Reklama

Reklama

Moetsukita chizu

  • Japonsko 燃え尽きた地図 (více)
všechny plakáty
Mysteriózní
Japonsko, 1968, 118 min

Recenze (7)

stub 

všechny recenze uživatele

Poměrně typická Teshigaharova existenciální sonda, tentokrát však maskovaná za detektivku. Pokud by snad někdo této "kamufláži" podlehl, bude po dvou hodinách patrně nepříjemně překvapen, jelikož o případu jako takovém Katsu nezjistí de facto nic. Zato(ichi;) se však dozví něco o sobě o životě jako takovém. Vizuálně intenzivní koncentrované obrazy k Teshigaharovi tak nějak patří, hutná a přitom jakoby abstraktní atmosféra jakbysmet. Herecké výkony mají příjemně vysoký standard, sám Katsu však nepřekračuje vlastní průměr (ani se však nedostává znatelně pod něj). Se svým VW Broukem nicméně aspiruje na největšího filmového drsňáka přinejmenším let šedesátých;) ()

Lanark 

všechny recenze uživatele

Poměrně dlouhé rozhodování mezi 3* a 4* ...3* by však znamenaly, že jsem se příliš zaměřil na pouhou dějovou linii. Jenže to bych Teshigaharovi křivdil, jelikož pro jeho příběhy hraje obovskou roli vnitřní psychologie postav, jak již ukázal jeho předchozí film Tvář toho druhého. Tak se myšlení postav občas dostává do samotného popředí a dění okolo je pouhou kulisou, která vymezuje prostor, na kterém se postavy pohybují, avšak jen proto aby se divák neztratil a nebo nepřenášel svou pozornost na nepodstatné věci. Totiž posledních 20 minut filmu, kdy pozadí barevného, rušného a prosluněného města je skvělým kontrapunktem dosti temného vnitřního rozpoložení hlavního hrdiny, je ten důvod, proč jsem dal tu 4 *. ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

The Man Without a Map je existenciální, postmoderní a díky do nejpozoruhodnějšího detailu vypiplané kameře s režií místy až surreálný. Především je to ale ukázkový neo-noir se všemi jeho náležitostmi. Pátrání po zmizelém však v žádném případě není konvenční, neboť existenciální nátura filmu jej spolehlivě z běžné hardboiled detektivky transformuje v něco... jiného. Akira Uehara tu s Teshigaharou předvádí unikátní vizuální zážitek, plný atypických záběrů podtrhující existenciální rovinu filmu rozostřenými obličeji, záběry přes skleničky apod. Shintarô Katsu v hlavní roli je dokonalý a film by bez něj a jeho miniaturního Subaru 360 byl poloviční. ()

pijavica 

všechny recenze uživatele

7,5/10 [SPOILER!] Pravdepodobne sa mýlim, ale pravda bude asi taká, že Teshigahara natočil variáciu na Antonioniho Zväčšeninu (a s väčším dôrazom na existencialistické motívy). ()

edie sedgwic 

všechny recenze uživatele

Moj druhy Teshigaharov film ma oproti Piesocnej zene dost sklamal. Maskovane za detektivku, ale na detektivku sa to podoba mozno prvych 15 minut. Sugestivne obrazy a zaujimave sceny, ale nemala som zimomriavky ako pri Piesocnej zene. ()

JimiH 

všechny recenze uživatele

Další spolupráce režisérsko-scenáristické dvojice Tešigahara-Abe dopadla opět na výbornou. Téma identity je zde tentokrát zkoumané v žánru mysteriózního thrilleru s prvky filmu noir. Šintaró Kacu není rozhodně pan správňák, ale svým charismatem si krade doslova každou scénu pro sebe. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

MUŽ BEZ MAPY...Soukromý detektiv je najat ženou, aby našel jejího ztraceného muže. Protikladné důkazy a nedostatek nějakého klíče činí případ nerozluštitelným a detektiv je víc frustrovanější....Temná existenciální sonda pod detektivní vrstvou. ()

Reklama

Reklama