Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Soubor Divadla na Vinohradech tentokrát v proslulé Goldoniho komedii, v níž na obyvatele jedné rybářské vesnice čeká ztřeštěný mumraj milostných vášní a žárlivosti, divokých hádek a rvaček i policejního vyšetřování. Slavná Goldoniho komedie patří na českém jevišti k těm oblíbeným, nezapomenutelná byla inscenace M. Macháčka v Národním divadle (premiéra r. 1961) s Ladislavem Peškem v roli patrona Fortunata a jeho proslulou písní „Sakramentský ženský“. Tentokrát se vracíme k záznamu z Divadla na Vinohradech, kde mělo představení premiéru v roce 1994. Soubor pod taktovkou režiséra Ladislava Smočka vytvořil na scéně s pomocí výrazných hereckých osobností v čele s patronem Fortunatem V. Preisse (ale i dalšími hvězdami souboru – D. Kolářovou, P. Kostkou, H. Maciuchovou, J. Šťastným…) záplavu italského temperamentu v komediálních situacích věčně rozhněvaných mileneckých dvojic, které se zaplétají a zase rozplétají, aby na konci vytvořily tři svatební páry. (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

Franki69 

všechny recenze uživatele

Chce to fakt divadelního fanouška.. Trojanovy kreace jsou neskutečné, jinak to ale bylo takové....národně-divadelně" kožené. V ženských rolích vyloženě slabé - s čestnou výjimkou dvojice Maciuchová a Kolářová, které jsou skvělé!! Jestli se tedy chcete podívat, jak na přední české divadelní scéně hráli čeští herci v italsko-moravských kostýmech ukřičené chudé italské rybáře..tak teď máte možnost. Dávám 55%, se Sluhou dvou pánů se neodvážím srovnat ( a toto představení, na rozdíl od tohoto "poprasku) doporučím. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Poprask na laguně je další vynikající Goldoniho komedie. Nejvíc se mi líbil nepřekonatelný Sluha dvou pánů, výborný byl také Impresário ze Smyrny. Zde se opět dala dohromady skvělá parta dnes legendárních herců. To přesně Ladislav Smoček uměl. Dát k sobě skvělé herce a vytvořit nezapomenutelné scény. Goldoni v této komedii těžil především z italského temperamentu, takže více než skutečných zábavných scének je zde zastoupena řada hádek a překřikování a to už i na mě v jednu chvíli bylo moc. I tak jsou zde ale některé nezapomenutelné scény a postavy, které byť neměli výraznější projev se zapsali do paměti, viz. postava Ivana Trojana. ()

Reklama

angel74 

všechny recenze uživatele

Slavná divadelní veselohra Carla Goldoniho, která působí dnes už poněkud vyčpěle a není ani moc vtipná, takže pak nezbývá nic jiného než se soustředit na herecký um účinkujících. Pochvalu zaslouží především Viktor Preiss s Petrem Kostkou a nejvíc jsem se bavila při výstupech Ivana Trojana, jenž mi svým tělesným herectvím občas připomínal Vlastu Buriana. (65%) ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Oživit látku zvrásněnou mnoha desetiletími svého dosavadního trvání je neméně nesnadné než v případě čerstvých novinek. Tím spíše, má-li více než důstojnou konkurenci v inscenaci představení Národního divadla zlatých let šedesátých. Očekávat od režiséra za každou cenu snahu o aktualizaci až příliš často končí v duchu známého přísloví o dobrých úmyslech, které dláždí cestu do pekla, v tomto případě těžkého uměleckého nezdaru. Divadelně čistý tvar přesto triumfuje jak Smočkovým přístupem, tak zásluhou řady mimořádných hereckých výkonů, z nichž čnějí naprosto jednoznačně Viktor Preiss a Ivan Trojan, jakkoliv nelze podcenit ani vyzrálou profesionalitu Petra Kostky nebo Hany Maciuchové. Je zajímavé, jak se dobře v představení uplatnila tehdy ještě předmuzikálová, mladá a dívčím půvabem sálající podceňovaná Kateřina Brožová (její scéna s Kostkou během výslechu je úžasná). Zprvu ukřičené představení od druhé poloviny postupně nabírá tempo, řád a spěje s ukázněností primuse do gradujícího konce. Velké ocenění zaslouží i výprava, zdařile imitující mořské pobřeží i prostředí rybářské přístavní čtvrti. Itálie na plakátě při divákově příchodu do prostor vinohradského divadla se mění v Itálii ve všelidsky obohaceném srdci při jeho odchodu. Názvuky Stroupežnického NAŠICH FURIANTŮ, které se začínají vybavovat během závěrečných výstupů, mohou, ale také nemusí být náhodné. Protože lidé jsou ve své podstatě, bohaté malostí, třeštěním, veselostí i láskou, vlastně stejné (nebo alespoň velmi blízké) . ()

Kubi21 

všechny recenze uživatele

Když jsem dal za pět Sluhovi dvou pánů, tak tady nemohu jinak. Pro mne je tohle ještě o chloupek lepší a ztřeštěnější. Herci opět všichni dokonalí, ale tady jich je větší počet, kteří Vám zůstanou v hlavě (u Sluhy všechny válcuje Donutil). Ať je to kreace Ivana Trojana nebo Petra Kostky anebo všech přítomných klevetících dam. Ale i zde je jeden, který všechny převyšuje. Pan Viktor Preiss. Jeho žvatlající námořník je dokonalost sama. Velice zábavné dílko. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama