Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    **

    Klidně to řeknu narovinu: King Kong je (a vždycky byl) blbost už jen kvůli svému námětu. Koncentrovaná pitomost obsažená v látce o lásce mezi křehkou dívkou a přerostlou opicí dostala v Jacksonově kabátě zvlášť zrůdnou podobu. Protože když do něčeho nalijete 200 milionů dolarů, musíte pro zisk vsadit na nejnižšího společného jmenovatele - respektive výsledek musí být natolik blbý, aby přilákal průměrné masy. A tak se nám tu ksichtí Jack Black, Naomi Watts tančí vtipný taneček gorile, která ji před chvílí chtěla sežrat, námořníci závodí s brontosaury... a nikomu nevadí, že se spousta peněz utopila v povrchním megalomanském kýči, který je možná dobrý v technických kategoriích, ale ve všech ostatních žalostně selhává, nebo lépe - ani se nesnaží uspět. Ne, tenhle přístup nikdy oslavovat nebudu. Průšvih jak hrom a obávám se, že Jackson má svá dobrá léta nenávratně za sebou.(29.1.2011)

  • kiddo
    ***

    Je vidět, že Jackson byl už značně vyčerpán vymýšlením LotRa na to, aby Konga pojal nějak zásadně odlišně. Mezi ságou a Kongem lze totiž najít celou řadu paralel: i tady se Jackson snažil za pomoci typicky lotrovského zpomaleného snímání vytvářet komplexní svět provázený ušlechtilými pohnutkami, hrdinskými emocemi a replikami. Že tohle není zrovna ten nejlepší přístup, mu ale trochu uniklo a Kong je většinou natočen až překvapivě tradičně a neškodně, tak jak bude asi většina lidí očekávat od „režiséra filmu Pán Prstenů“ a málokdy zde najdete opravdu osobní prožitek, své tempo snímek nalézá jen velmi ztěžka. Jediná věc je tu vyprávěna zbytečně složitě, několikrát a několika způsoby, jako by se přepracovaný Jackson nemohl rozhodnout, jak co udělá, a roztahanému filmu by prospělo razantní proškrtání, zhuštění děje a zužitkovat to skutečné eso, které se v rukávu skrývalo: vztah Ann a Konga, který snad ještě nikdy nebyl podán tak citlivě a jasně. Právě v jejich scénách se skrývá neskutečná něha a cit, a kdyby se Jackson film nesnažil úporně narvat do škatule „velkofilm“, ale soustředil se spíš na tak nádherné srdce drásající scény, jako Annino taneční číslo, usmiřování uraženého opičáka, dechberoucí romantiku na zamrzlém jezeře či závěrečné loučení, ve srovnání s kterým se může finále Titaniku jít klouzat, tvrdila bych dokonce, že překonal originál. Ve vztahu k němu Jackson přináší až překvapivě málo nového a těžko bude za pár let nového Konga označovat za technický zlom, když vizuálně nejpůsobivější scény těží z toho, že nijak zvláštním způsobem kopírují záběry z originálu. Délka má ale tu výhodu, že se pomocí nenápadných drobností podařilo navodit dojem, že postavy důvěrně znáte. Přestože na samotného Konga se trochu pozapomnělo, jeho ztvárnění jako vztekle rozmarného a hravého dítěte mě okouzlilo a ve spojení s Ann tvoří ti dva tragikomickou dvojici looserů, kteří byli stvořeni jeden pro druhého (paradoxně mezi Driscollem a Ann zeje mnohonásobně větší propast než mezi Ann a Kongem). Proto zamrzí, že s takhle niternou emocionální prácičkou film působí jako sestřih „co všechno se nevešlo do Odulina doupěte“. Je to smutné, ale zrovna tahle romantická část zabírá nejméně prostoru, a spíš než tomu, co Kong k Ann cítí, se snímek věnuje tomu, jak ji neustále někdo musí zachraňovat proti vzbouřené zoologické (při třetím dinosaurovi jsem začala trhat blok na kusy). Kvalita triků je dost proměnlivá: vzhled lehce zamlžených pastelových plakátů co chvíli střídají mizerně zesynchronizované záběry herců na promítaném pozadí. Celkově je těžko mluvit o zklamání, jelikož přesně tohle pojetí jsem čekala. Jo, a ta přestávka mě neskutečně dožrala.(1.1.2006)

  • novoten
    ***

    Jackson opravdu opičáka miluje a když v rozhovorech nadšeně říká, že právě od něj získal v dětství inspiraci k filmování, nejsou to jen prázdné plky. Ale opravdu kvůli tomu musíme vidět každý detail? Když hlavní postavy sáhodlouze mluví o neznámé hrozbě na Ostrově lebek a Konga jako hlavní atrakce se dočkáme až po více jak hodině, není všechno v pořádku. Naštěstí to, co se otevírá v polovině druhé, je až neskutečná a dokonale bohatá podívaná s úchvatnými triky. Díky nim a zároveň nepřeplácané skladbě akčních scén jsem občas téměř nedýchal. Když je zjevením i cesta zpátky domů, můžu jenom litovat toho, že mě rozjezd tak dlouho uspával. Z herců nejvíc potěšil netypický Jack Black, naopak Adrien Brody v úloze anonymního hrdiny od vedle téměř nemá co hrát. Rád bych Peterovi pogratuloval k dalšímu skvělému diváckému zážitku a tomu, že i po trojici vybroušených diamantů jménem Pán Prstenů dokázal, jak všestranným a střídmým umělcem je. Jenže s mírným odstupem toho ve mně vážně nezůstává mnoho, snad jen pocit příjemného dobrodružství s pořádnou dávkou adrenalinu, které ovšem při zasazení do pokusu o hlubší příběh začíná smutně drhnout. King Kong je splněným snem, jenže ne mým. Pro hladové fanoušky přišel až o sedm let později milý Bilbo. 70%(14.1.2006)

  • Rob Roy
    ***

    PJ si splnil sen, ale mě zklamal. Ne každý velkofilm musí mít tři hodiny. První polovina je téměř ubohá, až na pár drobností nudná a natahovaná. Vytváření atmosféry nefunguje, chemie mezi Brodym a Naomi taky ne. Výprava filmu mi připadala ošizená, rádobyatmosférické mázlé záběry nefungovaly. Triky nevyrovnané. Zato vyhypeovaná bitva s tyranosaury mě mile překvapila, Je promyšlená a napínavá. Jackson skoro úplně zapomněl na to, co mohlo tenhle film dělat srdcervoucím dojákem ( např. Titanic ) - vztah Konga a Ann. Kameraman Andrew Lesnie mě s tím svým poletováním a neustálým kroužením začíná iritovat. 70%.(6.1.2006)

  • T2
    ***

    Rozpočet $207miliónovTržby USA $218,080,025Tržby Celosvetovo $550,517,357Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,729,901Tržby za predaj DVD v USA $191,738,317║ Peter Jackson fakt dosť zbytočne prestrelil, film sa stáva dosť prázdny hlavne kvôli svoje rozťahanej dĺžke, hlavne prvá hodinka nemá tie správne grády. Dohromady nemá čo povedať a dialógy sú prevažne bláboli ako sa patrí na béčkový film ale chýba im skutočná ľahkosť a zábavnosť, ktorú tam tak troška na silu Jackson tlačí. Tiež ani trošku hútneho deju, výstavba nehrozí, herecké obsadenie okrem Naomi Watts dosť zle vytipované. Hlavne Jack Black a Adrien Brody, ten aj keď sa snaží ale do danej úlohy sa až tak nehodí. Nakoniec tá akcia, tá ako tak spĺňa svoje kritéria ale zas je to dosť okaté lebo všetko tam je robené cez zelené plátno, koncepcia filmu sa potápa každou minútou. Popri tomto treba skutočne uznať kvality Konga z 1933, ktorý má tu správnu konzistenčnosť a skutočnú patinu. /videl v kine: 60%/ Poznámka: videné znovu v roku 2017 a bavilo ma to o trošku viac ale výhrady stále sú.(24.2.2006)

  • - Režisér Peter Jackson uvedl, že poté co dotočil film Pán prstenů: Návrat krále (2003), neměl chuť pracovat na dalších filme. Novou chuť do práce mu dali až snímky JFK (1991) a Casino (1995). (vyfuk)

  • - Digitální New York vytvořený pro trikové scény čítal 90 tisíc propracovaných modelů domů. (HellFire)

  • - Scény z džungle se měly původně natáčet v Thajsku, po ničivých tsunami ale Peter Jackson raději zůstal na rodném Novém Zélandu. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace