Reklama

Reklama

Ostrov

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Richard (Jiří Langmajer) a Alice (Jana Plodková) se na exotické dovolené pohádají, protože Richard se chce nechat rozvést. Rozhodnou se, že odletí předčasně domů, ale jejich malý letoun ztroskotá na opuštěném ostrově, Richard a Alice jsou tak nuceni společně čekat na záchranu. Osamělí trosečníci se na tropickém ostrůvku musí postarat nejen o svou záchranu a přežití, ale také začít znovu spolupracovat a hledat k sobě cestu zpátky. (CinemArt)

(více)

Recenze (285)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Naprostá nuda a pravděpodobně cílová skupina bude 50+. Prostředí zde nefiguruje jen jako doplněk kvalitně napsaného scénáře, ale jako prostředek pro nějaké pobavení diváka. Jelikož nic jiného ve filmu nevidíte. Herectví 2 hlavních herců už ani nepomůže, jelikož nekvalitní práce kameramana ho úplně zabila. Silně nedoporučuji a za mě naprostá ztráta času a peněz. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Vlastně velmi příjemné překvapení, které nepůsobí levně (limity rozpočtu se prozradí jen v dílčích momentech, jako když je pád letadla do černé obrazovky a tvořen jen zvukem) a většinu času velmi dobře pracuje s tématem manželské krize na izolovaném místě, kdy spolu musí mluvit dva lidé, kteří by oba chtěli být někde jinde a co nejdál od toho druhého. Chvílemi vtipné (Lenka), chvílemi upřímně dojemné a ani jednou trapné. Jen ta atmosféra je podivně rozkročená mezi Šest dní, sedm nocí (rozhádaná dvojka) a Trosečníkem (v úvodu až nečekaně "dojebaní" hrdinové). A nejsem si jistý, koho napadlo udělal úvodní titulky ve stylu Indiana Jonese (ať už se bavíme o formě nebo hudbě). Obecně je ale Ostrov solidně odvedená romantická komedie s prvky dramatu, která má velmi dobrou výpravu a solidně využitou kulisu ostrova a jíž by slušela delší expozice, abychom mohli následně lépe chápat malé osobní války Richarda a Alice. V rámci toho, jak se postavy chovají a co prožívají, nejde o nic nového. Kdo má ale tenhle druh vztahovek rád, měl by z kina odcházet spokojen. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ale jo, nejsnesitelnější Havlíkův film od Pohádek pro Emu, relativně smysluplné po stránce zobrazení vztahu, vývoje postav i herecké, ale všechno je tak strašně předvídatelné a po stránce nějakého přežívání v extrémních podmínkách jede snímek na volnoběh, že vás nudí a uspává. 50%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Oprostil jsem se od toho, že film Šest dní, sedm nocí, je hodně podobný s tímto a těšil se z faktu, že na české scéně vzniká i něco jiného, než jenom klasická trapná komedie. Jirka Langmajer a Jana Plodková mi do děje fantasticky sedli. Ze začátku je teda Jirka těžkej hulvát. Jako že mu to snad ani nemůžete věřit. Na Janičku totiž nikdo nemůže být takový, to snad ani nejde. A myslím si, že i Jirka musel při natáčení přepnout a vzpomenout si na ty blbce z divadla Mir, když se na ní při natáčení díval. Postupem času se ale ten vztah příjemně odvine a je docela příjemné si u podobného filmu odpočinout. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Po sérii nepříliš kvalitních děl se Rudolf Havlík vrátil na úroveň Pohádek pro Emu z roku 2016 – tedy k neurážející romantice, která v rámci žánru funguje a láká diváky na populární herce v příjemném prostředí. Co víc chtít? Více zde. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Hele ani to nebolelo! Ostrov byl jako trhání osmiček, kterých jsem se čtrnáct dnů bál jako malé dítě, ale nakonec mě tak pěkně umrtvily, že se to dalo zvládnout.  Samozřejmě, že to je prázdný film s nesympatickými postavami a překvapivě málo humorem, ale NEBOLELO TO! Ta úleva! ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Z pohledu marketéra je to skoro na jedničku. Atraktivní prostředí, kýčovitý plakát a dva oblíbení herci. Havlík znovu potvrdil, že je skvělý prodejce, průměrný režisér a tragický scenárista. Vykradl asi pět filmů najednou, ale to už je česká klasika. Ostrov neohromí originalitou, myšlenkami ani humorem a patří mezi hrstku filmů, které si rozhodně více užili členové štábu při natáčení než poté diváci v kinech. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dával jsem tomu šest minut, sedm sekund, ale nakonec jsem lehkovážně vydržel až do konce. Chyba. Ve velkém se kradlo v podobných filmech a když ze Swept Away odcizili i vývoj nálady v poslední čtvrtině, začal jsem si přát, aby ho konečně zachránili. Ten ostrov.. Od těch nepříjemných postav, co jsou často jakože chichichi natvrdlé a při překonávání krize si dělí statky jak Čmaňa s Veškrnkou v Chobotničkách. Být tam s nimi Wilson, propíchne se a odkutálí se utopit do odlivu.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vycizelovaná malá česká robinsoniáda. Pro český film vcelku úkaz díky exteriérům, jinak to zase žádný zázrak není. Jde jen o to, jak moc (nebo jestli) máte rádi Langmajera s Plodkovou. Ze zahraničních filmů na stejné téma mám mnohem radši Swept Away. #kinobus ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Šest dní, sedm nocí na dovolené štábu v Thajsku, kterou jim zaplatila poměrně vysoká návštěvnost v kinech a nyní velká sledovanost na Netflixu. Langoš s Plodkovou jsou sympatická dvojka, je to takové nenáročné, celkem rychle to uteče, na druhou stranu to nepřinese nic extra nového, zvláště pokud jste viděli Fordův film. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Není to napínavé, není to vtipné, není to dojemné. Prostě to jen je. Ostatně v případě režiséra Rudolfa Havlíka je to klasika. Přitom to zase začíná solidně. Vychladlé manželství Plodkové s Langmajerem tmelí jen dospívající dcera. On ji věčně nevnímá, raději pracuje nebo čučí do telefonu, ona se snaží si romantickou dovolenou vychutnat, ovšem pro podrážděnou reakci také nejde daleko. Uhozené je, že Langmajer k luxusní dovolené ve dvou svolil, ač už podal žádost o rozvod: což jí vlastně až tam oznámí jen tak mimochodem. Následuje předčasný odlet domů, který ovšem naruší zdravotní indispozice pilota pochybného letadla… zbytek je asi jasný. Zajímalo mě hlavně to, jak to snaživého Havlíka napadlo. Protože v tom žádný nápad není. Není to autentické (divák žádné ohrožení páru necítí, všechno potřebné najdou nebo si hravě vyrobí, šikulové, a ačkoliv třeba vidíme, jak v dané scéně na ostrově příjemně vane, vezme si Plodková do ruky provizorní vějíř a ovívá se – prostě to tam dejme, ať si ten hloupý divák myslí, že to tam ti dva mají těžký) a je plné chyb (objevující se a mizející šrámy na obličeji, hladce oholená Plodková), navíc Havlík opisuje, kde se dá (což u něho ostatně není novinka), a jeho prázdný a povrchní obsah, který se s realitou (a se vztahy) prostě naprosto míjí, ani moc nezachraňují samotní herci. Od nudného pošťuchování přejdeme k průhlednému sbližování a (vy)řešení vztahových bolístek. Každopádně jedno se musí nechat: aspoň mě to neuráželo. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Největší problém jsem měl s tím jak se k sobě hlavní postavy po většinu filmu škaredě chovají. Jak můžu dát vyšší hodnocení když jsou postavy takhle krajně nepříjemné. Jany Plodkové mě bylo upřímně líto, že musí žít s někým takovým jako je arogantní Langmajer. O komedii se v žádném případě nejedná. Kromě pár světlých výjimek jako je například Prušinovský totiž nikdo neumí propašovat do českého filmu kvalitní humor. Alespoň ale Ostrov díky své délce rychle utekl. 50% ()

Hunt 

všechny recenze uživatele

70% v první chvíli se jeví, že uvidíte český remake 7 DNI S 7 NOCI, tvůrcům se podařilo vyměnit a udělat trochu jiný snímek, co je jim též podařilo je vzhled zahraničního snímku, nejen exotickými lokacemi, ale hlavně snímáním a celkovým vzhledem včetně titulků. Tu čtvrtou hvězdu si dle mého pohledu film zaslouží za tento posun a možnost porovnánï se svými zahraničními kolegy- přestože rozpočet českého filmu je naprosto jinde. Tvůrcům velký respekt za odvahu, slušný scénář a pochvalu Václavu Tlapákovi, který uměl vykouzlit záběry a navaznosti, které jsou světové produkce. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Podivný mix dobrodružné a romantické komedie, kterému chybí jasná cílová rovina, především stojí na postavách, kterým je vlastně těžké přát šťastný konec. Na Thajsko se hezky kouká, Langmajer a Plodková umí hrát, Havlík řemeslo umí, přesto je ovšem cosi shnilého v Ostrově Havlíkově. Ideální záležitost pro svou cílovku, pro ty zbylé promrhaný potenciál v rámci potencionální zajímavé vztahové studie, která ovšem primárně musí zůstat až příliš vděčnou záležitostí, tím se ovšem ve finále stává spíše záležitostí nesnesitelnou.... ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Copak já, já to měl z krku za 100 minut. Ale chudák ten ostrov, na kterým se natáčelo. Já bejt na jeho místě, ze zoufalství se potopím... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

My starý kusy to máme někdy fakt těžký. Už máme něco nalítáno a tak nás hned tak něco neohromí. Obzvláště když netrpíme ztrátou paměti a pamatujeme si lecos z devadesátek. Ty byly úplným rájem filmařů i diváků a já si hned v prvních minutách Ostrova vybavil super komedii Six Days Seven Nights. Modří už vědí a po dokoukání ostrova nezbývá než jen suše konstatovat prachsprostou vykrádačku. Na rozdíl od Forda a Anne Heche tady nefunguje vůbec nic.  I nečtenář červené knihovny ihned pochopí jak asi celý film dopadne. Komediální liniie ve filmu nefunguje vůbec, zasmál jsem se jen jednou, když Langoš řekl, že si hrob vykope dopředu. To bylo v daný moment vtipný. Ale jinak trapárna za trapárnou. Survival linie taky nic moc. Ač opuštěný ostrov, příliv co chvilku přinesl bednu tu tím, tu s oním, takže pro pár ta robinsonáda  nebyla nijak extrémní. A co nevyplavilo moře jako hotovou věc, vykraftili na pláži trosečníci ku potřebám svým. Stačilo málo a měli tam i mikrovlnku a gramofon.  Psychologická linka taky nic moc. Film začne žádostí o rozvod a končí hádejte čím...  Ač točeno na Bali, havárie byla s Andulou na digitálním nebi a uděláno to bylo dost odfláknutě. Co chybělo ve scénáři zachraňoval Langoš s Plodkovou, byť Langmajera už začíná být v těchto vztahových rolích (jedno kde) docela dost. Jana Plodková je pořád kus pěkný ženský a mohla nám na tom opuštěném ostrově ukázat z toho svého štíhlého těla v těch potrhaných hadřících více.. :-).  Od půlky je film nuda a vy jen čekáte na to zajiskření mezi trosečníky a zda to bude loď nebo letadlo kdo je odtamtud vytáhne. Co chválím byly závěrečné velmi povedené titule! Celkově to neuškodí, ale ani nijak neosloví. Doufám, že si alespoň štáb dovču užil. Dávám za 3 odřené kokosové ořechy a to jen z toho důvodu, že se na to mohou klidně koukat i děti. * * * ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak konečne som si aj ja pozrel tento dlho chválený a oslavovaný počin našich susedov. A som celkom milo prekvapený, čakal som väčšiu pohromu v štýle Langmajer, akých tu už bolo a je mraky. Musím ale podotknuť, že na slovenskú novinku Invalid sa to nechytá ani zďaleka. Slabší priemer. 55/100 ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nic jsem od toho nečekal, ale že to bude tak strašně nudné, mě vzhledem k atraktivnímu námětu i lokacím fakt překvapilo. Nejenže je to dějově dokonale předvídatelné, ale dialogy jsou tak strašně, že to nemá ani cenu komentovat. Minimálně na české poměry to mohla být slušná komedie, ale to by to nesměl točit Havlík... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Jiří Langmajer a Jana Plodková si s filmovým štábem udělali pracovní dovolenou a sehráli na pustém ostrově stav ztroskotání. Představují rozhádaný manželský pár, kde rozvod je na spadnutí, ovšem jejich vzájemná láska tak ještě docela nevyhasla. A scénář se ponejvíce začne zaobírat stmelováním jejich nevěrou z manželovi strany stiženého vztahu. A to začne požírat všechny drobné nápady a nuance, až se z filmu stane postupně těžce předvídatelná břečka. I tak se v našich končinách jedná o ojedinělý počin. Zámoří už dávno své "robinsonské" štace absolvovalo. Harrison Ford se svého času vtipně hádal s Annou Heche v podobně orientovaném snímku Šest dní, sedm nocí, Tom Hanks si o něco později na ostrově vyzkoušel totální osiřelost ve filmu Trosečník. V naší kinematografii to se samotou nejdále dotáhla Robinsonka. Proto je velká škoda, jak nezajímavý má tento filmový kousek scénář. Langoš s Plodkovou jsou nejlepší, když jsou spolu na nože, jejich znovuzrozené citové vzplanutí by jim věřila leda tak zbědovaná sociální pracovnice, mlsající do svého nechutného ovarového těla bonboniéry s čokoládovými mořskými plody. Co Rudolf Havlík nezvládl ideálně po scenáristické stránce, o to lépe se mu dařilo v rovině režie. Jeho dobré vizuální nastavení s citem pro detail je podpořeno symfonickou hudbou západního střihu, kterou dodal Ondřej Konvička. Daleko lépe film baví v sekvencích, kdy si pár leze na nervy, je nucen spolupracovat, aby nezhynul hladem a žízní a běduje nad mizivými vyhlídkami na potenciální záchranu. Jakmile ale filmu dojde poslední nápad, jak být vtipný a přestane si zachovávat tvůrčí odlišnost, je pro diváka zle. Začne totiž romantické peklo, které vrcholí kopulujícími těly na noční pláži. Fyzické parametry obou protagonistů nejsou ani nikterak valné, takže mnohem lepší je, když se k sobě co nejméně přibližovali. Český štáb vyztužen thajskou spoluprací vyprodukoval poměrně rozpolcený snímek. Podstatná část dějství je nastavena příjemně dobrodružně. Samozřejmě film nedisponoval takovým závratným rozpočtem, aby si mohl dovolit spektakulární sekvence, takže si zachovává český naturel. Posléze naznal, že filmu chybí romantika, ostrov je sice dost malebný, ale dosavadní chování ústřední dvojice do jeho rajského poklidu až tak nezapadá. Takže se v nejvyšší možné rychlosti, film trvá jen 90 minut, vše soustředí na krásné objetí dvojice v romanticky zapadajícím slunci. Dostaví se také záchrana. A jestli nepřibrali do trojky Pátka, tak je pro ně nevěra naprosté tabu. 6/10 ()

Související novinky

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Reklama

Reklama