Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válka gangů v londýnském podsvětí nebo krutá osobní msta? Bob Hoskins v roli muže, lapeného do pasti vlastního sebevědomí. Thriller o válce gangů v londýnském podsvětí. Vypukla – z hlediska šéfa jednoho z nich – ve zcela nevhodný okamžik, neboť do Londýna přijeli Američané, které chce získat za spojence pro své velkorysé plány. A ti se těchto primitivních tvrdých metod obávají a od lidí, kteří je používají, se hodlají distancovat. (Česká televize)

(více)

Recenze (85)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přijde mi, jak kdyby se osmdesátých letech americké kriminálky a gangsterky učili od evropských klasik, jako je třeba Dlouhý velký pátek. Dokonale realistický, sem tam kecací, ale herecky neuvěřitelně na úrovni. Už, když začala hrát úvodní znělka, jsem tušil, že tenhle film bude zážitek. Zážitek, kde nejlepší role filmu je zároveň postava, které fandit dvakrát nebudete. Bob Hoskins předvedl neuvěřitelný výkon a v závěru filmu si jej vysloveně užil. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvělá britská gangsterka, která, jak zde někdo už trefně napsal, má koule. Bob Hoskins je v tý roli skvělej (na ty jeho ksichty v poslednim záběru nezapomenu). Je to prostě jeho film. Celej film to tam dost kupuje, ale neztratí chladnou hlavu. Malou roličku tam má i megamladej Pierce Brosnan a ta ústřední melodie je fakt návyková. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ze zacatku nic moc. Rozbiha se nekolik zdanlive nesouvisejicich linii a vcelku se nic moc nedeje. Jednak sem se v tom neorientoval a pak me to nudilo. Ale asi za pul hodinky se pribeh vyrysuje, zacne to bejt zajimavy a s pribejvajici stopazi je film cim dal tim vic drsnej a zajimavej. Akorat ten konec je takovej nezakoncenej. Z hercu zaujme nejvic samozrejme Hoskins v roli sefa bandy, kterej sice neni zadnej silenec, ale rozhodne to neznamena, ze by se s nekym nak sral, proste drsnak a Hoskins ho skvele vystih. No a pak tu ma malou rolicku mladej Brosnan. Slabsi 4*. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Mírně politizované mafiánské drama, které natočil John Mackenzie, který do té doby (a hned po tom taky) točil jen pro TV a televizní formát je z toho znát. Když se k tomu přidá atmosféra 80's Londýna, je zaděláno na celkem zvláštní mix. Nejlepší je na všem Bob Hoskins, v počátku je těžké rozeznat, jestli se jedná o vynikající herectví nebo sebeparodii, konec ukáže (žádné přehrocené uber mafiánství a lá Al Pacino/Scarface ale nečekejte). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokud se dostanete na vrchol mocenského žebříčku, vedle řady nesporných výhod znamená vaše společenská pozice i jeden nepříjemný fakt - každý pohyb na pyramidě moci bude znamenat jedině sestup dolů. Harold se kdysi dokázal kombinací sebevědomí, pevné vůle a bezohlednosti z bezvýznamného grázlíka se sklonem k násilí vypracovat na šéfa londýnského podsvětí. Už deset let je díky jeho vlivu v metropoli klid. Dohoda se zástupci americké mafie mu má umožnit rozjetí nových smělých investic a slibuje zajistit závratné zisky. Jenže návrat ze zámoří neznamená triumf, nýbrž šokující poznání, že zničehonic čelí něčemu, co se vymyká jeho dosavadním zkušenostem a hrozí rozmetat během několika mála hodin jeho životní dílo. To, co mu dosud pomáhalo, tedy neústupnost a tvrdost, se obrací proti němu a vede ho na okraj propasti. Dlouhý velký pátek je kvalitní žánrový snímek z prostředí organizovaného zločinu, který nic neservíruje divákovi až pod nos, není laciný ani podbízivý a nestojí na přehnané nerealistické akci. Jeho scénář staví na uvěřitelné zápletce, zajímavých charakterech a na sedmdesátkové atmosféře. Film by i bez Boba Hoskinse spolehlivě obdržel 4 hvězdičky, jeho přítomnost je ale onou pověstnou šlehačkou na dortu a nutí mě dát nejvyšší hodnocení. Podle mého jde o Hoskinsův nejlepší výkon na filmovém plátně - pro roli přímočarého rtuťovitého chlapíka, který si myslí, že svět mu bude navždy ležet u nohou, se snad narodil. A závěrečná scéna, kdy kamera v dlouhém záběru zachytí detail Hoskinsovy tváře, je přímo lahůdková. Celkový dojem: 90 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Scenáristicky zajímavě postavená kriminálka, kdy místo obvyklé přehledné války dvou stran útočí na jednu stranu - Hoskinse - strana po většinu filmu neznámá a on se snaží zjistit o koho jde. Hoskins se sice pro podobné role narodil (a Mirren sedí role gangsterovy reprezentativní i diplomatické manželky), ale už jsem viděl mnohem zajímavější a zábavnější gangstery, než je tady ten jeho a to samé platí i o vedlejších postavách a o ději, který by mohl být pohrocenější. Ale hudební téma je ale stylové. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Někoho možná odradí roztříštěná expozice, ale jakmile dvě nuly sedmička Pierce naláká do sprch vilnou oběť na chlupatou hruď, začíná show, ve které Short Bad Hoskins postupně zjišťuje, kdo mu jde po krku a že ztrácet půdu pod nohama je někdy snadnější, než si připustit, že se tomu tak děje. Do toho atmosféra okolí Temže, kdy jen čekáte, až se objeví Bodie a Doyle, aby urovnali situaci, hudba jak z Carpenterových hororů a několik scén, které si chvíli budou chodit do vaší hlavy pro výpalné. Že se tam objeví pár známých tváří z Ritchieho budoucích filmů není ani tak zajímavé, jako ten konec. Kradou i britští Gentlemani, viď Guyi.. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Tak já nevím. Vzhledem ke zdejšímu hodnocení jsem asi očekával poněkud víc. Je patrně chyba nechat se ovlivnit názory zdejších uživatelů před zhlédnutím daného snímku, avšak možná to sami dobře znáte. Vybíráte si podívanou na večer a netušíte, co si pustit a tak zlehýnka kouknete na názory vašich oblíbených uživatelů, od kterých čekáte, že vám s rozhodováním pomohou. Inu, tentokrát to nevyšlo, přátelé. Příliš rozvláčné a pro mě bohužel i trochu nudné. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

48 hodín zo života londýnskeho gangstra na samotnom vrchole potravinového reťazca metropolitného podsvetia, ktorému sa v jedinom momente začne jeho organizácia rozpadať pred očami ako vetchý domček z kariet. Ak sa dá o nejakom filme z 80.-tych rokov povedať, že pochádza skutočne "zo starej školy", je to práve The Long Good Friday. Film, ktorý má okázalú funkčnú dejovú výstavbu a dramatický oblúk, a stojí viac na výborne napísaných dialógoch, než neutíchajúcej akcii a brutalite - a verte mi, že dobre napísaný dialóg medzi rozzúreným Bobom Hoskinsom, ktorý sa ocitá na okraji priepasti a ikonickým predstaviteľom (bez)charakterných gangstrov Eddiem Constantinom je zážitok. To však neznamená, že sa bezprostredné násilie nedostaví - je držané pod povrchom a doslova prepuká v momentoch, keď sa postavy ocitajú na hrane. Gradovanie a vyhrocovanie na seba nadväzujúcich scén a udalostí vôbec nie je samoúčelné a na efekt, ale naopak, drží sa logiky scenára a je uveriteľné rovnakou mierou, ako vnútorná premena ústredného antihrdinu Harolda Shanda. Keď pominieme strhujúceho výkonu Boba Hoskinsa, jeho postava pôsobí dojmom premyslenej psychológie človeka, ktorý sa vo chvíli, keď zažíva vrchol musí odrazu vyrovnať s pohľadom na koniec všetkého, čo tak vytrvalo budoval. Hoskins exceluje hneď v niekoľkých scénach ale najviac v samotnom závere, keď predvádza na zadnom sedadle auta absolútny herecký koncert len prostredníctvom mimiky tváre a emócií, ktoré jasne vyžaruje. Samozrejme, ani Helen Mirren a Eddie Constantine sa nenechajú zahanbiť, a mladé ucho Pierce Brosnan v malej roli je i napriek tomu, že vo filme neprehovorí ani slovo, neprehliadnuteľný. The Long Good Friday je tiež príznačný tým, že neudáva čiernobiely pohľad, nesúdi a nevidí nijaký rozdiel medzi rodinou, priateľmi, podsvetím, skorumpovanou políciou, úradmi a zahraničnou mafiou. V jeho podaní tvoria pevne previazanú infraštruktúru nadradenej organizácie, ktorej ruka siahá tak ďaleko, ako jej teritórium. Viem, že fráza "atmosféra hustá tak, že by sa dala krájať" je klišé z najväčších, ale jej aplikovanie práve na tento film je výstižnejšie než kdekoľvek inde. Chyba by bola opomenúť aj poslednú, a to technickú stránku. Kamera Phila Meheuxa (má na konte aj pravovernú bondovku s Brosnanom GoldenEye a tiež Casino Royale) je po väčšinu času "len" na absolútne špičkovej úrovni čo do kvality a reálnosti zobrazenia. Hlavne jeden moment, a to sekvencia na jatkách však dokazuje, že je Meheux skutočne profesionál - nič iné sa snáď na zábery z perspektívy zavesených vypočúvaných nešťastníkov povedať ani nedá. No a potom samozrejme už spomínaný záver, ale aj počas celého filmu je mnoho okamihov, kedy sa kameramanský kumšt preukazuje zaujímavým využitím pohľadu či prácou so snímaním scény, nech už je to s dôrazom na detail, celok alebo pozadie. Záverom musím zložiť poklonu aj hudbe Francisa Monkmana - hlavná téma z OST opäť poputuje rovno do denníčka. Vybrúsená a, ako je tu viac ráz spomínané, nijak neprikrášlená gangsterka so skvelým obsadením, príbehom, obrazom a zvukom, a zdrvujúcim finále. Navyše náznaky v príbehu, nestrannosť vo vzťahu k mafii a jej zobrazenie zadávajú aj na kontemplatívne podnety. A je tu okrajovo prítomná aj queer tematika. 95% Scenár filmu. () (méně) (více)

Aky 

všechny recenze uživatele

Jako thriller dobré. Od střetu klasických gangsterů s gangstery z IRA jsem si však sliboval, že se mi přece jen vysvětlí trošku víc o vnitřním světě irské armády, jejich důvodech, motivacích, způsobech přemýšlení a konání. Tyhle sliby se mi však nesplnily, čímž zůstalo jen trošku uměle a někdy i neuměle vyvolávané a udržované napětí z hádanek, kdo, kdy, koho, a jak řachne. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Najlepšia je prehliadka ksichtov, ktoré hádže Bob Hoskins v úplne záverečnej scéne v aute. No a Helen Mirren je neuveriteľná kočka! ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má koule! Vynikající mafiánský snímek s přesně zachycenou atmosférou Londýnského podsvětí, perfektně napsaným scénářem, excelentním " pitbulem " Bobem Hoskinsem ( kde je kuva ten oscar nebo alespoň nominace ) jako šéfem podsvětí Haroldem Shandem, výborná Helen Mirren jako jeho osudová žena, parádní kamera, úžasně zvolená hudba, to vše v brilantní režii Johna Mackenzieho. Příběh jednoho neomezeného vládce ( šéfa ) londýnského podsvětí až do jednoho krvavého Velkého pátku , kdy se mu vše začne bortit pod rukama jako domeček z karet.... Srovnávat, ale tento snímek s Kmotrem, to může pouze ( promiňte mi ten výraz ) člověk " na práškach ". Nechápu, jak mi mohl takovýto snímek, takovou dobu unikat. S nesmírnou radostí a potěšením udílím snímku plné hodnocení! S lítostí musím zároveň konstatovat, že takovéto snímky se již netočí a točit nebudou. Víte jak poznáte kvalitní snímek?! Přijdete příšerně utahaní domů, necítíte se nejlépe, přesto si pustíte film s tím, že mu dáváte max 15 minut a již po 5 - ti minutách víte, že tento snímek dokoukáte zcela určitě do konce, probere vás ihned a nepustí až do závěrečných titulků. Tohle byl přesně ten případ! p.s. doporučuji podávat s tataráčkem nebo krvavým steakem a kvalitním vínem:o) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pre takéto úlohy sa Bob Hoskins narodil. A konkrétne tá vo Veľkom dlhom piatku by mohla byť považovaná za jeho životnú, ak by išlo, teda aspoň podľa môjho názoru, o záživnejší film. Haroldovi začína ísť niekto po krku a on netuší prečo. Vysvetlenie bude ale nakoniec triviálnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. V podstate by som si vedel predstaviť, že oným rozuzlením by skončilo prvé dejstvo a príbeh by pokračoval tým pádom iným smerom, ako neustále vypytovanie sa, samozrejme bez rukavičiek, kto tak asi za tým všetkým môže stáť. Ale film obsahuje niekoľko slušných scén, tá v mäsokombináte je nakrútená nesmierne lahôdkovo. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Pomalejší rozjezd, ale ta jízda a konec za to vážně stojí. Vítejte v londýnském podsvětí, kde policie téměř neexistuje a nikdo si nemůže být jistý, zda se dožije příštího rána. Místní kápo Harold postupně přichází o své lidi a neví proč. Když na to ale přijde, začíná být pozdě. Film je dost temný a surový, s ničím se nemazlí. Je třeba zmínit například mladou Helen Mirren jako Haroldovu družku. Legendární je například scéna na jatkách. "Je to tu rizikovější než na Kubě." ()

Související novinky

Spy Hunter opět na programu dne

Spy Hunter opět na programu dne

04.06.2007

Nemůžu se ubránit pocitu opakovaného déja vu. Transformers ještě ani neměli světovou premiéru, ale už teď jako by Hollywood ovládla posedlost futuristickými auty, které na nás vystrkují všelijaké… (více)

Reklama

Reklama