Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komtesa Gladiola (I. Janžurová) se má stát nevěstou bohatého továrníka s cikorkou (M. Kopecký), aby tak došlo ke spojení dvou významných rodů. Jenže! Její představy o lásce jsou zcela jiné, a tak rozehraje hru, která způsobí nejednu pohromu... Parodie na operetní převleky, záměny osob, nečekané „klasické" situace, samozřejmě se šťastným koncem... To je rozverná komedie Zdeňka Podskalského s hvězdným hereckým obsazením. (Bohemia MP)

(více)

Recenze (32)

Oskar 

všechny recenze uživatele

V českém filmu máme několik vypečených parodií, ale je zvláštní, že v televizi moc ne a o těch dobrých se skoro neví. Jako o této. Námluvy komtesy Gladioly parodují rozšafné operetky, kde jde pořád o totéž - sličná naivka (zde Iva Janžurová) si má vzít bohatého továrníka (Miloš Kopecký), aby mezi oběma rody došlo jednou ranou ke sňatku i k fúzi. Jenže hrdinka touží po lásce, a tak si prohodí role s komornou, také továrník vystupuje inkognito, aby poznal svou nastávající bez příkras atd. Vždyť to znáte. V Námluvách se dovádivě trylkují největší operetní šlágry, díky textům univerzálně aplikovatelné na jakýkoliv příběh. Takže třeba Stella Zázvorková jako bohatá mlynářka vyhrožuje svému dlužníku baronovi milostnou písní O sole mio ("Však já se vrátím, vrátím se zas, i kdyby moře dělilo nás...") :o) Prostě hezká malá hříčka, mimochodem s výborným Václavem Tréglem v roli stařičkého sluhy Haštala. 80% ()

Bart 

všechny recenze uživatele

Televizní operetky a vůbec hudebně komediální dílo Zdeňka Podskalského není absolutně nic pro mě, ale abych byl spravedlivý musím říct, že toto dílko je docela povedené. Jako parodie určitě. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Milý Haštale. Mám pocit, že začínám ztrácet přehled a souvislost." To už se tak v operetách plných záměn stává, ale tady bylo důležité, že skomírající sluha Haštal neztrácel rychlost, že komtesa se identifikovala podle zadku a že baron Kozlovic byl ochoten kohokoli provdat i adoptovat. Já tedy operety nemám v lásce, takže umím ocenit, když si do nich někdo pořádně rýpne, totálně přepálí záměnové scény a ještě vyšle do boje herce, jejichž hlasové možnosti jsou přibližně stejné jako u "pěvců" z Divadla Járy Cimrmana. Alespoň je tu o důvod víc se této taškařici zasmát. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tož nebylo by to špatné, kdyby... Kdyby stejný konec v mnohonásobně povedenější podobě nebyl už v Limonádovém Joeovi. "Synu! - Tcháne! - Zeti!" ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asi by to ode mě chtělo větší nadhled, ale když já ty operetky v lásce nemám a to ani tehdy, když mi je předkládají jako parodii. Konec konců mám pocit, že aspoň některé scénické výstupy seriálu Pletky paní operetky Podskalského muzikál po stránce humorné nadsázky předčily. Když zkrachovalý baron zapěje: "Já si střádám do prasátka, až tam bude padesátka celá...", to mi to v koutkách úst taky zacuká, po hříchu těch momentů je na celkovou stopáž jen málo a řada písniček podle mě jen dokládá nízkou úroveň operetní produkce své doby. Když už mluvit o něčem pozitivním, tak na mě příznivě působilo setkání s málo obsazovanou Pavlínou Filipovskou, Václavem Tréglem nebo Jaroslavem Šterclem. Jinak si ale tenhle kousek můžou v televizním archívu nechat. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že na řečech těch, co o Podskalském mluví jako o ztělesnění plytké zábavy a socialistické estrády, je malý kousek pravdy. Ne že bych se s nimi ztotožňoval, ale už je chápu. Celkový dojem: 45 %. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Chápu sice, že obliba Podskalského humoru je značná, ale Oplustila opravdu jen zřídkakdy lze přežít. V této televizní hovadince je možno se povznést nad vším snad jen díky tehdejšímu výběrovému ensemble. Ačkoli nabordelené je to slušně, Homola a Trégl pamatovali lepší časy, Janžurka a Zázvorková byly zrovna v kursu, Landovský se tu zřejmě ocitl omylem, Štercl nepochopil žánr a Filipovská byla ještě za lolitku. Nu a Kopecký? Ten si podržel úroveň vždy a všude. Neb nemohl jinak. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Pane barone, dovolte abych se naposledy představil. Jsem Cyprián Kachle, továrník na cikorku." Mám rád operety, mám rád parodie a mám rád bez výjimky všechny herečky i herce, kteří se v Námluvách komtesy Gladioly objevili. Proto s plným hodnocením neváhám ani na vteřinu a stále žasnu, jaké skvostné kousky se v zaprášeném televizním archivu povalují. ()

Ištván87 

všechny recenze uživatele

Haštal taky nerozezná čápa od porybnýho... Neuvěřitelná malá televizní záležitost s hvězdným obsazením. Václav Trégl, Miloš Kopecký a Pavel Landovský jsou naprosto, naprosto úžasní, skvělí, báječní atd. a Iva Janžurová s Pavlínou Filipovskou za nimi nikterak nezaostávají. Tenhle film by možná měli zkusit vysílat někdy v primetimeu, protože 84 hodnocení od místních uživatelů, to je vážně dost málo... Skvělý film. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Mám rád operetu a tady to jiskří řadou rozjuchaných a dobře známých melodií, které textově souzní s nijak originálním, nicméně nadmíru zábavným příběhem, dalo by se říct, že to je taková karáskovina zasazená do starší doby. Standardní Kopecký, výborný Landovský se Zázvorkovou a Ivě Janžurové to překvapivě hezky pěvecky ladí s Pavlínou Filipovskou. Roztomilý drahokam na náhrdelníku z počátků normalizační televizní tvorby. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Operetu nemusím, ale v této zkarikované verzi, okořeněné vhodně dryáčnickými výkony osvědčených herců, ji slupnu jako malinu. Pokleslé žánry předválečné pop-kulturní produkce jsou zde se sympatií a s chutí parodovány. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Rozpustilý mix červené knihovny (v černobílém provedení) a vybraných líbivých operetních melodií umocňují skvělí herci a vtipné dialogy. 1) Zatímco operety v klasickém (vážném) provedení nějak nemusím (neviděl jsem ani jednu, přiznávám s uzarděním), karikující nápodoby mi docela sednou, ať už jsou to cimrmani, občasné kabaretní prezentace jednotlivých songů anebo právě tento předchůdce budoucích karáskovin._____ 2) To klíčové slovo je sestřih, který, podobně jako u sestřihů z televizních silvestrů či nejrůznějších scének a vystoupení, zpravidla vybere to nejlepší (podle vkusu režiséra ovšem) a především nejkoukatelnější či nejposlouchatelnější kousky. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Muzikál jako filmový žánr nemám příliš v lásce, pokud nemají opravdu poutaný scénář. Nezamlouvala se mi ani tato komedie, která působí jako divadelní fraška, převedená na plátno, už jen díky tomu, že natáčení proběhlo v jedné jediné lokaci. Pohled na tančícího a zpívajícího Miloše Kopeckého a ostatní herce mě nebaví. Prostě a jednoduše, pro mě jedna velká filmová nuda. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Je to tak blbý až je to dobrý. A to zejména zásluhou všech zúčastněných, kteří to neodflákli a natáčení si náležitě užili. Čiší z toho dobrá nálada a po počátečním kroucení hlavou člověka strhne sebou. 85% ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

"Já tady někoho zabiju!! Sebe nebo jí!! Voba zabiju, to bude nejlepší!! Voba!" Landovský bodoval. I zbytek téhle squadry byl v pohodě, ale že bych si z toho trhala žíly, to fakt ne. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Filipovska bezvadna, stejne jako Kopecky. Janzurova nejaka etericko-umelecka, ale ok, Landovsky nevim proc, Stercla jsem nikdy nemusel, Zazvorkova stejna jako vzdy. Zazrak to neni, ale videl jsem uz horsi veci. Pomaha i rozumna stopaz. ()

Reklama

Reklama