Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nancy
    ****

    Jak na točit zajímavý film o ničem? Jednoduché. Stačí sehnat dobré herce, ale samozřejmě hlavně vymyslet výrazné postavy se zajímavým charakterem. A na tom je v podstatě krása tohoto filmu. Ani náhodou na něm nezaujme děj, který je takový nijaký a po těch několika dnech, co uplynulo od doby, kdy jsem ho viděla, si nevzpomínám, o čem to vlastně pořádně bylo. Co si ovšem moc dobře pamatuji, jsou postavy a celková atmosféra filmu, kterou jistě doplňuje i herecký výkon mladé Scarlett Johansson, která na každém záběru přímo září. Její kolegyně Thora je také skvělá, ale Scarlett mě osobně zaujala daleko víc, ačkoli se její postavě film téměř nevěnuje, což je podle mě docela škoda. Zmínila jsem se sice, že si děj vůbec nevybavuji, ale snímek jako celek je takový milý, příjemný a pohodový, takže by zapomenout na něj byla velká škoda. Na plné hodnocení to sice nestačí, ale čtyři hvězdičky má Přízračný svět naprosto právem.(24.3.2006)

  • Kass
    *****

    Na "Přízračný svět" jsem se těšil velmi dlouho, protože díky bezchybně vychytané české distribuci mi v kinech (dle očekávání) proklouzl těsně mezi prsty. A teď už konečně vím, že těšit se bylo opravdu na co, jelikož všechny mé očekávání "Přízračný svět" naplnil mírou vrchovatou. Obě hlavní náctileté herečky hrály radost pohledět. Podobně S. Buscemi, který roli outsaidera vystřihl tak, jak by to ve své přirozenosti nedokázal snad nikdo jiný. Nejvíc se mi ve filmu líbil kopec různých vtipných situací, které přesně rezonovali s mým smyslem pro černý (nebo trapný, jak chcete) humor. V závěrečné půlhodině se film začne z komediální roviny přiklánět stále více k dramatické, takže salvy smíchu z první hodiny příjdou trochu k úbytě, ale i přesto nemůžu hodnotit jinak než za 5*. Vždyť tak jako u "Příznačného světa" jsem se nenasmál aspoň dva, tři roky zpátky!(27.7.2004)

  • L-V
    ****

    Jeden z řady filmů o mladistvém hledání, přátelství a vlastním směřování, který má ale něco do sebe. Je na něm něco zvláštního, neobvyklého, co mě upoutalo a nepustilo po celou dobu sledování. Tenhle film je zkrátka jiný, svůj, na nic si nehraje a jde si svou cestou podobně jako hlavní hrdinka. Podstatné je, zda-li jste schopni se naladit na stejnou vlnu a kráčet spolu s tvůrci anebo ne a celý film vás pak vlastně úplně mine. Já jsem si film užil hlavně díky perfektním hereckým výkonům ústřední trojice a scénáři, který zůstává po celou dobu, i přes mírnou bizarnost děje, uvěřitelným a přírozeným.(26.1.2011)

  • pepo
    ****

    Daniel Clowes si sám adaptoval svoj netradičný komiks do scenára a uspel. Prvýkrát sa stalo, že nomináciu na Oscara za scenár podľa predlohy získal počin, ktorý vznikol podľa komiksu. Príbeh dvoch teenageriek, ktoré sa musia rozhodnúť, akým smerom sa bude uberať ich život, je výbornou sarkastickou indie drámou. Vynikajúce herecké výkony na čele s Thorou Birch (Americká krása), Stevom Buscemim (Con Air) a mladou Scarlett Johansson sú hlavným tromfom tohto strateného klenotu od režiséra populárnej komédie Santa je úchyl!(16.3.2016)

  • Gilmour93
    ****

    Před prahem dospělosti se kolem mě pohybovaly dvě skupiny holek, které jsem nemusel. První byly ony platinové M.Suvari z American Beauty, jenž "zdobilo" sebevědomé vystupování, přezíravost a zaslepená přízeň nejen pubertálních chlapců. Povětšinou byly rozumu mdlého, ovšem občas se pod tou slupkou schovávala zranitelná a okouzlující bytost, která dokázala sundat masku suverenity. Čest těmto výjimkám! A pak tu byl extrém opačný v podobě T.Birch z Ghost World. Nevzhledné, v divných hadrech oháklé dívky, zakrývající komplexy navýsost suverénním a povýšeným chováním, pohrdající mužským světem a zahořklé ke všemu konvenčnímu. V těchto případech však byla ona slupka naštěstí mnohem tenčí a k jejímu odstranění mnohdy dotyčné stačilo počkat si na ten správný autobus a ukončením pozérství se konečně stát sama sebou.. Zwigoffův film není nikterak výjimečný, ale popsal ten přízračný svět dospívání naprosto trefně a když si přidáte tradičně skvělé herectví zranitelného králíčka Buscemiho, budete usínat o potvrzenou zkušenost bohatší. Závěrem bych chtěl poprosit odborníky z diskusní sekce Filmová teorie o analýzu fragmentu krátkometrážního díla učitelky výtvarné výchovy Roberty Allsworthové 'Mirror, Father, Mirror'. Jsem přesvědčen, že se jedná o sugestivní popis incestních reminiscencí, zmítajících se mezi minulostí sužovaného duchovna a nejistou budoucností traumaty poznamenaného nitra a to za užití premisy, že ona zrcadla jsou latentním významem časového segmentu kontinuity krvesmilstva. Jakožto pouhý laik se však mohu pochopitelně mýlit..(21.4.2010)

  • - Pokoj Seymoura byl vytvořen na základě pokoje režiséra Terryho Zwigoffa. (HellFire)

  • - Plakát „Coon Chicken Inn“ namaloval Robert Rumb (americký ilustrátor). (HellFire)

  • - Po záverečných titulkoch nasleduje ešte jedna krátka scéna, v ktorej Seymour (Steve Buscemi) zmláti návštevníka obchodu a predavača. (Illioplius)