Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pokračování kung-fu snímku Vodní hranice - druhá část akční čínské ságy o cti, rodině a válce. Drama Všichni muži jsou bratři představuje pokračování filmu Vodní hranice, známého také pod názvem Sedm dračích ran (Seven Blows of the Dragon) z roku 1972, epické ságy o 108 legendárních čínských bojovnících bojujících proti zkorumpovaným státním úředníkům. Panovník bojovníkům uděluje milost a dává jim příkaz, aby bojovali proti povstalcům usazeným v pevnosti v Chang-čou. Sedm dobrovolníků proniká do pevnosti jako špehové a snaží se zjistit, jak by se dovnitř mohla dostat císařova armáda. Když se jeden ze špehů (Fan Mei-Sheng) dostává do potyčky, a přivolá tak stráže, je pevnost uzavřena a únik zpět není možný. Pouze jediný muž (David Chiang) dokáže uniknout a přinést zprávy o pevnosti císařské armádě. Další člen skupinky se ukryje poblíž podvodní brány, aby po zahájení útoku vpustil dovnitř jedinou možnou cestou armádní lodě. Hongkongská produkční společnost Shaw Bros. dopřála snímku značnou péči, takže divák si může vychutnat úchvatné exteriéry, např. slavný most z výhledem na Clearwater Bay v hongkongské oblasti Kowloon. Film je plný nejen bojových, ale také inteligentních scén a vše pak graduje v závěrečné bitvě. Rovněž obsazení stojí za povšimnutí, v čele řady talentovaných herců stojí hvězdy počátku 70. let David Chiang, Ti Lung a Chen Kuan Tai. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

miklaras 

všechny recenze uživatele

Možná hodně nadhodnocuji All Man are Brothers, ale protože se tu vyskytují všichni zásdní hrdinové Changa Cheh, tedy Ti Lung, David Chiang, Chen Kuan Tai, Ku Feng a další slavná jména, film mi přirostl k srdci. Všechno, čím se vyznačovala Changova tvorba je tu poskládané do úhledného balíčku. Hrdinské krveprolití, mužné přátelství, monumentalita, epičnost, dostatek potetovaných obnažených hrudí, Bolo Yeung v gigantickém souboji s Fan Mei Shengem a nádherné souboje vůbec, dobře známá krajina studií Shaw Bros a bratři Lau Kar Leung a Lau Kar Wing jako choreografové. Navíc děj drží soudržnost a na trochu uzívanější jedničku navázal s dynamickou rychlostí. Skutečně se bez znalosti prvního Water Margin člověk ztrácí v nepřehledném tržišti postav, ale díky neustálé akci nemá čas přemýšlet nad tím, kdo je kdo. Děj graduje do velkého finále, ve kterém leckdo přijde o ruku, o životě nemluvě a já musím přiznat, že Chang Cheh velkého období je pro mně skutečně kultovní záležitost. 8.5/10 ()

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Druhý Water Margin (aka All Men Are Brothers) se vyvedl lépe než ten první. V sequelu se podle všeho mnohem výrazněji jako režisér prosadil Chang Cheh - a i když jeho styl nemusí každému vyhovovat, tenhle film alespoň zcela jasně ví, čím chce být a čeho chce dosáhnout. Rozhodně se šikne znát první díl (ideálně ovšem asi literární předlohu :-)) - už jen kvůli tomu, že All Men Are Brothers tak nějak předpokládá, že divák už zná ty hrdiny, kteří hráli prim ve Water Margin. Mimojiné i díky tomu - ale především díky způsobu, jakým Chang Cheh s postavami pracuje - mi hrdinové z Liang Shan přirostli k srdci o poznání víc, než když jsem je sledovala poprvé. 8.5/10. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Volné pokračování snímku ´Vodní hranice´, která už přeci jen sází více na akci, se i přesto drží dramatizace a své převážně studiové stylizace. Kvalitou však zaostává, což není způsobeno vícero bojovými scénami, ale podivné kostrbatosti děje. Přesto se snímek celkově jeví za zajímaví a nemálo i pro pozdější tvůrce dokonce i inspirativní. Klasika svého žánru, která svou mentalitou má co říci. ()

keoma26 

všechny recenze uživatele

takhle taktilní kameru jsem necítil snad ani u sergia leoneho, dynamické nájezdy doprostřed soubojů dosahují až na póry postav, styl soubojů i režie ustupuje naprosté tělesnosti výrazu, tělo a pohyb se samy stávají stylem, nejintenzivněji ve zpomalených záběrech, kde se krev slučuje s prachem a na kůži bojujících hrdinů (včetně ženy - sic!) vytváří takřka biblické anagramy smrti (prach jsi ...), dramaturgicky úplně jiný než první díl, který svou barvotiskovou atmosférou nestačil diváka ani z poloviny tak absorbovat, a přitom ponechat i místo na jemný humor (černý výr). ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh o sedmi zvědech, kteří proniknou do opevněného města, aby otevřeli jeho brány své armádě, je podán jako nonstop akce, ve které zaujme hlavně bojovník Černý vír (je to tupec, ale umí to nejen se dvěma sekyrkami) a heroický boj manželského páru, jenž dokazuje, že Hongkong „uměl“ ženské akční hrdinky (Dotek zenu, Spojení Shaolinů) mnohem dřív, než je objevili v Hollywoodu. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama