poster

Stůl pro pět

  • anglický

    Table for Five

  • slovenský

    Stôl pre piatich

Drama

USA, 1983, 122 min

Scénář:

David Seltzer

Kamera:

Vilmos Zsigmond

Střih:

Michael Kahn

Scénografie:

Robert F. Boyle

Kostýmy:

Vicki Sánchez
(další profese)
  • kocourMour
    *****

    Přiznám se, že pro tenhle film mám slabost. Jakkoliv neoriginální se to může zdát příběh, tak zpracování je zdařilé a herci uvěřitelní. Co filmu v tomto případě výrazně pomáhá, je dabing FS Barrandov. Ten nejde nezmínit, protože se spolupodílí a ovlivňuje celkový dojem z filmu. Tyhle staré kinodabingy mají jakési kouzlo, jakousi zvláštní zvukovou patinu, která postavám v nich nadabovaným dodává na uvěřitelnosti a procítěnosti a zvyšuje prožitek z celého filmu. Obsazení dabingových rolí ( i těch vedlejších) bývá dost často přehlídka skvělých herců, kteří i herecky bývali výraznými osobnostmi a v dabingu to jen potvrzují (narozdíl od různých dnešních seriálových dabingových rychlokvašků). Např. zde se v jedné z hlavních dětských rolí objevuje Michaela Kudláčková (ano, ta malá blondýnka z My všichni školou povinní), která byla nepřehlédnutelná i sama na obrazovce, natož když se má prosadit jen hlasově. Celkově velmi silné 4 *, právě i díky dabingu.(30.3.2009)

  • velkyvezir
    *

    Tento film je krásnou ukázkou toho, jak americký filmový průmysl funguje. Vezme naprosto neoriginální zápletku, jejíž děj umístí do atraktivního prostředí, za herce vybere někoho, o kom se hovoří v superlativech, ale je de facto tak průměrný, že sáhne i po tak banálním televizním filmu, všechno to vzájemně proplete, promíchá, na závěr nechá někoho umřít, aby byl důvod k slzám a pak už jen čeká, co na to divák. Jako divák říkám: NEB-RAT!(29.3.2009)

  • Zoltar78
    *****

    Tohle je moje srdeční záležitost a film, který mě pokaždé citově naprosto rozloží. Co mě pokaždé dostává je dospělý výkon Roxany Zal v roli malé Tildy a Richard Crenna v roli otčíma Mitchella. Ve filmu je pro mě několik velice silných scén. Miluji zejména dvě. První, kdy Tannen (Voight) jejich biologický otec a Mitchell vedou rozhovor o tom kdo se má o děti starat teď po smrti jejich matky, kdy mu Mitchell vyčítavě předhazuje skutečnosti, kde byl když ho ty děti potřebovali a on na to nemá odpovědi a pak když přichází smířlivé rozřešení na pobřeží a my na Mitchellovi nejen vidíme jak moc mu skutečně na dětech záleží, i když je "pouze" jejich opatrovníkem, ale i mu to věříme. Moc hezké. Jsou filmy, které se musí procítit a tohle je jeden z nich. Navíc jak již tady bylo řečeno, tak výsledný dojem ještě víc umocňuje velice povedený poctivý kinodabing, který ještě více prohlubuje emocionální prožitek.(27.12.2011)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $2,439,705Tržby Celosvetovo $-(28.3.2010)

  • progression
    ****

    Působivé rodinné drama s výborným Jonem Voightem, který se "na stará kolena" učí být tátou. Sympatická a krásná Marie-Christine Barrault, přesvědčivý Richard Crenna a velice uvěřitelní dětští herci když obzvláště Roxana Cal v roli Tildy je nezapomenutelná. A když v době už dost dávné film viděl český divák, který v té době mohl svobodně cestovat tak do "Dederonie" či na "Rudé náměstí", tak ocenil i krásné cestovatelské záběry z evropské cesty luxusním parníkem i všechny zajímavě natočené exkurze po pamětihodnostech při početných turistických zastávkách.(4.5.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace