Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na scénu vstupuje neodolatelný, i když občas smolařský vyznavač ženských půvabů Alfons Karásek, kterého nezapomenutelným způsobem ztvárnil Miloš Kopecký... Když v roce 1967 natočil režisér Zdeněk Podskalský podle scénáře Gustava Oplustila tuto hudební komedii s podtitulem „Aneb, když holky berou, já nevím kterou“, založil malou sérii s ústřední postavou záletného seladona, v níž spojovací a děj posouvající prvek tvoří hudební úryvky známých šlágrů (např. "Tisíc mil", "O nás dvou", "Čau, čau bambína", "Tak prázdná", "Proč se lidi nemaj rádi", "Krajina posedlá tmou" a mnoho dalších). V prvním, ještě černobílém provedení, se Alfons Karásek na nádraží loučí se svou ženou Růženou (J. Adamová), která jede do lázní. Plánuje si eroticky naplněný týden, plný žen a záletů. Na každý den jedna milenka. Jenže už na začátku se složitě vybudovaný itinerář pokazí. Nakonec se sice v jeho bytě ocitne plno krásných žen (mj. J. Dítětová, N. Urbánková, C. Mayerová, K. Slunéčková, P. Filipovská…), bohužel ale včetně jeho vracející se manželky… (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Marně přemýšlím, jestli se v úvodních titulcích píše o "obraze dnešních mravů" kvůli tehdejší cenzuře, každopádně je mi jasné, že já písničky v Podskalského filmech mám rád ve Světácích, Noci na Karlštejně, přežiju zde - a víc ani ťuk. Tenhle režisérův oblíbený tvar zde ještě udržel pohromadě, má slušné vypointování a také byly vybráni herci, kteří spíš zpívat umějí. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Já mít na týden volno od rodiny, nutkavou potřebu zasunout a deníček plný telefonních čísel nadržených slečen, tak patrně nebudu mít problém skórovat. Známý obšourník Alfons Karásek tohle všechno měl, vše pečlivě naplánoval, ale ke koitu přesto nedošlo. Škoda, ale vtipně naroubované dobové hity do triviálního děje učinily z tohoto snímku celkem roztomilou záležitost. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ne vždy musí být na programu dne tzv. "velká" témata. Každá doba zná i umění všedního dne. Hříčky, které chtějí pobavit, pohladit na duši. Úsměv, který léčí a povznáší. A jen tak jakoby náhodou nakoukne za plentu, mimo obývák či salon. Tam, kam se návštěvy nevodí. Do střev nejen bytu, ale i lidských životů. Vedle vtěleného sukničkařícího svůdníka, kterým byl Kopecký i ve svém osobním životě, před námi defiluje celá řada tehdejších českých krasavic. Mezi nimi i ty, které byly symboly krásy a milostnosti své doby - semaforská zpěvačka a příležitostná herečka (oskarové OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY) Naďa Urbánková, postupně stoupající vedle Šlitra, Suchého, Grossmana, Šimka a Brabce k sérii svých zlatých slavíků, a výrazná osobnost tehdejšího karlínského divadla Milena Zahrynowská. Za připomenutí stojí ve své miniroli i Jaroslava Adamová, která vyzrála vedle Jana Wericha v padesátých letech a zařadila se mezi vůbec největší české herečky. Uvolněná morálka nebyla znakem jen tehdejší doby. Dnes by se ovšem velmi divili i svůdníci Kopeckého typu. To vše v rámci všeobjímajícího, vtipného a vděčně bavícího úsměvu. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Typická komedie Zdeňka Podskalského s výborným Milošem Kopeckým, který s celým sedmerem dam vytvořil příjemnou chemii. 85%. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Trochu křečovité, horkou jehlou slátané a občas až moc jednoduché, nicméně s excelentním Milošem Kopeckým. Nejraději mám část s Karolinou Slunéčkovou, zakončenou "dělovou ránou" Karla Gotta. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Jeden den eště není takovej průšvih, na úterý nasadíme rezervu."                                                                                  Veselohra se zpěvy byl formát, ve kterém se Zdeněk Podskalský cítil jako ryba ve vodě. A tady zpívali opravdu všichni včetně opraváře. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Dva moudří pánové - Miloš Kopecký & Zdeněk Podskalský - spojili své tvůrčí síly a nechali vzniknout proutníka a sukničkáře Karáska, který je ve svém pokročilém věku obklopen (roztomile nadrženými) ženami, ale za celý svůj "televizní" život si ani jedenkrát před televizními kamerami nevrzne. Vždycky se něco zvrtlo. Žen bylo tolik, že už na ně nestačil nejen notýsek, v němž měl záletník jejich seznam, ale také Karáskovi ubývalo sexuálních sil. A jak to řešit? Zpěvem, respektive interpretací těch největších písničkových hitů tehdejší doby a komediální náladou. Každý díl je nahuštěn hudebními fláky, které nejsou zazpívány ani z jedné čtvrtiny, ale pouze se zazpívá jakýsi útržkovitý vzorek z notoricky známé písně, který nějakým způsobem doprovodí herce na jejich cestě bláznivým a rozvrkočeným dějem, který nemá žádnou extra zápletku. Bohatá plejáda tehdejších hereckých i pěveckých hvězd se táhne napříč všemi dalšími pokračováními, díky nimž si tahle série udržovala kvalitu. Podskalský to celé natočil s řemeslnou zručností a s přehledem muže, který měl pro ženy evidentní slabost. Kdo jiný by mohl ztvárnit Alfonse Karáska než Miloš Kopecký. Jeho neodolatelná kreace muže v nejlepších letech, pohlceného neutuchajícím libidem, je pro dané pojetí přímo úměrná. Výběr žen je pestrý, jsou to spíše zralé a zachovalé paní, za kterými by se v té době ohlédl nejeden muž. Vkus na ženy se ale velmi měnil a postihlo to i film. První Karáskovy eskapády jsou docela originálně zábavné, nevyhnula se jim ale ani trapnost, když se záletnictví ocitá až v přepjaté grotesknosti, v níž už se ztrácela nastavená noblesnost. V Karáskově bytě se odehrála největší porce legračních výstupů. Shořela i záclona, ejhle, v příští scéně visí v okně nezničená. Líbilo se mně, jak Podskalský nesměle přistupoval k erotice. Takže vrcholem tehdejší erotiky je vkusné svlékání paní Slunéčkové. Ze závěru, v němž všechny milenky proudí do Karáskova bytu, se dalo vytěžit víc. Mix písní potěší pamětníky, erotické terno, které Karásek slibuje, se nekoná, ale tahle černobílá hudební komedie si stárne po svém, a určitě se nedá napsat, že bych se u ní vůbec nebavil. Bavil, jen nejsem pamětník šedesátých let, do nichž se datuje vznik počátku téhle populární série. 60% ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Moc vtipná komedie, takřka celá poskládaná z písniček. :) Miloš Kopecký v hlavní roli je opravdu takový neodolatelný blbec. :D ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Zdrcující bilance Karáskova slaměnného týdne ve své nepředstírané grotesknosti volně parafrázuje úvodní motto o volných mravech, v závěru ovšem dochází k očekávanému zadostiučinění – nenapravitelný svůdník je poražen, milenky potrestány (sebou navzájem) a manželka překvapena. Parodující a parodizující kratochvilná historka, zdobená veselými popěvky let minulých i soudobých, je zásluhou Podskalského, Oplustila, Kopeckého a všech ostatních rozehrána s lehkostí a nadsázkou, s převládající ironií, která co chvíli na diváka mrká v domnění, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří. A koneckonců Alfonsovy milostné eskapády jsou v porovnání se současnými mravy nevinnou hříčkou k pousmání. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Aneb plány a touhy slaměného vdovce. Rozplánovaný týden se hatí už v pondělí. Vtipné, svěží vyprávění trampot milovníka AK spěje do očekávaného finále, v němž se představí všechny aktérky. Hudba: Karel Sodomka. Výborně zakomponované písničky. „Tuhle rundu platím já.“ ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nápad nebyl špatný, a využití tehdy populárních písniček je geniální. Jenže to vrže v příběhové části - Kopecký hraje v podstatě sám sebe, protože sám nepočítal, kolik slečen, dívek a žen mu skončilo v posteli, ale některá seznámení mi přišla hodně vycucaná z prstu, nevtipná a křečovitá. Z konce, kdy kam sáhneš, vypadne ženská, se dalo vytěžit daleko víc - viz Čtyři vraždy stačí, drahoušku, ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

7 žen Alfonse Karáska aneb Když holky berou, já nevím kterou. Skvělá televizní hudební groteska! Svůdník Alfons Karásek (Miloš Kopecký) se ocitá na týden bez ženy sám doma a tak si na každý den naplánuje schůzku s jinou milenkou. Naneštěstí se každá schůzka nějak zkomplikuje, ale všechny milenky mu to vynahradí poslední den v sobotu, kdy se vrací jeho manželka… Populární písničky, známí čeští herci a výborný humor! Další Karáskovy trampoty sledujte v pokračování Alfons Karásek v lázních. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Moc povedený malý muzikál se skvělým hereckým i pěveckým obsazením. Ovšem nejlepší podle mého nebyla žádná z milenek, ale paní Adamová s tradičně dokonalou dikcí coby Alfonsova žena. A nebo Hana Hegerová - "Vono by se mohlo popojít." ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Nádherná svižná komedie plná napětí, vzrušení, krásných melodií a našich předních hereckých umělců. Pan Kopecký jako by se zde viděl, ta role mu sedí dokonale. ()

consuela1 

všechny recenze uživatele

Šaramantní Miloš Kopecký totálně promarnil slaměnovdovecký týden, který se zpočátku jevil tak slibně. Nebýt to úžasně vtipné, je to vlastně smutný příběh :-) Mimochodem- zaujal mně vyměněný obraz- nevěřícně jsem vykulila oči a šla se podívat až k obrazovce- odvaha tvůrcům rozhodně nechyběla :-))) ()

topi 

všechny recenze uživatele

Miloš Kopecký jako záletník Alfons Karásek v objetí mnoha krásných žen. Ta jeho odjela do lázní a Alfons toho jaksepatří pořádně využije. Spousta písniček propojených do různých skečů v klasické komediální taškařici dua Podskalský/Oplustil. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Pro mě 40 minut utrpení. Nebýt písniček, mohl mít film klidně pohodových deset minut. Ani mi navíc není sympatický hlavní hrdina, který podvádí manželku hned se sedmi jinými ženami. ()

Reklama

Reklama