• Rockerman
    ***

    Nejdříve jsem si myslel, že to bude o hov.., ale zhruba od poloviny se mi to začalo líbit a vyvrcholilo to kadeřnickou soutěží s bonbónkem v podobě písně Stříhali dohola malého chlapečka. Pro Nelu Boudovou mám slabost a líbí se mi i teď, kdy už to není taková mladá žába, jako v tomto filmu, kde hraje nevyhraněnou učeňku-kadeřnici velmi dobře. Příjemná podívaná je nepřekvapivě apolitická. Komunistický režim byl už v totální rozkladu a cenzoři tady klidně pustili oslovení paní mistrová místo soudružka mistrová. Jen bych chtěl ještě vědět, kdy se nám zkazil Jirka Pomeje, který tady není vůbec špatný.(7.10.2014)

  • MickeyStuma
    ****

    Převážně dívčí film o kadeřnicích, shánění modela na holičskou soutěž a všude se motajícím absolventovi FAMU vše kolem natáčejícího kamerou. Trochu netradiční veselé vyprávění doplněné záběry, které onen absolvent natočil. Není to špatné neboť nenarušují vyprávění a naopak jej jakoby doplňují. Děvčata jsou přirozeně ztřeštěná a vše berou s humorem. Typický snímek 80. let o mládeži pro mládež nevyčnívající z řady.(7.7.2014)

  • blackrain
    *

    O čem to vlastně celé bylo? Aha. Dvě holky se učí na kadeřnice a kolem nich poletuje jako motýlek kluk s kamerou, co se chystá na přiíjímačky. Jinak se tu vlastně nic pořádného neděje. Pomeje hrál slušně, ale ta jeho kamera by mě štvala. Nela Boudová tu měla odvážnou scénu. Pro mně je tenhle film je dalším osmdesátkovým zářezem na pažbě.(12.3.2015)

  • raroh
    *****

    Pro mě objev jak Brno - neskonale autentické, herecké výkony skvělé (a to i u takových "osobností" jako Pomeje či Boudová) - formanovsky se stírá rozdíl mezi profesionály a naturščiky a odpovídající cynickým 80. létům (třebaže nechybí ani naivita a citlivost, jakou mohou mít jak mladé dívky, tak i věková kategorie důchodců - viz bývalá kadeřnice a skvělé duo muzikantů), dokumentarista Drha se tu opravdu vyždímal, prostředí kadeřnic vystiženo se vším všudy, formálně nápadité jsou i části jakobyvideofilmu vznikajícího coby příprava na FAMU.(1.8.2010)

  • Schlierkamp
    ***

    Československý film tvořící náhled do prostředí dospívajících žen, v tomto případě učnic na kadeřnici, v postsocialistické společnosti. Příběh se soustřeďuje na učnici Evu (N. Boudová) zamilovanou do nadšeného kameramana Ivana, uchazeče o studium na FAMU, jenž kvůli přijímačkám natáčí dokument právě o kadeřnicích. Mladíka plně ponořeného do filmování a natáčení rozhovorů nízké úrovně zahrál J. Pomeje a opět mě svým výkonem nezklamal, dle mého názoru patřil na přelomu 80. a 90. let k nejnadanějším začínajícím hercům. Amatérské záběry mladého režiséra Pomejeho jsou začleněny do filmu, jenž se převážně věnuje Eviným běžným životním situacím, jejímu hledání vhodného modela do kadeřnické soutěže a zejména jejím touhám po milostném sblížení, přičemž v seznamování s opačným pohlavím jí pomáhá její kolegyně, tradičně drzá a roztoužená P. Mourková. Ve snímku se objevuje mnoho postav bez řádného hereckého vzdělání, což v jistém smyslu napodobuje filmové tendence v 60. letech, bohužel zanechaný dojem se v porovnání s nimi nedostavil. Ze známějších herců ve vedlejších rolích se objeví žoviální zákazník R. Vrchota, Eviny rozvedení rodiče V. Křesadlová a P. Hapka či mladé krasavice V. Hybnerová a S. Laurinová. Mezi jednu z Ivanových respondentek patřila kudrnatá dívka ne zrovna přitažlivého zevnějšku, jejíž odpovědi na kladené otázky byly dokonce ještě bizarnější než její zjev. Dotyky režiséra V. Drhy, jenž mě už podruhé příliš nepřesvědčil, patří mezi spíše podprůměrné snímky z konce 80. let, což je dáno zejména chabým scénářem s poměrně nudným průběhem a očekávaným vyvrcholením.(12.2.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace