).  ====================================================================== sociál. dtto pozoruhodná kazuistika/námět: https://www.quora.com/Is-Britney-Spears-secretly-mentally-ill/answer/Christopher-McDonald-95?ch=15&oid=332355314&share=8fc00cf9&srid=hdLgMO&target_type=answer ============= https://www.youtube.com/watch?v=vrZsyBhmMro  =================== https://www.additudemag.com/adhd-and-bpd-women-borderline-personality-disorder/  ==================      https://nowonline.ru/sk/specialized-clinics/kto-takoi-paranoik-chto-takoe-paranoiya-i-kak-ona-proyavlyaetsya/  ================== https://tltaudit.ru/sk/cardiovascular-disease/paranoiya-chto-eto-takoe-chto-znachit-paranoiya-pristupy-paranoii-chto/  ================= https://www.youtube.com/watch?v=hYGFLj59D-U&t=173s =================== https://ivetabartosovaofk.cz/clanky/tyty/mam-rad-1990/ =================== https://www.youtube.com/watch?v=iKgmmRqkgkc () (méně) (více)

Secura 

všechny recenze uživatele

Nejdřív si člověk říkal, co je to za haluz díl, to si asi spletli žánr, ale v průběhu to začne dávat smysl... teda vlastně spíš ne, ale to je dobře. Ono ho to nemá dávat. Jestli se opravdu dodnes neví, jak přesně se tato aféra odehrála, tak je to výborně zpracované. K tomu to otravně červené nasvícení je super. A "chytrá" Anežka, žena z lidu, no tak ta má dost. Vypadalo to, že se Pagáčová nikdy nenaučí hrát, ale tohle ji sedne, je skvěle iritující. "A co je dneska normální?" ()

Reklama

Reklama