Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Recenze (46)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman opět svým hereckým projevem budí emoce, tentokrát poměrně záporný. Vlastně byl Max slušnej super sráč, chvíli jsem si myslel, že spouštěcí mechanismus byl uředník, ale z následného chování bylo zřejmé, že měl sráčctví v rodném listu. Příběh je naroubený právě na hlavní postavu, vyvolá emoce, nepříjemný pocity z chování hlavního hrdiny. Já jsem byl moc rád, že hlavní ženskou hrála Theresa Russell je to jedna z osmdesátkovejch femme fatalek a že se na ní dobře dívalo, to jí nikdo neodpáře. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Obrovská, obrovská škoda, že takových rolí neměl Hoffman víc - zamlouvá se mi mnohem více jako psychicky labilní gauner se sekáčským knírem než jako transvestitní herec, autista nebo bázlivý slaboch ze Straw Dogs či z Maratonce ... Obrovská škoda. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Někde na pomezí dobově oblíbených sociálních (přičemž to nejslavnější spojené s Dustinem Hoffmanen je jistě Půlnoční kovboj) a klasických krimidramat (toto žánrové členění zhruba kopíruje první (lepší) a druhou (slabší) polovinu filmu) stojí snímek Ulu Grosbarda. Velmi civilně podaný portrét zločince, jehož hlavní devizou je především Dustin Hoffman, jeho herecký rejstřík byl věru neobvykle široký a právě takovýhle typ role, kde hraje postavu zcela mimo svou obvyklou škatulku, nejlépe odhalí jeho nesporný herecký talent... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman obsazený totálně proti typu do role drsnýho kriminálníka dokazuje, že je pan herec. Ničím mě ten film nepřekvapil, prostě jsem si jen užil poctivou sedmdesátkovou filmařinu. Finální scéna s vězeňskejma fotkama byla silná. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Hovno průměrný. Suverénní koncentrovaný výkon Dustina Hoffmana perfektně obsazeného proti svému typu do role propuštěného kriminálníka. Nevzpomínám si na silnější a upřímnější film na téma "Trestanec po propuštění. Co a jak dál?" Hoffman dokázal vybalancovat jednu nesmírně těžkou věc - mírnost a agresivitu. Trestaneckou ambivalentnost. Ukazuje bývalého trestance jako sympatického člověka, ale když dojde na věc, jde z něj respekt a nechtěli by jste mu vstát v cestě. Když si někdo odpyká svůj trest a chce začít normální život, znamená to, že se zbavil svých násilných sklonů? Nebo je jenom hodně dobře ukrývá? Některé přechody mezi klidem a agresivitou svou intenzitou snesou srovnání se Scorseseho filmy. I vedlejší role jsou přesně obsazené a bez jediného slabého místa. Známé ošlehané tváře, přesně vybrané do rolí bývalých kriminálníků P.S. Scénář napsal Edward Bunker - následující posty z IMDB mluví za vše ----- wrote the novel on which the film is based after spending time in prison for armed robbery --- Has been convicted of numerous crimes since early childhood ---- By 17, Bunker had established himself as the Doogie Howser of the California penal system, parlaying a series of robberies, assaults and the stabbing of a prison guard into a stint in San Quentin (he was the youngest inmate there at the time). ----- He is a close friend of Michael Mann since the two worked on the screenplay adaptation of his first novel, "No Beast So Fierce". Bunker worked on Heat (1995)--as prison technical advisor--with Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Kevin Gage and Dennis Haysbert. He taught them how to think, react and walk like ex-prison convicts. Recently, he announced that he and Mann are working closely on a TV series about gang life in prison. -- Zahrál si také pana Modrého v Tarantinových Gaunerech ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,KAŽDEJ MUKL SNÍ O TOM, JAK BUDE ZAS VENKU. PAK JE Z TOHO VEDLE. KOLIKRÁT JSEM SI PŘEDSTAVOVAL, JAK TAKHLE BUDU SEDĚT. ALE NETUŠIL JSEM, ŽE BUDU MÍT SEVŘENÝ ŽALUDEK.“.... /// Ten film má dvě kurevský plus (a to i po těch letech!!!) – Hoffmana a Bunkerovi zkušenosti, protože postava Maxe je přesně taková, jakej je svět muklů, osob, opouštějící brány zařízení s plány zasloužit si důvěru, získat práci, holku … prostě sekat latinu, aby (většinou, kurva fakt čest vyjimkám!) dřív (nebo pozdějc), díky svýmu stylu a způsobu řešení životních situací, dostal jich život očekávanýho (a nevyhnutelnýho) konce. Ta gradace příběhu … když tak vo tom přemejšlím, tady vo to ani tak nejde (jako že na dnešek už nic moc). Důležitý je totiž to, vidět (a dejchat) svět jako ONI. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,, No Beast So Fierce“, kterou napsal Edward Bunker (v roce 1973) jsem nečetl. 2.) Cože? pan Modrý spisovatel? (To že seděl už ti vůbec nežeru…) 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

movie 

všechny recenze uživatele

Trochu jiný Hoffman ve filmu, který na mě už v dětsví působil dost důrazně. Vpodstatě psychologický obraz bývalého trestance Edwarda Bunkera, který se po propuštění z vazby snaží začít znovu, ale jinak než by se čekalo. O víc jak dvacet let později Bunker napsal scénář k vezeňskému snímku ANIMAL FACTORY (režíroval Steve Buscemi), který rovněž doporučuji! ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Od Dustina Hoffmana jsem čekal, že bude hrát asi trochu většího sympaťáka. Já mám s filmem problém, že hlavnímu hrdinovi se opravdu nedá fandit, ani s nim mít nějakej soucit, takže ve finále mi to vlastně bylo dost jedno, jak to s nim dopadne. Jinak je to takový tuctový krimi, který v rámci podobnejch filmů ze 70. let celkem snadno zapadne. Vrcholem celýho filmu je asi scéna s vyloupením klenotnictví a následnym útěkem. Kdyby v tom nehrál Dustin Hoffman, tak to možná ani nedokoukám. Slabý 3 hvězdy. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Neznámá pecka, která mi ze všeho nejvíc připomíná Instinct de mort, za což dost pravděpodobně může ten knírek... očividně jsem našla nový symbol kvality, ehm. V daném subžánru jednoznačně nejlepší film, co jsem viděla. Hoffman bez komentáře. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Chvilku se mi zdálo, že se Na svobodě snaží napodobit o pět let starší Giovanniho film Dva muži ve městě. Ale ta jistá dávka napětí záhy vyprchala a film sklouzl do dlouhé a nudné gangsterky, jakých je 12 do tuctu. Hoffman z toho udělal alespoň trochu koukatelný snímek. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hroznej film, jehož druhou půlku jsem víceméně přetrpěl. Začátek dobrej, ale když Max za to znovu vezme, vobracela se mi kudla v kapse. Jestli tím spouštěčem bylo poněkud neomalené chování dozorujícího kurátora, o tom váhat nemusíte, v závěru je jasné, že Dustin hrál totálního magora. Theresa Russell moc pěkná a její postavy mi bylo hodně líto. Poctivá sedmdesátkovka ze Západu, jen poněkud jiná, a s antihrdinou. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Neznámý ale překvapivě výborný snímek o muži, který se po návratu z vězení snaží tak moc začlenit do společnosti a žít "normální" život ale později pochopí, že zloděj zůstane zlodějem. Standardně výborný Dustin Hoffman a civilní režie. Škoda, že tempo nevydrží až do konce. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Dustin je v znamení Leva ako aj ja,charakterizuje ho bojovnosť,iniciatíva,pracovitosť a snímky zo 70 rokov,v ktorých sa objavil,som videl skoro všetky,a tento prírastok patrí medzi najdiskutovanejšie pre obraz ako vystihol svoj charakter... Charakter problémového Maxa,ktorý akurát vychádza z lapáku si čoraz viac koleduje o poriadny malér pre spôsob svojho konania sa tam môže bez sebemenších diskusii vrátiť.Je výbušný,prudký,burlivák,ktorý jedná päsťami. Má podmienku,musí si nájsť job,podarí sa mu cez agentúru získať prácu,a tam stretne aj priateľku,ktorá má z neho pomaly nočné mory,ale Max sa čoraz viac pohybuje v začarovanom kruhu,z ktorého sa dostať nebude zrovna EASY... Pár jobov sa mu vyskytne,ale kamošov,ktorých do toho zasvätí sa živí nevrátia. Povedal by som,že tento počin nie je medzi tými známejšími z Dustinovej dielne,ale treba ho vidieť,logika je na mieste,presne som vedel,čo bude robiť,kde sa rúti. Proste sa jedná o vynikajúci snímok na motívy skutočných udalostí,kde Dustin Hoffman podáva svoj 100% výkon,ktorý strhne diváka k zemi ako po čistom vypití liehoviny. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Vzácne neokázalý portrét zločinca, ktorý budí toľko sympatií, koľko odporu. Inštinktívne a zároveň nepochybne premyslené herectvo Dustina Hoffmana, ktorý to zviera pod zdanlivo sympatickým povrchom stvárňuje natoľko presvedčivo, až som ho chvíľami vystrašený nepoznával. Sa len tak nevidí! Jedna ruka otvorená v dlaň, núkajúca pomoc, druhá zovretá v päsť a nad tým nutkanie dvihnúť ich oba v ochrannom a teda nutne odmietajúcom geste. Len sa s takým nezapliecť, nech už je zdanie o pochopení jeho situácie akokoľvek silné. ...though the man above might say “hello”, expect no love from the beast below ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica filmu v ktorej sa čerstvo prepustený väzeň Hoffman snaží sekať latinu ma bavila, aj napriek pomalému tempu. Vychutnával som si všetky tie procedúry, ktoré musí väzeň absolvovať. Rozhodne to nie je tak, že by mal hneď plnohodnotnú slobodu. Postupne si zaobstará nejaký prenájom, prácu a zoznámi sa aj s neskutočne nádhernou mladou Theresou Russell. Keby bol takto civilne pojatý celý film, tak by som bol spokojný. Lenže v polovici to už hlavný hrdina nezvládne, z toho ponižovania mu rupnú nervy a vráti sa do svojich starých zločineckých koľají. Od tej chvíle to bolo už len útrpné čakanie na to, kedy urobí nejakú chybu, ktorá ho pošle späť za mreže. A aj keď sa to nakoniec neskončí úplne tragicky, tak pointa o tom, že notorický zločinec sa už nezmení, nie je bohviečo a príliš ma neuspokojila. Výsledok je za solídnych 7/10, hlavne vďaka hercom. Tradične skvelému Hoffmanovi a nádhernej Russellovej. Ale film mal väčší potenciál. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Víceméně banální storka natočená zcela zapomenutým režisérem. Opět to potvrzuje mou soukromou teorii o tom, že filmařská atmosféra USA v 70. letech dokázala přetavit guano ve zlato (poprvé mě to napadlo při sledování prvního "Rockyho"). Film nedosahuje kvalit premiantů tohoto trendu - Formana, Scorseseho nebo Hala Ashbyho - ale jak vidno, také "pomalejší" žáci vcelku úspěšně opisovali. Civilně podaný příběh a přirozeně načrtnuté, nebanální postavy, nenásilné vedení herců, klidná, ale nápaditá kamera, vyvážená hudební režie. Kdyby tenhle film vznikl o deset let později, byla by to černá karta Hoffmanovy filmografie. Takhle jde o příjemnou podívanou, která není upocená a přesto hezky odsejpá. Škoda banálního konce, jinak by to bylo za čtyři. ()

Reklama

Reklama