Režie:
Alan AldaScénář:
Alan AldaKamera:
Victor J. KemperHrají:
Alan Alda, Carol Burnett, Len Cariou, Sandy Dennis, Rita Moreno, Jack Weston, Bess Armstrong, Elizabeth Alda, Beatrice AldaVOD (1)
Obsahy(1)
Klasika v podání Alana Aldy! Tři manželské páry se spolu už dlouho přátelí. Občas si vyjedou na víkend a povyrazí si. Přesto má každá dvojice nějaké problémy, které se brzy projeví. Dokážou nakonec vše překonat a dostat se z krize? V hlavních rolích hořkosladké romantické komedie o proměnách partnerských vztahů se představí herecké legendy Carol Burnettová a Alan Alda, pro kterého byl film cenami ověnčený rovněž režijním debutem. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (26)
Alan Alda coby režisér, scenárista a samozřejmě i jako herec 103 minut obdivuhodně balancuje na hraně komedie a dramatu a je radost se na to balancování dívat. Hlavní postava není jedna, nejsou ani dvě, je jich rovnou šest, a přitom jsou všechny tak napsané, že ani jedna není opomenuta. Situace, do nichž se dostávají, snad musel Alda odkoukat přímo ze života (pokud ne z vlastního, tak z cizích), jak uvěřitelně působí, a díky ději chytře rozdělenému do čtyř kapitol zakončených pointou je všechno ještě zajímavější. Z hereckého obsazení se mi líbili snad úplně všichni, ale vyzdvihnout musím Aldovu dceru Beatrice v menší roli kouzelně zachmuřené studentky ze třetí podzimní kapitoly. Ta byla skvělá. ()
Díky a poklona Aldovi, který sem vnesl velkou špetku citu. Málokdy natrefíte na americký film, který by nebyl odtažitý od reality, který by pohladil, pobavil, který by byl ze života. Dovču na jachtě jsem díky těm lokacím upřímně záviděl. Dabing moc dobrý, akorát pan Čapka na Aldu ne, to prosím raději Skopala nebo Pavla T. ()
Není to ani pronikavá nemilosrdná analýza typu Bergmanových Scén z manželského života, a ani tu nenajdete komické etudy jako ve filmech od jistého newyorského neurotika. Alda je spíše předchůdce "svěrákovštiny", protože čaruje s obrazovou kompozicí (někdy až na hranici kyče - jarní rozhovor Aldy s manželkou za oknem při dešti či malebnost univerzitního městečka) stejně jako Svěrák syn, a píše jednotlivé dialogy jako Svěrák starší, tj. i když se dotkne často nečeho bolavého, ihned nasadí smířlivější tón (občas se nenávidíme, občas si vjedeme do vlasů, ale přesto se máme moc a moc rádi). Ale zatímco firma Svěrák otec a syn s.r.o. se rozhodla přinášet čechům moudrá poselství, Alda "jen tak" sleduje své tři páry, aniž by chtěl dojít k nějakému velkému životnímu moudru / "Vždycky když si vzpomenu, že chci jet do Československa, rozbrečím se" - tak pro newyorskou střední třídu bylo Československo exotickou destinací, jako je pro nás třeba Thajsko? ()
Alan Alda mě svojí režisérskou prvotinou dostal. Přiblížil přátelství tří manželských párů takovým způsobem, že v půlce filmu jsem měl pocit, jako bych je znal celý život. Možná mi rozmanitost jejich charakterů připoměla někoho z mých známých. Pocity štěstí, zamilovanosti, manželských krizí či hádek - ovšem vše bez jakéhokoli nádechu morality či stranění tomu nebo tomu. A jeden z mála filmů ukazující fakt, že někteří lidé se hádají a nemohou si přijít na jméno, ale v nesnázích si dokáží vyjít vstříc a navzájem si pomáhat. 100%. ()
Přespříliš ukecaná a vleklá nuda. Snaha o jakési zobrazení charakterů jednotlivců tří manželských párů, kteří tráví spolu opakovaně několik dní volna. Stačí jeden impuls - změna, aby se celý uměle "vystavěný domeček společné pohody" těch tří párů rozpadl. Závěr vyšuměl jako vyhořelá prskavka bez jakéhokoliv vyřešení. ()
Galerie (12)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (2)
- Fotografie zeleniny, jež hrají důležitou roli v první kapitole filmu, jsou dílem manželky Alana Aldy Arlene. Vytvářela je spolu s nejstarší dcerou Eve. (D.Moore)
Reklama