Režie:
Vlasta JanečkováScénář:
Jana PacnerováKamera:
Milan DostálHudba:
Vadim PetrovHrají:
Petr Rajchert, Hana Igonda Ševčíková, Viktor Preiss, Martin Luhan, Hana Maciuchová, Jaroslav Satoranský, Oldřich Vlach, Dana HlaváčováObsahy(1)
Máte chuť se pořádně zasmát? Pokud ano, pak vás zveme do jistého pohádkového království, kde mají právě teď jednoho nevítaného, ale docela zábavného hosta… Baron Moneti (V. Preiss) dlí na návštěvě v království krále Karla déle, než je hostitelům milé. Zatímco královská rodina trpí, Moneti si svůj pobyt náramně užívá. Vše se změní s příjezdem mladého Aureliána (P. Rajchert), do něhož se zamiluje ufňukaná princezna Bety (H. Ševčíková). Aureliánovi se Bety taky zalíbí a rozhodne se, že za vydatné podpory malého prince Štěpána (M. Luhan) princeznu napraví. Hru obou chlapců Moneti nešikovně zneužije ve svůj prospěch. Chce unést Bety a získat za ni výkupné. Aurelián Bety zachrání, Monetiho odhalí a barona čeká „krutý trest“. (Česká televize)
(více)Recenze (26)
Tahle pohádka je názorným příkladem toho, že secesní móda byla tvarovaná na korzet, takže secesní šaty v kombinaci s podprsenkou vypadají hrozně. Film celkově působí dost nesourodým dojmem - chvíli vážný, chvíli vtipný, chvíli jen dětinsky směšný; kulisy moc pěkné, masky ne. Má ale neokoukaný děj a hrají v něm výborní herci. Pokud máte rádi pohádkové komedie a nemáte příliš vysoké nároky, myslím, že to pro vás může být docela příjemná půlhodinka. ()
Krátká, poměrně slušně zábavná pohádka s krásně slizkým Preissem v roli barona Monetiho, který se vetře do přízně krále, aby v království jen škodil. Naštěstí do království přijíždí mladý princ, který má zájem o princeznu. A tak se rozjíždí kolotoč honiček, pastí a odhalení. Zcela průměrná, ale naštěstí krátká částečně studiová pohádka. ()
"Má univerzitní studia přece jen nebyla, tak zbytečná." Proboha, proč pohádka? Copak to medvědí strašidlo, nebo obluda, nebyl jen převlek? Nemělo by v pohádkách být něco doopravdy nadpřirozeného, kouzelného, či magického? Nešlo v této studiové komedii, plné nekomediálního pitvoření, spíš o kriminální zápletku s motivem únosu a žádosti o výkupné? A co ten trest? Nebyl to případ typicky šovinistického názoru na manželství? Připomnělo mi to jedno přirovnání o tom, že manželský život je jako pevnost, ten kdo je uvnitř, chce ven a ten, kdo je venku, chce dovnitř. Alespoň, že v této trapné inscenaci nebyla "Igonda", tak trapná. ()
Krátká pohádka, ve které se člověk doví, že logika není špatná disciplína ani pro hlavu korunovanou (v otázce, k čemu budou duchovi peníze), že sourozenci se nemusejí dobře snášet, ani když se jedná o prince a princeznu, zejm. pokud je mezi nimi téměř generační rozdíl a princ je přemoudřelý rozumbrada, kterého nikdy nepřeměřili rákoskou a kde nejhorším trestem pro vyděrače je jeho vlastní drahá ..... dvojnásobek. ()
Tohle skutečně někdo při plném, houbičkami neovlivněném vědomí, pustil do výroby? Jestli mělo být vtipné, že na sebe herci vyplazují jazyk, dělají xichty (v čemž mimochodem nikdo na Viktora Preisse nemá) a bručí brum brum, tak skutečně ty houbičky nakonec někdo požil. Zápletka z prstu vycucaná, pohádkového zde není lautr nic, a i blbec by přišel na to, kam zmizela princezna - jen náš chytrý princ ne (dokud mu nepomůže óbr náhoda). Fuj, řekl by Nero Wolfe, takhle podceňovat inteligenci jakéhokoliv diváka. ()
Reklama