Režie:
Paul McGuiganKamera:
Alasdair WalkerHudba:
Dan MudfordHrají:
Stephen McCole, Maurice Roëves, Irvine Welsh, Kevin McKidd, Alison Peebles, Ewen Bremner, Arlene Cockburn, Martin Clunes, Jemma Redgrave (více)Obsahy(1)
Film ACID HOUSE je složen ze tří povídek:
MASAŘKA - Boab má fakt těžkej den; opustila ho holka, vyhodili ho z práce, vyloučili z fotbalového týmu a navíc je vyhozenej z bytu. Ještěže Bůh chodí do stejnýho baru jako on...
MĚKKEJŠ - Johnny je prostě "měkkejš"... Stará se o nevlastní dítě své manželky, která klidně spí se sousedem. Když s ním přijde do jiného stavu, je to zase Johnny, který neumí říct ne...
ACID HOUSE - Narkoman Coco se při jednom drogovém tripu převtělí do těla nově narozeného dítěte. Duše dítěte se zase dostane do Cocova těla. Coco si tak dudlá palec a novorozenec mluví na svou matku sprostě...
Irvin Welsh (autor scénáře kultovního filmu TRAINSPOTTING) ve svých povídkách zabývá klasickými, a přitom moderně pojatými tématy lásky a zrady, manželství a dětí, náboženství a víry v Boha. Každá za tří filmových epizod je samostatným celkem, i když se zde charaktery jednotlivých postav překrývají Jedním z hlavních motivů celého filmu jsou (stejně tak jako v TRAINSPOTTINGU) drogy způsobující ztrátu kontroly nad promarněným a zdánlivě zbytečným životem. Film je velmi kvalitní sondou do života anglické mládeže, a tím i celé anglické společnosti. Režisér Paul McGuigan byl v r. 1998 za tento film nominován na cenu nejlepšího debutujícího režiséra na Filmovém festivalu v San Sebastian. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (172)
Oproti Trainspottingu tenhle film příšerně okatý, vystavuje na odiv svojí ujetost a kontroverznost, ale v zásadě se jedná o pásmo tří velmi mizerně natočených povídek, které až na malé výjimky (některé herecké výkony) na plátně nefungují. Vrcholem je závěrečný Acid House, což je taková slátanina, že jsem namouduši pochopil, jak vypadá nepodařený trip. Nápad zaměnit duši feťáka a novorozence je zajímavý, ale v téhle realizaci je beznadějně přihlouplý a trapný. Skutečně zábavná je jen příšerná velština většiny protagonistů. ()
Je to taková solidně ujetá šílenost. Občas je to teda celkem nechutný, ale jinak zábava. Poprvé mi to přišlo naprosto super, podruhý už mě to zase tak nebralo. Hlavně druhá povídka mi přišla celkem nudná. Nejvíc se mi líbila ta poslední povídka. Colin "Coco" Bryce vypadal tak vystíhovaně, že ten týpek, co ho hrál, se snad před natáčenim musel fakt něčim sjíždět. Kdybych měl hvězdičkama ohodnotit jednotlivý povídky, tak bych dal asi masařka - 4, měkkejš - 2, acid house - 4. Celkově teda dávám možná trochu nadhodnocený 4 hvězičky. ()
Jsem vděčná za to, že jsem to tehdy nemohla srovnávat s Trainspottingem. Ale když to nechám stranou, co je na Acid House špatného? Jsem nesporně potrefená cihlou z edinburgského činžáku do hlavy, když se mi líbí film očividně jetý až na půdu, ale zamysleme se nad tím - je tak ujetý příběh o klukovi, který si nechá hodit na krk nezralou a nezodpovědnou partnerku a ocitne se díky tomu ne pod pantoflem, ale pod vojenskou kanadou? Nikdy se nikomu nestalo, že se mu v jednom dni zhroutil život pod rukama? Neměli jste někdy pocit, že "vyšší moc" je pěkná čubka? Protože o tohle tady jde, přátelé. O život zbavený krásy a pozlátka a postavený před nás v celé své nepřitažlivé nahotě, která se od toho obvykle prezentovaného liší asi jako manžel po dvaceti letech rozvalený v trenkách a s lahváčem v ruce před televizí od herce, který se v té televizi producíruje. A že je životní nahota zahalená do lehounkého, průsvitného závoje nadpřirozena? Z mého pohledu na výše řečeném metamorfóza v mouchu nebo znovuzrození feťáka nic nemění. ()
Já si dycky pod tím názvem představuju DJe Paula Bulvu z Klubu sráčů, jak se těch dvou sráčů ptá, jestli jedou v Acid Houseu nebo Pumping Houseu...oni mu odpověděj Pumping...a pak se jich zeptá jestli Sash nebo Chicane a oni na něj Sash...pak řekne něco v tom smyslu, že ti sráči jsou k hovnu. Tím by se dal docela snadno popsat i tenhle film. Tři příběhy sráčů, co jsou uplně k hovnu. Jednomu se ze dne na den rozpadl kompletně celý životní cyklus, druhej je zase troska nejtěžšího kalibru a třetí se vtělí do čerstvě narozenýho dítěte. Tři sráči, co ani ne moc lehce prolejzají tímhle vypsychovaným filmem. Chápu ale, proč je to takový kult. U mě ale zůstane stejně spíš Trainspotting. ()
MASAŘKA: Netradiční pohled na věci kolem karmy, transcendentálna a v neposlední řadě reinkarnace uprostřed anglického předměstí. MĚKKEJŠ: Netradiční pohled na věci kolem karmy, transcendentálna a v neposlední řadě anticipační strategie uprostřed anglického předměstí. ACID HOUSE: Netradiční pohled na věci kolem karmy, transcendentálna a v neposlední řadě transmigrace uprostřed anglického předměstí. ()
Galerie (9)
Photo © Zeitgeist Films

Zajímavosti (3)
- Pre Ewena Bremnera a Kevina McKidda je to druhá adaptácia Welshovho diela, v ktorej si zahrali. Ako Spud a Tommy sa už stretli v snímke Trainspotting (1996). Minirolu si opäť strihol autor predlohy Irvine Welsh. (BlackTom)
Reklama