• Davej
    ***

    Opravdu podivné dílko. Nelze říct, že by ho zdejší žánrová popiska právě přesně charakterizovala. To po ní ale v tomhle případě snad ani nelze chtít. Vždyť ani sám divák nemá v hlavě jasno. Během zkouškového se uchýlil na druhý program České televize, aby se podíval na víc než pět desítek starý film a co nevidí? Na jedné straně kostýmní romantiku, která si v mnohých chvílích nezadá s Angelikou. Když však v těchto mantinelech setrvá jen o trochu déle, než by bylo zdrávo, Bum. A je tu znásilnění. A máme tu opět několik nedobře znějících láskyplných dialogů. Prásk. A hrdinka je nevěrná- a ne jednou. Takhle bych mohl ještě nějakou dobu pokračovat. Fascinující- chvílemi barvotiskový příběh a osazený tak nejednoznačnými postavami, v kontextu ostatních francozských dobrodružných filmů je zde navíc trochu nekonvenčně Velká francouzská revoluce nahlížena očima šlechty Scénář nás provádí od začátku revolty až téměř do doby nástupu Napoleona a množství zvratů ke konci už trochu přerůstá v rutinu. A vše vyřeší trochu nic neřešící a špatně vypointovaný závěr. Divák u závěrečných titulků dál žasne. Že by dobrá volba pro odvážného režiséra začátku dvacátého prvního století, který by chtěl vyzvat některého ze svých předchůdců na souboj? Rozhodně se zde nabízí zajímavá látka, ze které by bylo možné utkat si parádní šaty na svatbu se slávou. Nebo pohřební roucho ozdobené nekrytými šeky...(25.6.2005)

  • Houdini
    ****

    Pravděpodobně vzor pro Manžele z roku II (1971), ovšem více ironické a méně akční.(27.6.2005)

  • Pohrobek
    ****

    Nečekaně zajímavý snímek zcela v konturách francouzského volnomyšlenkářství a liberalismu, samozřejmě prorostlý neodbytnou romantikou, která ale jako by měla určena jenom občasná místa, kdy se může projevit; nebo je z ní jenom utahováno? Francouzská revoluce jako nutné zlo? Asi. Stejně ale nepoznáme, komu film fandí. Nejspíše umírněné girondistické klice, i když zase spekulace na tomto poli jsou úplně zbytečné. Zajímavější je pak hlavní hrdinka, která se pohybuje mezi naivkou, idealistkou, egoistkou, mravní relativistkou a kdovíkde ještě. Ono těchto filmů ve Francii padesátých let vznikalo více, jenom nebyly tak populární mezi distributory, proto možná může některý z nich působit jako pěst na oko.(26.6.2005)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace