Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Prokop_Buben k tomuto seriálu (11)

TBH (2022) 

,,Tady nejsme v Americe, tady jsme v pos*aným Brně." Tato věta zazní právě v reakci na nezdařený útok v brněnské střední škole. Nejedná se však v žádném případě o kriminálku či detektivku. Spíše o psychologickou studii náctiletých studentů a jejich blízkých, hlavně tedy rodičů. Tempo je velmi příjemné a svižné. Každý díl předá přesně to, co předat chce, jako na dlani. První epizoda skvěle a přirozeně uvede nic netušícího diváka do situace a od ní se odpíchne. Jde o podstatný milník a důležitý bod v ději, který není vyprávěn chronologicky. Nesouvislá struktura příběhu je tak vždy rozdělena na před a po útoku. Navíc se pokaždé na situaci díváme očima někoho jiného. Postavy vůbec nejsou černobílé, naopak velmi komplexní a není zcela jasno, kdo je oběť a kdo viník. Respektive jasné to je, ovšem role se střídají, záleží na okolnosti a úhlu pohledu. Někdo je grázl od přírody, někdo se do něj transformuje. Na autentičnosti díla přidávají mobilní telefony a sociální sítě, nedílná součást dnešní, hlavně mladé společnosti. Mnoho informací se dozvídáme skrz textové zprávy na obrazovce. Případně je kamera použita jako při živém vysílání např. na instagramu a děj sledujeme jako z vlastního mobilu. 85% ()

TBH Žiješ jenom jednou (2022) (E01) 

,,Tady nejsme v Americe, tady jsme v pos*aným Brně." Po střeleckém útoku na gymnáziu v Brně se rozjede kaskáda nepříjemných událostí. Problémy se dotýkají všech přímo či nepřímo zúčastněných a pronikají do všech aspektů života. Postupně zkoumáme osudy všech těchto osob. Úvodní sekvence, kdy pozorujeme školní život perspektivou streamu jedné z hlavních postav, nám parádně představí vše, co potřebujeme do začátku vědět. Jako pilotní díl skvělá práce. ()

TBH Můj brácha má prima ségru (2022) (E02) 

Tady se už dozvídáme, jak konkrétně onen incident, kterým to celé odstartovalo, zasahuje jednotlivé postavy a ovlivňuje jejich životy a vztahy. Epizoda se zaměřuje hlavně na postavu Nessy (Martina Jindrová). Postava Lukyho (Vojtěch Franců) se také pomalu vybarvuje do jeho skutečného charakteru. ()

TBH Je to jenom hra (2022) (E03) 

Nejdelší epizoda jde ještě více pod kůži postavám (hlavně Lukymu). Zároveň je zde naznačeno, co bylo před útokem, ale člověku se to v hlavě spojí až později v dalších dílech. Luky je ukázán jak z perspektivy jednotlivce, tak z pohledu členů florbalového týmu. A v kolektivu to nemá vůbec lehké. Obrázek si udělejte sami po úvodní a závěrečné scéně epizody. ()

TBH Byl to jenom prank (2022) (E04) 

Tady se příběh dostává ke kořenům konfliktu. Tonda (Filip Srbecký) se dostal do velmi svízelné situace. Scéna v chlapecké šatně je opravdu nepříjemná i divákovi. Kompenzují to zpomalené záběry na florbalovou hru. ()

TBH Jsme v tom spolu (2022) (E05) 

Už se to dostalo i do televize. V dobrém ránu se tři postavy (Nessa, Mája, Luky) rozpovídají o útoku z prvního dílu. A po dialogu mezi Májou (Martina Czyžová) a otcem Vanessy se ukázalo, že Mája je fakt drsná! Nicméně i ona má své démony. ()

TBH Ty mi tak rozumíš (2022) (E06) 

,,Takže co, empatie?!" Tady jsem trochu v rozpacích z Lukyho. I Když vlastně asi ne. Prostě se to na něm podepsalo. Jen oproti druhému dílu, kdy se k Nesse choval jako deb*l je teď morální a nechce nechat Roba na holičkách na úkor týmu. Ale jinak fajn rozepře a motanice mezi Nessou a Lukym, potažmo Lukym a Pavlem. ()

TBH Kluci nebrečí (2022) (E07) 

V minulém díle se řešila budoucnost týmu a zde se elegantně dořešila. Pavel (Jiří Hába) se na kapitána hodí a hlasování bylo určitým zlomem pro něj i celý kolektiv. PS: Pepa (Kanwar Šulc) trousí fakt luxusní hlášky. :D ()

TBH Nikomu to nepomůže (2022) (E08) 

Věčná streamerka Mája (Martina Czyžová) se dostává do bodu, kdy cítí vinu a odpovědnost za věci, které se dějí jejím spolužákům. Holt vysílat vše hned do světa není vždy to nejlepší. ()

TBH To je konec, kámo (2022) (E10) 

Sledovat útok z prvního dílu z druhé strany telefonu Nessy, čili očima ostatních spolužáků, je skvělý start epizody. Vztahy se vyřešily v pohodě. Závěrečnou párty si herci očividně užili, čili divák si ji užije také. Jediné s čím mám problém je úplně poslední scéna - po dialogu Nessy a Tondy. Celý seriál má tím pádem za mě dobrý konec, ne už tolik závěr. Prostě se to najednou stoplo. ()

Reklama

Reklama