poster

Diamanty

  • francouzský

    Les étrangers

  • italský

    Quelli che sanno uccidere

    (neoficiální název)
  • španělský

    Que esperen los cuervos

    (neoficiální název)
  • slovenský

    Diamanty

  • anglický

    The Strangers

    (neoficiální název)

Thriller

Francie / Španělsko / Západní Německo / Itálie, 1969, 86 min

  • Karlos80
    ****

    Strhující evropský thriller v koprodukci 4 zemí! Jako ani se nedivím, že byl film v době normalizace stažen z kin pro údajnou brutalitu! Tyhle-ty filmy tady u nás v tehdejší kino-premiéře musely mít na tehdejšího diváka opravdu zvláštní kouzlo, člověk odcházel z kina a snímek musel mít v hlavě ještě pěkně dlouho, možná že až do dnešních dnů, kdy si bohužel nejspíš zase nevzpomene na jeho název. Filmu bych tipoval tak na rok '75, na rok '69 je to zcela bez debat docela odvážná a nadčasová věc, a vůbec bych ho na tento rok netipoval. Co do žánru, tak je to taková zvláštní směsice akčního krimi-thrilleru a westernu. Úvod (elegantní bankovní loupež) je špičkový, následuje snad ještě lepší divoká automobilová honička, obsah jsem předem nečetl, ale ihned po loupežném přepadení jsem si říkal sakra co to je, to koukám na úplně jiný film než jsme si myslel, načež za chvíli jsem velmi rychle pochopil že byl, celé se to vyvíjí velmi dobře, kvalitní scénář je základ úspěchu tohoto filmu, příběh má několik velmi dobrých a chytrých zvratů, vlastně až do samotného finále, které ale bylo na můj vkus trochu ukvapené, ale jinak skoro žádná výtka směrem k tomuto filmu, snad až na lepší osvětlení, hodně scén a důležitých scén (někdy v poslední třetině), se tu odehrávalo v noci, kdy tu nebylo skoro nic vidět. Prostředí (pošt Socorro v Novém Mexiku) kde se film odehrával, bylo ale velmi autentické, stejně tak jako poněkud zaostalý způsob života (absence elektrického proudu, studna, ručně prané prádlo, etc), kdy si člověk mohl připadat, jakoby se vrátil o dobré půl století nazpět v cestě časem. Mateos (zjevení a překvapení jako bič, něco jak Tomas Milian, lstivý a velmi zákeřný - nikdy nepodceňovat!), Constantin (klasický francouzský herec, kterého je radost tady vidět, on je tvrdý jako skála) a Berger (jeho manželka, krásná, milá), ale když na to dojde, tak také pěkně tvrdá a nekompromisní, jako např. ve scéne sadistického bičování a bití Mateose. Všecky tři herci ve velmi dobré formě a na vrcholu svých sil! Velmi příjemné překvapení - doporučuji!(3.4.2013)

  • Merťas

    V pražských kinech se promítal od 17.12.1970 (Květen)(9.1.2013)

  • PAGE
    *****

    Jako vždy skvělý tvrďák Michel Constantin, parádní lokace a krásná Senta Berger, co víc si přát. Francouzská stará škola jakou dnes už nikdo nenatočí.(4.12.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace