poster

Na svobodě

  • USA

    Straight Time

Krimi / Drama

USA, 1978, 114 min

  • radektejkal
    ***

    Průměrná detektivka, na kterou jsem se díval vlatně jen kvůli Dustinu Hoffmanovi, který v mém mladí představoval hereckou špičku. Na úplnou špici se dostal daleko víc Půlnočním kovbojem než tímto filmem, i když ani zde - v roli jedince hledacícího svůj prospěch bez ohledu na kohokoli jiného, přestože nikoli sociopatologického - na remomé neztrácí.(16.1.2021)

  • YURAyura
    ***

    5/10 Dva muzi ve meste potkavaji Psi odpoledne. Jak Dustin ano a moc dobre a jeho nasrani a dalsi vyvoj docela pochopitelne a snad i opodstatnene. Ale na druhe stane mi v tom tak nejak chybela ta druha motivacni linka spojena s ostatnimi dost plochymi charaktery - knizni predloha musi byt asi podstatne o dost lepsi. Nicmene hlavni iniciacni zapornak - kurator Blood "Walsh" Simple je na zabiti jako dycky ;]] A kocka Theresa ma design, ktery se opet vraci do mody. Filmove to nejsou ty bezstarostne kvetinove sedesatky, kdy na prepadeni kramu stacila detska pistole, ale porad to ma ten fyyyling...(27.3.2012)

  • movie
    ****

    Trochu jiný Hoffman ve filmu, který na mě už v dětsví působil dost důrazně. Vpodstatě psychologický obraz bývalého trestance Edwarda Bunkera, který se po propuštění z vazby snaží začít znovu, ale jinak než by se čekalo. O víc jak dvacet let později Bunker napsal scénář k vezeňskému snímku ANIMAL FACTORY (režíroval Steve Buscemi), který rovněž doporučuji!(28.9.2008)

  • aLPaC
    ****

    Z Dustina tu jde opravdu respekt jako snad nikde jinde. Poté, co už není cesty zpět se z něho stává slušný agresivní padouch, kterému ale i přesto musíte (nebo alespoň já jo) držet palce. I když závěr směřuje k nevyhnutelnému konci, pořád vás film udržuje v napětí. Casting ostatních herců (Dean Stanton, Walsch, Busey a mladičká Theresa Russell) se povedl na jedničku. Jak zde někdo píše, je škoda že Hoffman takovýchto rolí neměl víc. Docela mu sedí.(11.3.2012)

  • Aky
    *****

    Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale.(16.10.2011)

  • - Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)

  • - Edward Bunker napsal předlohu k tomuto filmu poté, co se vrátil z vězení, kde seděl za ozbrojenou loupež. (Othello)

  • - Původně režíroval film sám Dustin Hoffman, ale po několika dnech to vzdal a najal Ulu Grosbarda. (Othello)