Režie:
Antoine FuquaScénář:
David FranzoniKamera:
Sławomir IdziakHudba:
Hans ZimmerHrají:
Clive Owen, Stephen Dillane, Keira Knightley, Ioan Gruffudd, Joel Edgerton, Stellan Skarsgård, Ray Winstone, Hugh Dancy, Til Schweiger, Mads Mikkelsen (více)Obsahy(1)
Artuš a jeho rytíři kulatého stolu poctivě bojují za slávu římského císaře. Jeho oddíl hlídá Hadriánův val a bojuje s Brity, vedenými tajemným Merlinem. Jejich patnáct let dlouhá služba je téměř u konce, ale lstivý biskup Germanius má pro ně ještě jeden úkol. Pokud ho úspěšně dokončí, pak získají svobodu. Mají doprovodit do bezpečí za Hadriánův val rodinu bohatého římského šlechtice Maria Honoria, k jehož domu se blíží mocné saské vojsko vedené krutým králem Cedrikem a jeho synem. Mise to bude sebevražedná a Artuš i jeho rytíři to vědí. V Honoriově domě Artuš objeví malé vězení, z kterého osvobodí pohanku Guinevere, která se zalíbí Artušovi, ale i Lancelotovi. Cesta přes hory je náročná a musí přespávat v lese. Tam zprostředkuje Guinevere setkání Artuše a Merlina. Artuš si myslí, že jde o zradu, ale ukáže se, že mu Merlin nabízí spojenectví proti Sasům a připomíná mu, jak vlastně získal svůj slavný meč. Artuš spojenectví přijímá... (TV Nova)
(více)Recenze (652)
Samozřejmě to nejsou plné čtyři hvězdičky, ale v tomhle případě "plavu tak trochu proti proudu". A jak jinak to vyjádřit :) ... Legenda nelegenda, mně se tahle "nepohádková" verze docela líbila. Výborná hudba, herecky sice nevýrazný (ale ne hrozný), ... no prostě do dvou třetin jsem byl spokojen docela hodně. Ke konci už to bohužel upadalo, ale taková hrůza, jak se tu v některých komentářích dočtete to není... Imho :) ()
Deti sa hrajú na pieskovisku a ja sa k nim rád pridávam. Pretože im tam stále niečo efektne dymí a hrá im do toho hrdinskejšia zimmerovština než v Skale. A pretože sú medzi nimi Keira Knightley a Clive Owen, na ktorých je radosť pohladieť, aj keby s šašovskými guľami na nosoch recitovali Shakespeara. Najroztomilejší špatný film minimálne za posledný rok. Vrelo odporúčam Director's Cut. Je podstatne krvavejší. ()
Když to nebudu brát přes historické prameny, souvislosti a srovnávání s filmy jako Excalibur a omezím se jen na pocit z kompaktního vnímání filmu, tak to zas budu muset srovnat s Baťou a sekáním cviček, protože pan producent chápe film (budiž mu ke cti, že pár výjimek na kontě má) jako výrobek, zboží, produkt. Vrazí tam jednu promodralou do tkaniček oblečenou samici, dva samce do hlavních rolí, bláboly o cti, pěkně to zabalí a je vystaráno. A na okamžik, kdy mi vyskočí tepová frekvence nebo aspoň slzy, jsem čekala zase marně. ()
Vskutku nebetyčná sračka. Totálně umělá a trapná vizáž utopená v papundeklových kulisách, debilitě scénáře, oposlouchané hudbě, špatných tricích a ještě horších hereckých výkonech a absolutním neumětelství režiséra Fuquy, který dokázal film zprznit takovým způsobem, že místy připomíná spíš laciný televizní příběh z dílny ČT. Fiasko, která u Bruckheimera snad nemá obdoby a milion dobrých důvodů, proč Fuquovi nedát už ani cent. Navíc Keirino poprsí leze do záporných hodnot. 30% za hlášky a za to, že se na plátně pořád něco hejbe:-) ()
Antoine Fuqua je loser!!! Jediné, co na filmu stojí za zmínku, je herecký výkon Clivea Owena a hudba Hanse Zimmera. ()
Viděl jsem director´s cut verzi, takže netuším, do jaké míry je kino verze odlišná, ať v tom negativním či naopak. Pro vyznavače např. Boormanovy klasiky ale tohle opravdu není. Tvůrci maximálním možným způsobem podupali zažitou mytologii, zcela vyškrtli její atraktivní mytické prvky a vznikl tak pseudohistorický patvar, který je historicky úplně out. Film by se mohl jmenovat třeba "Franta Procházka" a vyšlo by to nastejno. Ohlédnuto od této smutné skutečnosti, co zbylo po filmařské stránce? První půle je překvapivě stravitelná. Úvodní brutální a solidně krvavá bitka navnadí, zimní scény jsou krásně atmosférické, dialogy netahají za uši, Clive Owen je velmi charismatický chlapík a Stellanu Skarsgardovi ta dlouhá paruka a vousy opravdu sednou :o) Ale příchodem Saxonů k obrannému valu film sklouzává ke kýči a nesnesitelnému patosu a některé scény vzbuzují otázku, jestli to tvůrci opravdu mysleli vážně. Nebýt nepovedené poslední třetiny, byl bych ochoten jít i do tří*. Jinak výprava, základní to ingredience každého správného historického spektáklu, není nic moc, těch 120 milionů opravdu není vidět..... ()
Nejslabší snímek, který Fuqua natočil. Celý film postrádá výraznější moment, vysoký rozpočet rozhodně znát není a krásné exteriéry jsou většinu času zahaleny mlhou (asi ta byla digitální, jinak vážně nevím, kam ty prachy šly). Ač je ve filmu hned několik charismatických herců, ani jeden z nich nestojí za zapamatování, je to neskutečná přehlídka zapomenutelných figur. Prostě film bez výraznější scény a postavy, jehož slabiny korunuje Merlin jako křovák... ()
Nebavil jsem se. Nemám tak kritický názor jako ostatní, celkové levnosti snímku jsem si jaksi nepovšiml, naopak se mi zdálo, že kamera např. v horách se docela povedla (zasněžené stromy a tak...možná se mi to ale líbilo jen proto, že je zrovna zima. Legendu o Artušovi až tak neznám, problém je v něčem jiném: ani příběh, ani hlavní herci ani nic okolo mě prostě nechytlo za srdce. Bylo mi to vcelku jedno - jako by ten film mnou proplul a nezanechal moc dojmů. Tři klady - mniši za zdí, charismatický Stellan Skarsgård a Ken Stott, který má opravdu "prasáckou" roli... ()
Historie tu dostává pěkně na prdel a kouzelné mýtické tajemno je zcela v hajzlu, nicméně přes tento fakt jsem se přenesl s lehkostí sobě vlastní a zcela jsem se oddal dodanému příběhu. To se ukázalo jako správné, protože jsem si ten čas náramně užil. Film je šmrcovní a nepostrádá tempo ani napětí. Bojové scény, hlavně ta na zamrzlém jezeře mě slušně olízly. Z herců zde udělám pozitivní reklamu jménům Clive Owen a Stellan Skarsgård. Hudební mág Hans Zimmer si svou výplatu taky hodně zasloužil. Vlastně nemám moc co vytknout . Akorát se tam až příliš mluvilo o boji za svobodu, pravdu a čest, no prostě to, co já dělám každej den, ale nemluvím o tom. Já bych třeba tady spíš než za svobodu bojoval za Keiru, jako abych se s ní vyspal, to bych klidně pomlátil Sasy, Brity i Římany na jednu hromadu. Na druhou stranu jak tam pak stála Keira s mečem a pomalavaným ksichtem a přes ty svoje prsa neprsa měla nějakou izolepu nebo co to bylo a vyrazila s drsným výrazem pobít Sasy jsem smíchy vychcal druhý Máchovo jezero. Zkrátka ve všech ohledech slušná filmová zábavička. ()
Ani doktorát z Uměleckých věd by případnému režisérovi nepomohl od toho, aby pod produkčním bičem Jerryho Bruckheimera nenatočil film, který by se na historii díval z „řádné“ a všeobecně uznávané stránky. Pravda, navrtat dolarový vrt v klasické anglické mytologii je čin odvážný, ale proč ne? Antoine Fuqua je na jednu stranu zručný řemeslník, ale s danou látkou si bohužel neví rady. Dějově dosti rozpolcená freska, jenž zbavuje klasiku nánosu mytologie, je sice opřena o parádní výpravu (130 milionový rozpočet je znát), ale v dialozích a vůbec celkové dramatické stavbě příběhu režisér selhává na plné čáře. Berličkami jsou zde slušní herci (duo Skarsgard – Schweiger je jeden z nejlepších castingových kroků l.p. 2004). V technických disciplínách je však Král Artuš nadstandardní podívanou (potažmo i poslechovou). Mistrovsky vedená kamera Slawomira Idziaka (oscarová nominace za nasnímání filmu Černý jestřáb sestřelen), kterou Idziak podpořil zajímavým tónováním, jenž odpovídá pochmurným klimatickým podmínkám severoanglických vysočin, filmu jasně dominuje. Zimmerova hudba je koncentrátem těch nejheroičtějších motivů, které v syntenzátorových nástrojích přechovává. A opomenout brilantní práci zvukařů, kteří se vyřádili (společně s kameramanem) při bitvě na jezeře s pukajícím ledy, by bylo neodpustitelné. Ano, je to ptákovina, je to plně klišé, ale ty dvě hodiny jsem se nenudil ani minutu, což zase až tak ve větší míře vídaný jev není. ()
Tento film není dost dobře hoden, abych se o něm nějak více rozepisoval, ale přesto to udělám. Když pominu chatrný scénář, který si legendu přetvořil "k obrazu svému" a zcela opomněl jakoukoliv mystičnost celého příběhu, musím říci, že režie je tak zoufalá, až mě z toho oči přecházely. Neschopnost režiséra se projevila hlavně při akčních bojových scénách, kdy 99% akce obstaral střih, v němž nejdelší záběr trvá cca 1 vteřinu. Ono totiž když natočíte 3-4 kamerama partičku lidí, jak kolem sebe zoufale mávají meči a sem tam se náhodou do nějakého jiného meče trefí, výsledný obraz rozstříháte asi tak na milion kousíčků a v naprosto chaotickém pořadí opět poslepujete do jednoho kusu, budete mít položen základ ke všem bojovým scénách tohoto (a podobných "výpravných") spektáklu. Tvůrce si asi byl své neschopnosti vědom a tak se spolu s ostatními snažil zachránit monumentálnost filmu patetickou hudbou, ale ta se v tomto případě zcela minula účinkem a daleko lépe by vyzněla na pohřbu pana Fuquy, jenž by byl pouze logickým vyústěním zneuctění tak jedinečné legendy. Pokud tento film viděli tvůrci Excaliburu, musí se řehtat ještě teď nad tím, jak zoufale si počínali všichni při natáčení Krále Artuše. Bohužel to platí i o hercích, jejichž některé repliky (původně zamýšlené smrtelně vážně) vyzněly spíše tragikomicky (hlavně Clive Owen "vynikal"). Role Keiry Knightley v tomto snímku je vskutnu nepovšimnutíhodná - udělat z Ginevry akční hrdinku je jedna věc, ale nechat ji bojovat polonahou, to už zavání diletantstvím nejvyššího kalibru (zřejmě výsledek nějaké sexuální úchylky režiséra). Proč vlastně dávám jednu hvězdičku? Protože tvůrci vyšli ze stejné legendy, jako autoři mého nejoblíbenějšího filmu, Excaliburu. Bohužel vyšli zcela špatným směrem a jejich výtvor tak musí skončit zákonitě v propadlišti dějin. ()
║Rozpočet $120miliónov║Tržby USA $51,882,244║Tržby Celosvetovo $203,567,857║ Smutný, nevýrazný pokus o zrodenie legendy o Kráľovi Artušovi, kde okrem hudby nič nefunguje tak ako by si tvorcovia predstavovali. /videl v kine: 45%/ ()
Navzdory pověsti, která tenhle film předchází, se rozhodně nejedná o žádnou epochální katastrofu. Pravda, vyplísnit by zasloužil scénárista, který si jaksi neuvědomil, že když úvod filmu posadí do roviny "dle nejnovějších archeologických nálezů" a děj potom opatří lacinými fantasy proprietami, bude výsledek přinejmenším pochybný. Stejně tak si měl uvědomit, že samotné rozbouraní mytického syžetu nepostačí, když jej nenahradí jiným. Nenahradil. Král Artuš je film o ničem, je to cesta odnikud nikam. Chybí tu legendistické pnutí mezi postavami, bohatá fabulace. Zůstává jen výpravné popojíždění po Albionu a majestátní cancání před bitvami. Naštěstí se režiséru Fuquovi dostal do rukou velice kvalitní herecký ansámbl v čele s opravdu skvělým Clivem Owenem, kterého nezastaví ani fakt, že jeho Artuš je v podstatě totální psychologický nonsens, hrdina tak impulzivní a eklektický, že to místy působí až směšně. Jenže díky podání také charismaticky. Stejně jako podání ostatních rytířů kulatého stolu. Film je místy dokonce napínavý, bohužel nejvíce právě ve chvíli, kdy divákovi dojde, že tohle je ONO, že dál už se nepojede, že děj už se nikam nevyvine. Šlus. Je to velká škoda, protože díky postavám tu potenciál byl, stačilo přidat alespoň nějaký příběh. Tahle holá širá pláň nemůže zaujmout více než osudový fantasy epos Excalibur. Je mi líto, hra na skutečnou historii opravdu není přesvědčivá. ()
Na každé legendě je něco pravdy a každá legenda má svůj předobraz ve skutečném světě. Ano to vše je pravda, ale proč se skutečnou verzí legendy naložit jako Antoine Fuqua. Film se tváří drsné a hlavní hrdinové si o sobě snad myslí, že každý je jeden velký Maximus Decimus Meridius. Jenže pravda je jinde a nezachraňuje to ani skoro nahá Keira Knightley(sakra furt mi vadí jak se snaží být kopií Natalie Portman). Příběh je lehce stupidní a zbytečně rozvleklý. Merlin je z velkého mága lesním šamanem. Jediný Artuš zůstává gladiátorem po celý film a tuto úlohu mu dokážeme i věřit. Jen jeho arogantnost a sobectví působí až moc vznešeně a císařsky. Jeho kvalitám se vyrovná jen vůdce jeho soupeřů ztělesněný Stellanem Skarsgardem. Tempo filmu nedostačuje nárokům akčního filmu. ()
Keby tvorcovia tento nestastny zlepenec mysleli aspon trocha parodicky, isiel by som s hviezdickami ovela vyssie. Zial faktom je, ze cele je to myslene smrtelne vazne. Z tohto uhla pohladu tak jedinym pozitivom filmu je vyprava (i ked aj tu ten pupendekel miestami az moc bije do oci). Ostatne kompozicne prvky (vratane hereckych vykonov - ale na obranu hercov treba povedat, ze v tak nezmyselnom a odflaknutom pribehu ani velmi nemali co hrat) vobec nefunguju - ci uz je to do oka bijuce pouzivanie FX v sekvencii na lade, zmateny strih, naduzivanie podhladovych rakurzov ako aj Zimmerova hudba, ktora nielen ze je absolutnou vykradackou jeho Gladiatora + ostatnych jeho akcnych vypalovaciek, ale navyse ten hrdinsko-patosovy hudbony podmaz je divakovi razantne podsuvany takmer po cely film, co Vam zacne liezt na nervy este dlho pred koncom. Druhu hviezdicku ma film u mna za tych par "skvostov" v pribehu, kedy som uz naozaj nevladal a isiel "do kolien" od smiechu nad tym, ake je to cele stupidne... ()
Zajímavý nápad zkusit zpracovat legendu o Artušovi způsobem, jak to mohlo ve skutečnosti být. Bohužel právě scénář je největší slabinou filmu, mohla to napravit režie, kdyby právě ta nebyla tím druhým největším záporem. Film, který sám o sobě není špatný, jen je naprosto ve všech ohledech tuctový. Jediným opravdu výrazným kladem je Zimmerova hudba. Sice je to zase jen úprava a variace jeho předešlých věcí, ale stále to ve filmu na plno funguje. ()
Legenda o králi Artušovi v novém kabátě, a že jí to sluší. Antoine Fuqua se opět předvedl jako schopný režisér a navíc dokázal, že umí zfilmovat jakékoli téma. Tento film pojal bez kouzel a mýtů, ale stejně je to natočené s nepřehlédnutelným mystickým nádechem, kterého je tam tak akorát. Filmu taktéž prospívá že se celý odehrává na krásně zelené travičce vyjma bitky na ledu, která se opravdu povedla. Nevadily mi ani "matrixovské" kecy o svobodné vůli atd. jelikož se to tam docela hodilo. Clive Owen zahrál výborně a začínám ho mít opravdu rád stejně tak Ioan Gruffudd, který s fousama vypadá hodně cool. Keira je hezká a bitky a válečnej řev jsem jí věřil (narozdíl od Pirátů z Karibiku). Záporáci jsou taky super Til Schweiger s barbarsky šviháckou image vypadá drsně a Stellan Skarsgård je opravdu namakanej bezskurpulózní a hrůzostrašnej navíc vybavenej super sípavým hlasem (tak se mi to líbí). Pojetí Merlina jako jakéhosi šamana je good idea a celkově je Král Artuš myslím hodně podceňován. Třeba časem si lidi uvědomí že jde o hodně dobrej film. ()
Klasické příběhy o Králi Artušovi a jejich rytířích vznikly podle skutečného hrdiny, který žil 1000 let předtím...... . Úspěch filmu jistě ovlivnil C.Owen a I. Gruffudd, kterým role padnou. Příběh ujde, i když ten velkej rozpočet zase tolik znát není. Technická stránka je ovšem výborná. Není to žádné veledílo, ale celkově to vyznívá sympaticky. ()
rozpočet : $120 million tržby celosvetovo : $203,567,857 preboha ani neviem prečo dávam dva,asi za sympatického Owena a plochu Keiru. ()
Soundtrack Hans Zimmer: 1. Tell Me Now (What You See) ,2. Woad To Ruin ,3. Do You Think I'm Saxon? ,4. Hold The Ice ,5. Another Brick In Hadrian's Wall ,6. Budget Meeting ,7. All Of Them! ()
Reklama