Reklama

Reklama

Hercova pomsta

(festivalový název)
  • Japonsko Revenge of a Kabuki Actor (více)

Obsahy(1)

Nakamura Jukinodžo je populární herec divadla kabuki, kde ztvárňuje ženské postavy. Nese si v sobě obrovskou zášť vůči lidem, kteří dohnali jeho rodiče k sebevraždě, když byl malé dítě. Nyní se jim chce pomstít a využívá k tomu právě svou popularitu. Rozhodne se pro první krok - získat dceru jednoho z nich. (Zíza)

Recenze (16)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Je to osudové, je to melodramatické, je to ale zároveň aj vtipné a zámerne preštylizované. A šlape to od začiatku do konca. Príbeh jednej pomsty v prevleku, ktorý ale zasadením do prvej polovice 19. storočia upomína na vtedajšie sociálne problémy aj politickú situáciu. Kto má rád výrazové prostriedky divadla kabuki, respektíve si rád na plátne/obrazovke pozrie nejaké tie inscenované scény divadelného predstavenia, ten si môže prirátať k hodnoteniu výrazný plusový bod. Tento príbeh o pomste by mohol byť zasadený do ľubovoľného prostredia a doby, ide o veľmi univerzálny príbeh a v podstate sme niečo podobné videli v západnej kinematografii stovky krát. Ale Hercova pomsta obsahuje okrem svojej exotickosti aj kvalitnú filmárčinu, čo sa zrovna o všetkých revenge filmoch povedať nedá. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů o pomstě, se kterými jsem měl tu čest a zároveň jeden z nejlepších výkonů Kazua Hasegawy (na jehož počest byl film, jako jeho třístý, natočen), který se k této roli vrátil téměř po 30-ti letech. Jednotlivé scény vystupují ze tmy, aby se do ní opět nořily, stejně jako v divadle kabuki, podle jehož zákonitostí je film natočen. Hasegawa kromě hlavní role ztvárňuje také důležitou postavu zloděje Yamitora a zejména pak jejich "společné" dialogy jsou dokonale vymyšlené. Atmosféra je zcela bizarní, ale neměl jsem sebemenší problém ji přijmout - snad ještě nikdy jsem u filmu nezažil tak výraznou kombinaci vážnosti a parodičnosti zároveň. Vlastně celý snímek stojí na vyhroceném kontrastu protipólů - výsledné pnutí je jedinečné, nezaměnitelné a beze zbytku potvrzuje tvůrčí genialitu Kona Ichikawy (který o natáčení, pokud vím, příliš nestál). Scénář: Daisuke Ito ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Interesantní práce se světly a divadelní výpravou využitá k vyjádření nestálosti hlavního hrdiny, který žije ve svém vlastním světě (a navíc není "ani muž, ani žena") dělají z Hercovy pomsty zapamatováníhodný kousek. Bohužel se zcela nestrefil do mého vkusu, a tak kolem mě pouze prošuměl. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tak ku tomuto naozaj treba mať vzťah. Divákom prahnúcich po aspoň minimálnej akcii, to môže mať neblahé účinky. Ja som sa nudil jak pes. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Dobrý příběh, který je okořeněný japonským divadlem, a do toho ještě skvělá forma, kterou legendární Kon Ichikawa zvolil. Výborné momenty, ale také výborné prvky, které jsou spojené s akčními samurajskými filmy, tak se samotným kabuki divadlem. Forma trochu vítězí nad příběhem, ale zase tak moc to nevadí. ()

decouble 

všechny recenze uživatele

Možná, že herci kabuki ztvárňující ženské role, takto vystupují i mimo divadlo. Dívat se na starýho zmalovanýho chlapa, mluvícího a vystupujícího po celý film jako žena v Japonsku před mnoha a mnoha lety, je pro mě příliš komický zážitek. "Snídaně na Plutu" mě bavila, ale byla mi jaksi kulturně bližší (a protože byl ukázán vývoj hlavní postavy od dětství, mohl jsem jí chápat a mít rád). Tady mámě babo-chlapa, který je úžasný bojovník a každá žena se do něj zamiluje a tomu nedokážu věřit. A ať si je hlavní herec sebelepší, pozorovat finále ženského vrhu koulí a obdivovat dovednosti nežensky tvarovaných koulařek, by mě bavilo asi tak stejně....Výtvarná stylizace je zde ovšem velmi dobrá. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Paráda. Postavy vystupující z šerosvitu divadla kabuki a opět se do něj ponořující, meze mezi virtualitou a realitou jsou narušeny, hlavní postava se potácí mezi mužem a ženou, podléháním a přemáháním, dáváním za pravdu a pochybám o ní. "Mstitel", Hasegawa Kazuo, se nemůže od své role odloučit, daří se mu to jen při velkém emočním vypětí. Jeho ženská "maska", persona, kterou má stále na sobě, ho opouští jen ve vzpomínce na své dětství a smrt rodičů. Není žádný Monte Christo, plán tu je, ale jsou tu také jiné, virtuální okolnosti, které mohou převážit v realitu. Pozn. 1: Skoro totožná myšlenka i její vyjádření: "Jednotlivé scény vystupují ze tmy, aby se do ní opět nořily, stejně jako v divadle kabuki..." (viz stub*****) ()

gumli 

všechny recenze uživatele

Bol som zvedavý čo to vlastne je to kabuki divadlo.Ale vôbec ma to neoslovilo.Pripadalo mi to ako televízne inscenácie pred rokom 1989 vysielané v bývalej ČSTV.Alebo ako divadelné predstavenie.Pre mňá to určite nie je.Pre milovníkov takýchto filmov to ale môže byť zážitok.A neuveriteľne veľa kecania,to tiež nemám moc rád.Takže kabuki,nie. ()

Vaklaf 

všechny recenze uživatele

Kvalitní drama čerpající z divadla kabuki. Pro jeho znalce (tady jich asi moc nebude) jistých pět. Pro fanoušky japonské kinematografie je zde také mnoho poměrně známých motivů. Pozn. Jedná se o remake filmu z roku 1935, ale hlavní herec je stejný, i přes značný časový rozdíl. Pozn. 2. Herci ženských rolí tak vystupovali i v soukromém životě. To jen kdyby si někdo říkal, co je to tam za transvestitu... ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]     "I haven't seen such a beautiful woman in a long time. Ushi... Tame... where'd you find a girl like this?" "Some dogs were barking at her."     Historická dráma zaradená do zoznamu 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete, ktorej dej sa odohráva v roku 1836 v meste Edo (terajšie Tokio). Má síce nepochybné kvality, moje hodnotenie je ale, žiaľ, negatívne ovplyvnené faktom, že nedokážem nájsť krásu v tradičnom japonskom divadle kabuki (táto travesty show s kvílivými zvukmi mi je skôr protivná). A čo viac, hneď dve pôvabné dievčiny (predovšetkým Ajako Wakao je až nezvyčajne krásna) sa v tomto príbehu zaľúbia do muža hrajúceho sa na ženu (Yukinojo, herec divadla kabuki), hovoriaceho protivne tenkým hláskom, ktorý tu je ešte k tomu aj hlavným hrdinom. Tým som si ale negatíva odbyl a budem sa venovať už iba pozitívam. Klasický príbeh pomsty je stvárnený pútavou formou, má ľúbivú obrazovú stránku (najmä tie nočné scény sú úchvatné) a vydarená je i jeho hudobná zložka (džezovo ladená). Výborne sú napísané i jednotlivé postavy, do ktorých sa tvorcom podarilo vložiť aj celkom príťažlivý humor. Moje sympatie má v tomto smere hlavne zlodejka Ohatsu a zaujali ma aj prekvapivé schopnosti zženštilého hlavného hrdinu Yukinoja, na ktorých sú postavené veľmi vtipné situácie. ()

pipapa 

všechny recenze uživatele

Celý příběh podán v silně teatrální vizuální a vypravěčské formě. Reálný děj a jeho napětí je tím ale komletně zničeno. 55-letý Kazuo Hasegawa zvládl svoji dvojroli profesionálně, i když ve svých 27 letech, kdy hrál tuto roli poprvé, mohl být ještě zajímavější...Ukázky tradičního japonského divadla, zejména ukázka v závěru filmu, jsou nádherné, dokonalé, dech beroucí. ()

Bruce_cz 

všechny recenze uživatele

Slušná podívaná, jen mě zklamal dosti zmatený závěr. Celý film jsem vnímal jak sinusoidu, po zvláštním začátku si mě děj získal a vrchol zábavy byla skvělá scéna s kupci a rýží, ale pak se najednou všechno otočilo a já jsem byl tažen ke konci a i trochu zmatený dějem. Hlavní hrdina mi byl krajně nesympatický, už jen ten zženštilý hlas mi lezl hrozně na nervy a celé to bylo hodně zvláštní, chápu, jestli to bylo myšleno parodicky a pokus o zesměšnění Hasegawy. Velké plus, že film hodně otvírá dveře do Japonské kultury, divadla, zvykům a mě jako neznalce, dosti obohatil. ()

FAxPR 

všechny recenze uživatele

fair, ale jsou i lepší filmy z feudálního Japonska, které májí jako svoje téma pomstu. vizuálně však zajímavé! ()

Svadbos 

všechny recenze uživatele

Je to zmätený príbeh. A k tomu ešte nevyvážene režírovaný. Film je známy aj pod názvom "The Revenge Of Ukeno-Jo". ()

Reklama

Reklama