Reklama

Reklama

Pátrání po Jednookém Jimovi

  • USA The Search for One-eye Jimmy
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Skvěle obsazená, profesionálně amatérská parodie bez servítek - prostředníček vztyčený proti Hollywoodu. Mladý nezávislý režisér natáčí dokument o Brooklynu kde vyrůstal. Potkává zde staré známé a zjišťuje, že před několika dny zmizel Jednooký Jimmy. Natáčení se mění v pátrání po Jimmym. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Z filmu Pátrání po Jednookém Jimovi se vyklubala originální komedie s parodickými prvky. Ten hravý tón je stylizovaným výrazem již od samého počátku a nebojí se s ním také všechno zakončit. Překvapením je, že parodické vsuvky nedevalvují účinnost vtipu a naopak z filmu činí netradiční podívanou, což je na americkou nevážnou filmovou tvorbu dosti netypické a potěšující. Film nebere vážně sám sebe a na neskromném hereckém obsazení je zcela zřetelné, že si nevážně provokativní styl užili a příhodně okořenili. Hlavní postavou příběhu je začínající americký filmař Les (zajímavý Holt McCallany) se svým přesvědčivým podlehnutí vnitřnímu pocitu o možné výjimečnosti vlastní filmové prvotiny i prkotiny. Mezi hlavní pátrače patří také Joe Head (příjemný Michael Badalucco), místní prostoduchý obyvatel, který je stále v přední linii. Postava s největší schopností přizpůsobivosti měnícím se podmínkám je Junior (pozoruhodný Nicholas Turturro), vynalézavý a sebevědomý zloděj aut a podvodník. Mezi nejdůležitější postavy je nutné zařadit Eda Hoyta (dobrý Steve Buscemi) se svou strastiplnou cestou za osvobozením zmizelého bratra. Z dalších postav: nechápavý majitel stále kradeného auta Lefty (zajímavý Ray 'Boom Boom' Mancini), z posledních zbytků sil zoufale hledající matka Holly Hoyt (dobrá Anne Meara), jízlivý blázen a plukovník Ron (velmi dobrý Samuel L. Jackson), neúnavný tanečník Disco Bean (rozkošný John Turturro), mocný lichvář po dietě Snake (sympatický Tony Sirico), ryzí policejní myšlení (Adam LeFevre), ještě prostodušší z bratrů Hoytů Tommy (Wayne Maugans), kameraman natáčeného dokumentu (Lodge H. Kerrigan), stylová iluzionistka a vědma Madame Esther (Aida Turturro), Juniorův bratranec a otec Julio (Joseph Siravo), tichý otec s velkou poruchou Harold Hoyt (Pat McNamara), vlivný muž hollywoodského studia Ron Tusky (Michael Louis Wells), či Jednooký Jimmy (zajímavý Sam Rockwell), vysvobozený z nechtěného dobrodružství. Tato podívaná má svůj styl a díky bizarním postavičkám také kouzlo. Je to hravé a zábavné. Chtělo by to více takových svéráznějších filmových počinů. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Byla by to parádní podívaná, nebýt přešlapování v prostřední pasáži a celkově suchého scénáře. Nosné jsou ovšem postavy a ty stojí za to. Ani ne plukovník Samuela L. Jacksona, nebo looser Stevea Buscemiho, ale drobné postavičky, které často nemají ani text, ale jsou nezapomenutelné. Fotr (co mu stojí péro, když má depresi), Hlavoun (co mu jeho dědek přebere všechny holky), Disco Bean (téměř zachránce Jimova oka), nebo i Jednooký Jimmy (kterému někdo oko vystřelil, když zrovna dával štětce "dýško")... Ovšem s tímhle potenciálem jsem nucen čekat trochu víc. ()

Reklama

davidek 

všechny recenze uživatele

Asi jsem zrovna na tenhle styl humoru neměl chuť či co. Fakt je ten, že jsou ve filmu dobrý, ale hodně laciný vtipy. Když si vezmu filmy ve kterých hrají například Steve Buscemi a Samuel L. Jackson před i po tomto filmu, odvedli jinde daleko lepší herecké výkony než zde. Fakt je ten, že takovej disco tanečník, co je v tomhle filmu, se jen tak nevidí :-). To však asi nestačí. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Les,(Holt McCallany) mladý absolvent filmové školy, chce natočit dokument o Jižním Brooklynu -čvrti, v níž vyrůstal. Při tom se dozví, že zmizel jeho starý přítel Jimmy. Pod zástěrkou rešerší ke svému filmu, začíná pátrání po zmizelém příteli. Do práce zapojí církev, mafii i FBI. Brzy málokdo ví, oč vlastně jde... Solidní herecky, slabší dějově. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Lapálie skvadry totálních nýmandů, které zjevně nikdo nefilmoval pro peníze, nýbrž pro zábavu. Člověk až skoro nemá chuť vědět, jak to bude dál, ale nakonec se ta atmosféra a dynamika ve stylu jazykově vzdělávacího pořadu z osmdesátých let docela vetře pod kůži. Pro mě by jakékoli hodnocení mezi jedničkou a pětkou mělo své opodstatnění, a protože se neumím rozhodnout, nechávám to srabácky na trojce. ()

Reklama

Reklama