poster

Smrtící přízrak

  • anglický

    Cellar Dweller

Horor

USA, 1988, 77 min

Scénář:

Don Mancini

Kamera:

Sergio Salvati

Hudba:

Carl Dante

Producenti:

Bob Wynn

Střih:

Barry Zetlin

Scénografie:

Angelo Santucci
(další profese)
  • eraserhead666
    ***

    Komiksy jsou zhoubou lidstva, já to říkám pořád. A už před třiceti lety o tom natočili film. Občas je až s podivem, co všechno šlo kdysi natočit. Tohle je tak prosté a jednoduché, až je to milé. Dneska se na to většina chytne asi díky Combsovi. Ale... Hlavní hrdinka je fajn a monstrum co se týče masky a vzhledu taky. A má to parádní osmdesátkovou atmosféru, hadry, účesy a to je vždycky plus. V podstatě takový dětský horror, i nahých prsou by si haranti užili. 2.5*(29.8.2016)

  • hladass
    **

    Hodně slabé osmdesátkové béčko, které nemá vůbec čím překvapit, s nestrašidelným monstrem, nudnýma vraždama, žádným gore a ani nějakého pořádného vtípku jsem se nedočkal... Jediné, co mě vysloveně potěšilo bylo cameo Jeffreyho Combse , docela příjemný béčkový námět (zvláště když jsem fanda komiksů) a že Buechler sem tam dokázal nějakým záhadným způsobem vyčarovat docela příjemnou hororovou atmosféru... Ale i tak je Cellar Dweller docela slabý kus, který docela rychle vymizí z paměti a docela dost pochybuji, že bych si ho někdy pustil znovu...(14.10.2012)

  • curunir
    ***

    ,,PREMÝŠĽAŤ O ZLE ZNAMENÁ POZÝVAŤ HO K SEBE DOMOV." __ Určite odkiaľsi prevzaté úslovie poslúžilo ako laitmotív takmer televízne pôsobiaceho béčka o ktorom som sa náhodou dozvedel z jedného zoznamu o 100 najväčších TV a filmových monštrách, kde ,,Cellar Dweller" odsadil 99. priečku (na 1. mieste skončil Alien). Príšera predstavujúca údajne kombináciu upíra s vlkodlakom nepôsobí síce smiešne, pôsobivejšie stvárnená je viac na obrázkoch komiksu. Konfrontácia s ňou je v rámci kombinácie kreslených obrázkov a hraných scén omnoho účinnejšie než stvárnenie čisto filmárskymi prostriedkami, aj napriek niektorým výhradám vidiacich v tom zastierací manéver nízkeho rozpočtu. Tomuto šikovne zvolenému prístupu odpúšťam absenciu gore, predsa len aspoň letmý náznak pozostatku po obetiach by privítali viacerí. Zvýraznená brutalita by sa do filmu ani príliš nehodila, keďže v istom zmysle ho možno vnímať ako dielo vzdávajúce ,,v rámci možností" poctu starým hororovým klasikám nakrúcaných v 40-50 rokov minulého storočia. Každopádne ani takýto zámer nerobí zo ,,Smrtiaceho prízraku" žiadne mimoriadne dielo. Vystavaný dej má značné rezervy (v prológu z pred 30 rokov hrá súčasná hudba), kvôli čomu v ňom absentuje logika a konanie postáv nedáva hlbší zmysel. Preto možno súhlasiť s tvrdením, že ide o film pre málo náročného diváka, alebo pre nedospelé publikum. Znázornené poprsie, resp. cenzúrovanú nahotu beriem ako neoddeliteľnú súčasť béčkovej kinematografie 80. rokov. Hlavná hrdinka nevyzerá vôbec na zahodenie, no pokiaľ by som sa mal bez vyzradenia záveru k nemu aspoň málo vyjadriť, povedal by som: Všetci do jedného boli mizerní umelci, takže si to zaslúžili. (67. hodnotenie, 18. komentár k filmu)(27.8.2017)

  • tron
    **

    „Dlho sme sa nevideli.“ – „Mohli sme ešte dlhšie.“ Dona Manciniho všetci poznáme ako otca legendárneho Chuckyho. Ale má na konte aj niečo iné. Béčko Smrtiaci prízrak z roku 1988. To prišlo v rovnakom roku, ako prvá Detská hra a z tej sa nakoniec vykľula VHS-klasika, takže Don následne nemal veľa dôvodov pokúšať sa preraziť vo svete filmu aj inými projektmi a navždy zostal otcom vraždiacej bábiky. Smrtiaci prízrak je nenáročný a Don ho nerežíroval, iba k nemu napísal scenár. Film stojí na nenáročných hereckých výkonoch, scenári, nad ktorým sa fakt neoplatí premýšľať a na peknej vizuálnej stránke. Najmä ústredné monštrum je ešte i dnes, v roku 2017, veľmi fajnovým hororovým kúskom. Inak slabota, ktorú som si pozrel len na doplnenie vzdelania a o pár dní si na ňu už ani nespomeniem.(13.10.2017)

  • SOLOM.
    ***

    Náhodný výběr z mé filmotéky tentokrát určil tento starý kousek a já samozřejmě nebyl proti. Námět oživlého monstra z komiksu vypadal docela slibně a navíc v hereckém obsazení figurovalo jméno Jeffreyho Combse. Béčka z osmdesátých let mě navíc málokdy zklamou a i samotná délka vypadala přívětivě. Byl jsem docela překvapený, že nám tvůrci nabídnou podobu monstra hned v prvních minutách, na což nebývám moc zvyklý. Přízrak sice na mě moc velký dojem neudělal, ale nebyl jsem ani vyloženě zklamaný. Mord pohledné dívky, trocha té nahoty a Jeffrey – to vše nasvědčovalo tomu, že tohle prostě nemůže dopadnout špatně. Bohužel jsem neměl ani páru, že Combs tu hraje jen vedlejší roli. Přesto patřil k tomu nejlepšímu, co tu bylo k vidění. Vytvořená atmosféra měla ty správné grády, ale tohle opojení netrvalo moc dlouho. Následoval totiž posun v čase a příjezd mladé Whitney. Což o to, Debrah Farentino byla pohledné děvče a ani Miranda Wilson nebyla k zahození, ale zbytek osazenstva mě zrovna moc nezaujal. Navíc příběh ztratil na tempu a já se začal lehce nudit. Naštěstí se brzy hlavní hrdinka pustí do kreslení a já si tak mohl alespoň užít velmi zajímavé kresby. Ty byly opravdu vydařené. O něco horší to však bylo u následujících mord scén. Scéna z koupelny sice potěší mužskou část publika, ale jinak se vše důležité odehrávalo vždy mimo záběr kamery. Což mě opět dost zklamalo. Snaha vytvořit depresivní prostředí, se dost míjela účinkem, stejně jako emoční výlevy většiny zúčastněných. Místy mi přišlo, že herci až moc okatě přehrávají. Navíc jsem v oněch dramatických chvílích postrádal pořádnou dávku napětí. Na můj vkus to bylo dost jalové. Na víc než průměr to však nemá ani omylem! 50%(13.1.2017)

  • - Režisér John Carl Buchler je také expert na zvláštní efekty, a tak se podílel na vzhledu příšery a celkově na speciálních efektech. (LION-MR.T)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace