poster

Bestie musí zemřít

  • Francie

    Que la bête meure

  • Itálie

    Ucciderò un uomo

    (Itálie)
  • slovenský

    Beštia musí zomrieť

  • anglický

    This Man Must Die

Drama / Krimi / Thriller

Francie / Itálie, 1969, 110 min

Komentáře uživatelů k filmu (69)

  • bradl3y
    *****

    Zatím můj jediný film od Chabrola, ale nemůžu si stěžovat. Je postaven tak, že počáteční zločin ustupuje do pozadí a ztrácí na významu právě ve chvíli, kdy Duchaussoy nalézá viníka. V tu chvíli začíná pracovat skvěle zpracovaná psychologie a projevuje se už jen pouhá touha po pomstě. V průběhu sledování mě napadlo, že by nebylo špatné, kdyby postava Yanneho nebyla tak skrz naskrz prostoupena zlem a měla nějaké i světlé stránky povahy, z hlediska psychologie a pak i jeho vnímání Duchaussoyem by to bylo určitě zajímavé. Ale pak už bychom nejspíš mluvili o jiném filmu.(6.2.2011)

  • Pavlík
    ***

    18. 04. 2012 (106.); Paul Decourt opravdu nebyl dobrý člověk, ale krutou smrti nemusel skončit(19.4.2012)

  • klima777
    ****

    Velmi pěkné. Řekněme: Sošné. Překvapivě čistá práce s temnými strunkami, jež dodnes rezonují. Do ticha. Do mořských vln. Kamkoliv.(23.7.2012)

  • Piškotka
    ****

    Děj se rozbíhal pozvolně, zaměřoval se na nitro hlavní postavy a její touhy po pomstě. Napětí nastalo příjezdem na venkovské sídlo. Smrt bestie si kromě její matky přáli podvědomě všichni. Ve vzduchu visel strach a nevyzpytatelnost. Pročistil se tolik očekávanou a přesto nečekanou smrtí. Zajímavě propracované bylo jednak dilema potencionálních vrahů, ale také zamýšlené důsledky jednoho z nich.(25.10.2012)

  • dormouse
    ***

    Jen málo filmů si nesu ve vzpomínkách na mé rané filmové zážitky. Tento k nim patřil. Žel zjistila jsem, že nepatří k snímkům, které nestárnou. Postavy mi připadaly velmi schematické a neuvěřitelné. Místy měly nakročeno ke karikatuře, například v postavě matky. Člověk má nechat některé věci jen v nerozbitně zabalených vzpomínkách.(11.7.2013)

  • Kovaja
    *****

    Pořád jsem přemýšlel jestli 4 * nebo dát za plnou.Před koncem filmu musím smeknout.Ten mé rozhodnutí podtrhnul!!!Koukal sem jako malý hošík s otevřenou pusou.Ooo bože sladká Francie.(22.11.2011)

  • agassi68
    ***

    Zo začiatku ma to celkom bavilo, no postupom času to začalo byť priehľadné. V dobe vzniku to však bola špička žánru.(19.4.2012)

  • markotter
    **

    Formálně vytříbené, ale jinak založené na sérii náhod, a komplikovaném a nelogickém chování postav. Viděl jsem z té doby daleko lepší francouzské filmy.(19.4.2012)

  • Milda003
    ****

    Jednu chvíli jsem myslel, že celé to odhalení deníku bylo skutečně plánované a že celou tu událost měl Marc vymáklou. Ovšem závěr byl jiný - málo chladný jak se z počátku zdálo že bude. Proto 80% místo 100% jak jsem chvíli před koncem chtěl udělit.(21.4.2012)

  • hero_bk
    *****

    Co víc říct, než že je to mrazivé...(21.5.2012)

  • Rokle
    ****

    Tak jako u Nevěrné ženy i tady je pečlivě budovaná atmosféra. Snad jen s tím rozdílem, že od začátku je nám otcem mrtvého kluka předesíláno, co chce dotyčný udělat s domnělým/i vrahem/vrahy. I tentokrát je finále jednoznačnou výhrou a je protipólem současné tvorby, která častokrát neví, jak má zajímavý námět uzavřít.(23.7.2012)

  • rottik-cb
    ****

    „Bestie musí zemřít, ale člověk také. Musí zemřít oba.“ Můj první film od nedávno zemřelého Clauda Chabrola. Dle ohlasů jsem si myslela, že bude stravitelnější než J-L Godard, a taky že ano. To ale paradoxně neznamená, že bych se bavila víc, nebo že bych si z filmu tak moc odnesla. Jistě, natočeno to bylo více než slušně, věrohodně byl zachycen i smutek a pevné odhodlání hlavního hrdiny. Michel Duchaussoy mi pro tuto roli přišel velmi vhodný, byl charakterní a koukalo se na něj opravdu příjemně. I Caroline Cellier hrála pěkně, a navíc BYLA velmi pěkná. Jean Yanne v roli jejího švagra Paula ve mně vzbuzoval přesně ty emoce, které měl... Jak já ho nesnášela! Takové šovinistické pako jsem na plátně už dlouho nepotkala, a v životě snad nikdy. Malou, přesto ve své úspornosti výraznou, roli si střihla Louise Chevalier coby Paulova matka. I přes pár scén, které mě zaujaly (krabaření na útesech, rozebírání Iliady a Odyssey, rozhovor během porcování kachny) mi film jako celek nepřišel nijak geniální, a čtvrtou hvězdičku jsem se rozhodla dát jen kvůli bezchybné kameře a jistému novátorství vzhledem k roku vzniku. „Zabiji člověka...“(2.12.2010)

  • dogma97
    *

    Pytel plný směšných šablon a staromódního divadelního herectví.(17.4.2012)

  • karlee
    ***

    Nebylo to špatné, ale stále jsem měl pocit, že scénář šel zpracovat lépe. Záporák je až trochu karikatura, i když to byl asi záměr, ztělesnění bezohlednosti a bezcitnosti. Občas však diváka spíš rozesměje. A naopak s hlavním hrdinou jsem moc nesoucítil.(17.4.2012)

  • Tamdydam
    ***

    Tak trochu naivní, nevěrohodný a odosobněný snímek. Ale za vidění stojí(12.5.2012)

  • iz67
    **

    Strašlivá slátanina. Hlavní hrdina hledá řidiče, zodpovědného za smrt svého syna. Poměrně náhodně ho vystopuje, nicméně vše je založeno na domněnkách a mně celou dobu vrtalo hlavou, jak to, že si může být vším tak jist. Přesto se neskutečně krkolomně k řidiči dostává (seznámí se s jeho milenkou, která mohla být svědkem událost), naváže s ní známost, nechá se pozvat k řidiči domů na venkov, atd. Řidič je vzorem všech špatností, kolem všichni trpí. Bestie nakonec umírá, ale rukou syna. Bla bla bla.(28.10.2012)

  • Tatizz
    *****

    Lightovejší predchodca Hanekeho psychologických opusov o povahe násilia. Úprimne, mrazivé, otvorené, chladne realistické. Chabrol načal to, čo Haneke dokončil, v čom sa ešte viac zdokonalil. Nie je to čistých 5*, ale keďže Chabrol tvoril vlastne z ničoho, tak si to 5* zaslúži.(22.12.2013)

  • progression
    *****

    Psychologické kriminální drama režiséra Claude Chabrola, který tento typ filmů zatraceně dobře ovládal. Jedna z nejzápornějších rolí pro Jeana Yanneho, ta se mu musela hrát ... Pro mne po Michelu Bouquetovi (Dva muži ve městě) asi druhý "nejhnusnější záporák". Přesto, že děj je poměrně jednoduchý - otec pátrá po "vrahovi" svého malého synka, Chabrol zpočátku "netlačí na pilu", ale postupně odkrývá charaktery i motivy jednotlivých postav a dává hlavním postavám dostatek příležitostí k vyniknutí. Bez ohledu na to, že film zdánlivě plyne dost pomalu, divák je vtažen do děje a ani chvilku se nenudí. Přesto, že konec je dost předvídatelný, celkovým rozuzlením Chabrol diváka stejně dokáže překvapit.(4.8.2017)

  • Kontrapunkt
    *****

    Opravdu krásný film. Osu dějové linie tvoří mistrovsky pojaté téma msty - msty otce, jehož devítiletý syn se stane obětí bezohledného řidiče, který po sražce s dítětem zmizí. S minimem stop a indicií, zato s obrovskou touhou po pomstě se otec rozhodne řidiče dopadnout... Výraznou předností filmu je vývoj v introspekci hlavního hrdiny, která diváka provází po celý film formou psaného deníku. Příběh vybízí k otázce (ačkoliv není vyjádřena ve filmu explicitně), zda je v případě ztráty milované osoby potřeba touhy po odplatě umocněna faktem, že se dotyčnému původci neštěstí nedostane legitimního spravedlivého trestu. A na kolik je takový akt krevní msty oprávněný, došlo-li k neštěstí sice z nedbalosti a bezohlednosti, ovšem bez prvoplánového úmyslu.(1.8.2010)

  • Baldrick
    ****

    Dabing to trochu (víc) srážel. Trochu obsazením, víc technickým provedením. Škoda. Celkově, uvádět cyklus Velikáni filmu, nebo jak se to jmenuje, a všechno to nadabovat... Smysl uniká... Jako obvykle. Dobrý nápad, zmršené provedení. Si myslej, že na to bude čumět mamka, taťka, strejda, tetka, přemluvěj i babku, dědka? Zkrátka celá rodina??? (ČT 16.4.2012)(17.4.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace