Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha válečná… Ve filmovém ateliéru se natáčejí poslední scény kabaretní operety, když se mezi přítomnými roznese, že hlavní hvězda Karla Hlinová (J. Bohdalová) byla zatčena gestapem. Zavládne strach, zděšení i obavy, ale producent Stanislav Dragant (M. Růžek) si ví rady. Využije svých známostí a Karla je druhý den propuštěna – natáčení může pokračovat. Známá herečka se však nemůže zbavit hrozivého pocitu, že je sledována a další akce nacistů bude následovat, byť ji Dragant se svým přítelem, německým obchodníkem Planettou (R. Brzobohatý), opakovaně ujišťují o opaku. Mezitím je zatčen maskér Novák a na Karlu padne podezření, že ho udala. Jen ona však ví, že právě na Novákovu žádost pomohla neznámému muži – nepříteli Říše, ale nemůže to veřejně ventilovat… Film s řadou skvělých hereckých výkonů v režii F. Filipa a podle scénáře N. Frýda je zpracován podle skutečné události – byl inspirován tragickým osudem české herečky Anny Letenské, jež byla popravena dne 24. října 1942 v koncentračním táboře Mauthausen. (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Bohdalová ukazuje, že je skvělá i jako dramatická herečka (a já bych dodal, že drama jí sedí ještě o chlup více než komedie). Ovšem velikánskou vadou na kráse tohoto filmu je všudepřítomná lacinost, která číší z každé sekundy. Kostýmy se hodí spíše do estrád normalizačních let a ty účesy?? Propánakrále, vždyť si tvůrci mohli pustit jakýkoliv protektorátní filmy, aby trochu viděli, co se tehdy nosilo, jak se dámy líčily a jaké měly účesy. Je to bohužel do očí bijící, proto nemůžu dát vyšší hodnocení. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Co mám točit?" "To je vaše věc. Vy jste umělec!"                                                                                                             Jeden z mála filmů, které si ze sedmdesátých filmů nepamatuji. Poněkud zvláštní premiéra s atypickou rolí Jiřiny Bohdalové. V sérii "nacistických" témat (Transport z ráje, Colette, Boxer a smrť, Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou, Obchod na korze), která jsem viděla v poslední době, působí trochu jako chudý příbuzný. Abych byla spravedlivá, jde o standardní televizní inscenaci. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Dramaticky vyhrocená situace, inspirovaná skutečnými událostmi, je jednou z posledních velkých hereckých příležitostí pro Jiřinu Bohdalovou a Radoslava Brzobohatého před televizní kamerou, přestože celkový dojem zbytečně narušují nezvládnuté detaily a poněkud těžkopádná stylizace protektorátní filmové branže. I s touto výhradou se ovšem jedná o autentickou podívanou s nezpochybnitelným uměleckým kreditem. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tématicky určitě silné a celkové zpracování má celkem solidní úroveň, což platí i pro herecké obsazení. Byl jsem celkem zvědav, jak se s touto rolí popasuje Jiřina Bohdalová a myslím, že si vedla obstojně, ačkoliv pro ni neplatí, že by byla trefou do černého. Pokud by scénář kopíroval události okolo Anny Letenská tak, jak se skutečně staly, Bohdalová by svou roli nezvládla. Alespoň si to myslím. Kdo se mi naopak velice líbil byl Martin Růžek v roli postavy, jež měla předobraz v Miloši Havlovi. Do dnešních dnů na mě tento člověk působí rozporuplně, protože si nejsem jist tím, zdal jeho intervence u nacistů byla čistě zištná, či byla vedena soucitem. A Růžek tu nejednoznačnost ztvárnil mistrně a docela mě to překvapilo i vzhledem k době, v jaké byl film točen. Celkově se jedná o velmi dobrý průměr, ale Anna Letenská by si zasloužila důstojnější zpracování. 60% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s Bartem, paní Bohdalová uměla i vážné role. Tohle protektorátní drama si celou dobu neslo velmi dusivou atmosféru a mne bylo od začátku jasné jak se věci mají... Konec mne proto nepřekvapil, to ale nijak nesnížilo můj zážitek z filmu. Těch 102 minut uteče jak nic, to mi věřte. Jediné co bych filmu vytkl a to je bohužel častá věc u filmů ze sedmdesátých let, ža ačkoliv se tvůrci snažili protektorát přiblížit dobovými vozidly, uniformami Němců atd... na filmovém štábu nepoznáte, že jste ve čtyřicátých létech. Chlapi mají účesy na patku, kotlety, široké nohavice, květované košile atd... Při natáčení filmu si tak člověk nepřipadal u nějaké té napodobeniny amerických tanečně-muzikálních snímků těch dob, ale u televarieté kam možná přijde i kouzelník... Je to škoda, ale laik neznalý reálií si s tím nemusí lámat hlavu a nijak mu to nezkazí dojem z filmu. Pokud si budete chtít Annu Letenskou skutečně připomenout, pusťte si komedii Přijdu hned z roku 1942. Tam točila svoji poslední roli, tam ji gestapo nechalo milostivě ve filmu dohrát. Pak kat nečekal a zatímco jí byl popraven manžel, byla deportována do Mathausenu kde byla zastřelena. V té komedii ale na ní nepoznáte, čím musela tato statečná herečka. Hluboce smekám. Tento film jem jí důstojnou poctou. * * * * ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Film podle předlohy Norberta Frýda byl inspirován skutečnými osudy herečky Anny Letenské, která byla stíhána nacisty za to, že poskytla nocleh lékaři, který ošetřil atentátníky na Heydricha. Poslední filmovou roli dohrávala pod dohledem gestapa a následně byla popravena. (Redyx1)

Reklama

Reklama