poster

Carne

Krátkometrážní / Krimi / Drama

Francie, 1991, 38 min

Režie:

Gaspar Noé

Scénář:

Gaspar Noé

Kamera:

Dominique Colin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LV.Helter
    ****

    Samota, depresia, úzkosť.. Žiaden iný tvorca tieto veci nevie tak dobre evokovať na plátno ako Noé, že človek v úplnej sociálnej spodine vidí, že lepšie sa to natočiť (s takým rozpočtom???) ani nedá! Naprosto presvedčivý a civilný scenár, mierne šokujúci začiatok (koňske jatka) a neuveriteľný výkon Řeznika (Philippe Nahon)-toto je proste predok New French Extremity aneb kontroverzný začiatok Gaspar Noého!(9.6.2013)

  • Goldbeater
    ***

    Gaspar Noé přináší krátký neveselý pohled do života koňského řezníka z předměstí Paříže a to na ploše několika let, kdy sledujeme jeho nezdravý vztah k dospívající němé dceři a pěstování nenávisti k celému světu. Celé to slouží jako prolog k následnému Sám proti všem a je tedy potřeba tyto dva snímky vidět za sebou. Ovšem naturalistická scéna ze začátku tohoto filmu je pouze pro silné povahy, a proto bych tenhle kraťas rozhodně nedoporučoval všem. Zejména ne milovníkům koní.(10.7.2018)

  • SOLOM.
    ***

    „Máš menstruaci? Proč? Krvácíš. Protože jsem panna. Buď opatrný. Jsem čistý. Víš, že tě miluju?“ Tak již po samotném prologu mi bylo jasné, že i tentokrát se dočkám od Gaspara Noéa další kontroverzní podívané. Příběh o řezníkovi a jeho slabomyslné dceři mne sice nezaujal tak jako koňská porážka (já mám koninu docela rád) a následný porod, ale přesto měl v sobě jisté kouzlo, které mě upoutalo k monitoru až do poslední minuty. Nenudil jsem se, i když ke konci to už nemělo moc šťávu (když nepočítám hlášky o tlusťošce) a tu scénku s napadením chlapíka si mohli odpustit. Každopádně některé hlášky neměly chybu, stejně jako titulky v novinách. Takže pokud od toho nebude čekat zázraky, užijete si to určitě víc, než žiletky zařízlé v prdeli při průjezdu tobogánem.(21.5.2013)

  • bart_
    *****

    Nekomfortní sugestivní sonda do rutinního koloběhu monotónního života jednoho nihilistického řezníka koňského masa, která je zároveň nechutný předkrm k celovečernímu debutu Gaspara Noého, které dotváří komplexnost tohoto unikátního příběhu. Doteď mám skeptický pochyby o tom, jestli ony explicitní brutální pasáže (zabijačka koně) byly pouze fingované anebo zcela reálné - ale konspirace jsou u Noého tvorby evegreenovou stálicí. U pasáže s ikonickým šlágrem 'Ti Amo' od Umberta Tozziho mohl Gaspárek podniknout dynamičtější excentrický odvaz, ale to je pouze zanedbatelná výtka. Výhrady jsou na místě, ale superlativa samozřejmě převládají, poněvadž ekvivalentní potenciál středometrážního počinu v rámci nové vlny francouzské extremistické kinematografie je zde využit na maximum.... Verdikt: 8,8 koňských klobás z 10(20.6.2020)

  • easaque
    ****

    4* Tento středometrážní film natočil Noé na začátku kariéry a po pár letech ho rozšířil ještě v celovečerním Sám proti všem. Obojí jsou syrová dramata o řezníkovi, který žije jen pro svou dceru. Velmi výrazný je jeho styl, který dává jeho filmům pořádnou hloubku a neopakovatelnou atmosféru. Žádný optimismus z filmu nevyzařuje, tak si musíte na něj najít tu správnou náladu, ale rozhodně to stojí za to. Drsné, šokující, naturalistické …. najdete toho v něm určitě mnohem víc. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](8.4.2016)