poster

Niagara

  • USA

    Niagara

  • Slovensko

    Niagara

Film-Noir / Thriller

USA, 1953, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ***

    Barva tomu filmu nesluší, ne že jo, ale překvapivě ani vyloženě nepřekáží. Musím říct, že jak mě Marilyn zaujala třeba v Mustanzích, zde mi přišla taková... nevím... ne špatná, ne nesnesitelná, spíš tak podivně "nastrčená". Každopádně jde o líný noir těžící ze základní atraktivity ověřených motivů. Kdyby nešlo hrát hru "odškrtni si vždy ze seznamu věcí, které Monroe v každém filmu musí udělat" (sprcha, pobrukování, zpívání, každý trademarkový kukuč, polehávání nahá v prostěradlech), nebylo by se na co soustředit a prostě by to uplynulo. Děj byl předvídatelný až hrůza. Nevzrušivé finále to zabilo. Není to špatné, protože tyhle filmy zkrátka mají něco do sebe, ale žádné terno rovněž ne. 3 a 1/2(17.9.2013)

  • Gianni_B
    ****

    NOIR FILM KOKOŘÍN 2013. Barevný film, jehož noirovost je dána především formálním uchopením některých scén. Děj není příliš komplikovaný (a dle mého názoru je v něm nejméně jedna výrazná trhlina), ale je to všechno natočeno dostatečně působivě, abyste se ani chvilku nenudili (k působivost samozřejmě přispívá i prostředí Niagarských vodopádů).(26.8.2013)

  • sinp
    ***

    Jeden z filmů, které nejsou s Marilyn, nýbrž stojí na Marilyn. Královsky obsazené drama/noir ze začátku nemá vůbec tempo, režisér Hathaway (který přitom později přesvědčil nejednou o kvalitách) chrlí bezradně co nejbarevnější obrázky a ani nemůže příliš vyvést s přílišně literárním scénářem, jenž neměl opustit papír. Než se divák zorientuje a zjistí, oč se tady hraje, je dobrá půlhodina v tahu. Následně se film poněkud zvedne a narůstá napětí, ale problém přetrvává už v samotném zárodku, protože ani Marilyn Monroe a překvapivě ani jindy spolehlivý Joseph Cotten příliš nezvládají charakterní herectví. Niagara se může opřít ještě o další herce, nic netušící dvojice manželů zatáhnutá do toho všeho je však ukázková rodinka padesátých let, pro což já nemám příliš pochopení. Konec je díky nad užité zadní projekci a svítícímu technicoloru docela zábavný, přesto je to spíš taková nezamýšlená zábava. Tohle neříkám často, ale asi by to chtělo remake, ten příběh má na víc. A mám za to, že znát zákulisí vzniku by mohlo být snad ještě o něco zábavnější než ten konečný výsledek.(17.9.2010)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Ukážková hra s rečou štylistiky, kedy vidíme tradičný film noir vo farebnou ponímaní, ale bohužiaľ, s čiernobielymi postavami. Väčšina pravidiel a dovedností tohoto jedinečného žánru sú tu teda postavené tak trocha naruby. Exotické prostredie v priľahlých lokáciach blízko Niagarských vodopádov sú príjemným osviežením naproti stereotypom mestskej džungli. Ale zas v špinavých mestách tvorcovia lepšie dokážu pracovať s mystifikáciou reality, dotykom zla, a atmosferizáciou noci. Obsah tejto, formálnej netradičnej Niagary je ale zakomponovaný s umelo prehrávanými peripetiami zvratov, násilia a samotných dôsledkov vyčíňania postáv. Niežeby som všetkým súvislostiam plne chápal, lenže pokiaľ máte nastavený určitý prah únosnosti na niektoré elementárne veci, začne vám pripadať zápletka tak trochu otravná. Môj prípad k tomuto filmu. Keby ho písal (a nedajbože natočil) John Huston, konštatoval by som kvalitatívny pokles v jeho kariére.(21.8.2014)

  • selfesteem
    *****

    Přijde mi, že to v Niagaře mojí oblíbenkyni MM úplně nejvíc kdy slušelo, je tam neskutečně svůdná. Scéna v růžových šatech je přenádherná! Jak tam tak stojí, opřená o dveře, v přiléhavých, sytě růžových šatech, přivřené oči s dlouhými, hustými, černými řasami, na rtech nejméně pět vrstev rtěnky s vysokým leskem, vítr si jemně pohrává s jejími zlatavě blond vlasy - tohle prostě byla, je a bude ta nejkrásnější ženská na světě! A vůbec je mi sympatické, že je to film-noir, navíc barevný!, moc pěkně se na to kouká.(21.7.2016)

  • - Ve filmu se objeví v roli taxikáře televizní a filmový herec Arch Johnson, což pro něj bylo absolutním hereckým debutem. (hippyman)

  • - Jean Petersová získala roli Polly Cutlerové až po odstoupení slavné Anne Baxterové, po jejímž odchodu byl film přepracován do podoby zvýrazňující hlavně Marilyn Monroeovou. (hippyman)