poster

Vineyard, The

Horor

1989, 95 min

Producenti:

Harry Mok
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (1)

  • JFL
    **

    Několik století starý mistr okultismu, který si dlouhověkost zajišťuje lektvarem z krve mladých lidí, přebývá na ostrově, kde vede vyhlášené vinařství. Těla svých obětí užívá jako tajnou přísadu i hnojivo, jenže z nějakého důvodu mrtvoly vstávají ze svých mělkých hrobů na jeho vinici. Pod záminkou natáčení filmu o vinařství si na ostrov pozval skupinu hereckých adeptů, sestávající výhradně z mladých nabušenců a pohledných dívek, a s ní i začínající sommelierku a její přátele. Taková premisa slibuje epesní trashovou podívanou, ale o to více překvapí, že celá věc je evidentně myšlená mnohem vážněji a ambiciózněji, než by se dalo na první pohled očekávat. "The Vineyard" totiž je autorským projektem Jamese Honga, jenž proslul jako jeden z řady nezaměnitelných představitelů vedlejších asijských postav v amerických filmech a televizních seriálech - hrál takto např. v "Blade Runnerovi", "Velkých nesnázích v Malé Číně" nebo "Čínské čtvrti". Lze říct, že celý svůj život tedy strávil hraním stereotypizovaných postav a z nějakého důvodu měl pocit, že ideálním projektem, který prokáže jeho herecké dovednosti a umožní mu nabourat stereotypní zobrazování Asiatů v amerických filmech a seriálech bude béčkový horor. Asiati, přesněji řečeno Číňané v Hollywoodských produkcích buďto všichni umí bojová umění, jimiž se snaží řešit veškeré situace, nebo jsou naopak zobrazení jako staří muži jejichž charakteristickou vlastností je moudrost, nebo naopak proradnost. Nikdy při tom nemají pomyšlení na sex, přesněji řečeno nikdy nejsou zobrazeni v erotických situacích. "The Vineyard" tedy naopak přichází se záporákem ztvárněným Hongem, který se plnými doušky oddává všem pozemským slastem a z nějakého důvodu namísto čínské filosofie vyznává májský okultismus. Ve skupině jeho nadcházejících obětí, která působí jako parodie na ústřední hrdiny seriálu Scooby Doo, je také mladík s asijskými kořeny ztvárněný Michaelem Wongem, který kupodivu neovládá bojová umění, ale naopak je sečtělý novinář s obřími brýlemi. Ve výsledku film představuje v určitém ohledu bizarně podvratný (přesněji řečeno úmorný) projekt, protože divákům odpírá nabízející se atrakce (oživlé mrtvoly neútočí, hlavní Playmate představitelka ani většina ostatních lepých děv se neobnaží) a namísto nich předkládá sérii sekvencí, které mají dávat na odiv Hongovy herecké schopnosti zaobalené ve zcela zhůvěřilém vyprávění.(25.8.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace