poster

Krysař

  • anglický

    The Pied Piper

  • USA

    The Pied Piper of Hamelin

Animovaný / Loutkový / Horor

Československo / Západní Německo, 1985, 53 min

Režie:

Jiří Barta

Scénář:

Kamil Pixa

Střih:

Jan Sládek
(další profese)
  • D.Moore
    *****

    Dokonalé po všech stránkách. Krysaře jsem se dříve bál. Dnes z něj sice "jen" mrazí, nicméně z působivosti neztratil vůbec nic. Loutky jsou bezchybné (stále žasnu nad tím, jak živě vypadají animované krysy), režie nesmírně nápaditá, hudba jedinečná... A ten příběh, to je zkrátka klasika nejklasičtější, která má stále co říct.(29.11.2011)

  • Isherwood
    ****

    Nekompromisně pochmurná atmosféra, která dokonale koresponduje s legendárním příběhem, stojí hlavně na neodolatelně dekadentních kulisách, výborné hudbě (Pavlíčkova kytarová „Krysař theme“ je dokonalost) a v neposlední řadě skvělých loutkách, které i přes hodně expresivní formu dokonale vyjadřují emoce i dané charaktery (samotný Krysař je zatraceně charismatický kus dřeva). Tak jako tak, začínám chápat, proč jsem se coby malé robátko raději klasické české loutkové animaci programově vyhýbal, pro děti v ní opravdu moc není.(25.10.2009)

  • kajas
    ***

    Loutkové filmy jsem nikdy v oblibě neměla a názor jsem nezměnila ani po zhlédnutí tohoto filmu. Dýchla na mne temná atmosféra (způsobená hlavně hudbou, co si budeme povídat, Kocábovi se vážně povedla), ale živé krysy mi do celkové koncepce neseděly, stejně jako fakt, že s Krysařem se setkáme až v polovině filmu.(10.6.2012)

  • Tom_Lachtan
    *****

    pro mne absolutní vrchol animační práce s loutkami, kde nemůžu najít slabého místa, neboť vše je z hlediska času krásně vyvážené a žádná pasáž netrvá tak dlouho, aby mohla začít nudit, byť jen na okamžik. Skvělá je taktéž hudba s vrcholem v podobě " Krysaří písně ", která krásně spojuje prostotu tónů s obrazovou temností. Vážně ony lidské pazvuky dělali lidé zmínění jako hrající? Snad jen toho Čoka bych tam poznal(28.2.2013)

  • sportovec
    *****

    Vcelku prostý námět je oblečen do mimořádně invenčního a působivého roucha jak výtvarného pojetí tématu i hlavních figur. Výsledkem je mimořádně silný dojem, který je ještě násoben rafinovanými gradacemi děje, v nichž se místy uplatňuje i náš specifický humor, řadou Anglosasů označovaný za "zvlášť černý". Tísnivé podobenství krysaře v Bartově pojetí tak získává celou řadu podnětných objevných nových pohledů. KRYSAŘ je nesporně dalším úspěchem české školy animovaného filmu, jak postupně vznikala a rozvíjela se od čtyřicátých let minulého století.(26.12.2010)

  • - Ředitel Krátkého filmu Kamil Pixa původně nabízel svůj scénář Krysaře režiséru Juraji Herzovi, ten jej však přepsal do podoby, v níž hlavní roli měly hrát krysy a jejich stát. Pixa tedy přípravy zastavil a o rok později předal námět a scénář Jiřímu Bartovi. O samotné natáčení se Pixa nezajímal, a tak pro něj byla první projekce hotového filmu velké překvapení. Před Pixovou zuřivostí zachránil Bartu německý producent, který filmu zatleskal vestoje. Podle Bartova svědectví Pixa prohlásil, že druhého dne bude potřeba film přestříhat, naštěstí však byl do rána odvolán z postu ředitele. (Přemek)

  • - Filmoví cenzori vo vtedajšej ČSSR chceli film zakázať, a to hlavne z dôvodu, že hudbu k nemu zložil Michael Kocáb, ktorý bol členom vtedy zakázanej kapely Pražský Výběr. Po čase však film získal niekoľko ocenení na zahraničných filmových festivaloch, a tak ho nakoniec cenzori povolili. (Jello Biafra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace