• Marthos
    ****

    Zdrcující bilance Karáskova slaměnného týdne ve své nepředstírané grotesknosti volně parafrázuje úvodní motto o volných mravech, v závěru ovšem dochází k očekávanému zadostiučinění – nenapravitelný svůdník je poražen, milenky potrestány (sebou navzájem) a manželka překvapena. Parodující a parodizující kratochvilná historka, zdobená veselými popěvky let minulých i soudobých, je zásluhou Podskalského, Oplustila, Kopeckého a všech ostatních rozehrána s lehkostí a nadsázkou, s převládající ironií, která co chvíli na diváka mrká v domnění, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří. A koneckonců Alfonsovy milostné eskapády jsou v porovnání se současnými mravy nevinnou hříčkou k pousmání.(6.12.2020)

  • sportovec
    ****

    Ne vždy musí být na programu dne tzv. "velká" témata. Každá doba zná i umění všedního dne. Hříčky, které chtějí pobavit, pohladit na duši. Úsměv, který léčí a povznáší. A jen tak jakoby náhodou nakoukne za plentu, mimo obývák či salon. Tam, kam se návštěvy nevodí. Do střev nejen bytu, ale i lidských životů. Vedle vtěleného sukničkařícího svůdníka, kterým byl Kopecký i ve svém osobním životě, před námi defiluje celá řada tehdejších českých krasavic. Mezi nimi i ty, které byly symboly krásy a milostnosti své doby - semaforská zpěvačka a příležitostná herečka (oskarové OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY) Naďa Urbánková, postupně stoupající vedle Šlitra, Suchého, Grossmana, Šimka a Brabce k sérii svých zlatých slavíků, a výrazná osobnost tehdejšího karlínského divadla Milena Zahrynowská. Za připomenutí stojí ve své miniroli i Jaroslava Adamová, která vyzrála vedle Jana Wericha v padesátých letech a zařadila se mezi vůbec největší české herečky. Uvolněná morálka nebyla znakem jen tehdejší doby. Dnes by se ovšem velmi divili i svůdníci Kopeckého typu. To vše v rámci všeobjímajícího, vtipného a vděčně bavícího úsměvu.(5.6.2012)

  • honajz
    **

    Nápad nebyl špatný, a využití tehdy populárních písniček je geniální. Jenže to vrže v příběhové části - Kopecký hraje v podstatě sám sebe, protože sám nepočítal, kolik slečen, dívek a žen mu skončilo v posteli, ale některá seznámení mi přišla hodně vycucaná z prstu, nevtipná a křečovitá. Z konce, kdy kam sáhneš, vypadne ženská, se dalo vytěžit daleko víc - viz Čtyři vraždy stačí, drahoušku,(14.2.2016)

  • otík
    *****

    První díl z volné čtyřdílné série o Alfonsi Karáskovi. Neskutečné, jak obrovský mix písniček dokáže vyjádřit děj - žena Alfonse Karáska odjíždí na týden do lázní a milý záletník má na každý den připravenou jinou milenku. Jenže plány je jedna věc, skutečnost druhá. A černá můra provalení milenek se uskuteční o víkendu, kdy všechny milenky i manželka se setkávají společně v Karáskově bytě. Krásná hudebně-komediální záležitost Zdeňka Podskalského.(6.3.2015)

  • Iggy
    ****

    7 žen Alfonse Karáska aneb Když holky berou, já nevím kterou. Skvělá televizní hudební groteska! Svůdník Alfons Karásek (Miloš Kopecký) se ocitá na týden bez ženy sám doma a tak si na každý den naplánuje schůzku s jinou milenkou. Naneštěstí se každá schůzka nějak zkomplikuje, ale všechny milenky mu to vynahradí poslední den v sobotu, kdy se vrací jeho manželka… Populární písničky, známí čeští herci a výborný humor! Další Karáskovy trampoty sledujte v pokračování Alfons Karásek v lázních.(27.11.2007)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v Benešove a v Prahe. (dyfur)