poster

King Kong

  • Nový Zéland

    King Kong

  • Německo

    King Kong

  • Slovensko

    King Kong

Akční / Dobrodružný / Drama / Romantický

Nový Zéland / USA / Německo, 2005, 187 min (SE: 201 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • monolog
    **

    Nejsem vyznavačem Petera Jacksona (Pána prstenů jsem viděl jen jednou a stačilo mi to do konce života), ale nejsem ani jeho zatratitelem (třeba Přízraky nebo Vesmírní kanibalové jsou skvělý filmy), přestože kvůli tomuhle filmu bych nad ním tu hůl možná i zlomil. Z dramatu udělal jen další lacinej blábol plnej triků a uslzených očí a logických kiksů. Nejde a nikdy mi nešlo o triky. To není věc, podle které hodnotím film, jestli se mi líbí nebo ne. Ale tady se mi nelíbily skoro vůbec (mluvím o tricích co se týká Kongova světa, ne našeho, ten byl skvělej). Je zajímavý, že ve srovnání s verzí z roku 1933 tato vypadá jako stará a tamta mi přišla, jako kdyby ji mohli klidně natočit i dnes. Ten svět, co je v tomto zpracování zobrazenej totiž takhle nevypadal. A to poznáme z již zmíněného původního zpracování a také z ostatních filmů z té doby. Ulice za krize nebyly přecpány automobily, nemotal se tam obrovský dav lidí. Lidé tehdy neměli peníze ani na zápalky, takže prodávali obrovské nádherné limuzíny za pouhých sto dolarů hotově (viděl jsem autentické foto). Neměli by ani na tu cestu domů, ani na nějakej pitomej lístek do divadla. To jen tak na okraj k logickým kopancům. Například zvláštní proudy kolem ostrova, které si tečou, jak se jim zachce a neberou si nějaké servítky s nějakou lodí ne nepodobné římskému bájnému víru Charybdě či Poeově víru Maelstromu a zmítají s ní jako s korkovým špuntem. Co je ale mnohem důležitější je osazenstvo ostrova (a teď vynechme ty komické domorodé postavičky téměř snad přišlé z Vikingů s Antoniem Banderasem). Spíš mě zajímá to stádo brontosaurů, které se při počuchu několika deinonychů (možná, nebo to byli nějací jiní malí masožravci), kteří jim prostě nemohli nijak uškodit, splašilo. A následná honička s "herci" a její zakončení a vůbec zpracování této scény. Nebo ti unavení a zmatení tyranosauři, kteří neuloví člověka, přestože jim nedělá problémy nabrat 50 km rychlost (a pokud někdo neví, nejrychlejší člověk běžel asi 36,1km/h a to byl trénovanej sportovec a vydržel to jen 100 m), a kteří mají čuch jak žralok (tihle samozřejmě ve vzduchu) a zuby ostrý jak žiletky a stisk pevnej jak několikatunovej lis. A přesto při finálním souboji Kongovi ani nezčepejřili svýma zubama lysinku na prdeli. Vlastně pardon, on není gorila, on lysinku na prdeli nemá A když přejdeme k titulní postavě, člověku se chce až plakat, co té opici udělali. Tedy ne Naomi Wattsové, ale Kongovi a ne Carl Denham a pár dvojplošníků, ale pan režisér a pan scénárista. Nepopírám, Kongovi se to blonďatý vyžle zalíbit muselo, jinak by kvůli němu tolikrát nebojoval už v 1933, ale co je moc, to je moc. Kong zde snad málem slzel a kdyby mohl mluvit, vykřičel by do světa to své och a ach a že miluje a že se mu chce lítat. A k tomu ještě ta pseudo herečka, která měla zůstat v prasátku Babe a nepokoušet se předstírat, že hraje. Ty její představení pouze pro Konga, to mě málem zvedlo ze židle, jako Vtip zabiják z Létajícího cirkusu Monty Pythona. Co se týká délky filmu, prostříhání by to nezachránilo. 3 hodiny jsou strašný, dvě hodiny by byly lepší, ale nula by byla doslova pohádková. A teď už by mě jen zajímalo, kdy si začnou plnit sny i naši režiséři a natočí remake třeba Kristiána (ale v té chvíli jim začnu říkat reshitéři).(29.12.2005)

  • Segrestor
    ****

    V kontrastu s Hobití ságou přehodnocuji své názory a s klidným svědomím podotýkám, že King Kong je poslední film, kde mohl Peter Jackson fanouškům ukázat, že jim nechce jenom chcát do ksichtu. King Kongem ukázal, že ctí předlohu, že umí vytvořit atmosféru a že se nezdráhá ukázat akci tak nějak globálně, ne jen v tragicky rychlém stylu jako právě u Hobita. Dokonce dal prostor hercům. Úžasné. Postavy v Kongovi mají rozměr. Ziskuchtivý režisér, rozporuplný scenárista, odvahu hledající protagonista, mezi dobrem a zlem oscilující kapitán, ti všichni jsou nestálí a zcela na sebe strhávají pozornost, což je to nejlepší, co může být, protože u takových filmů to na sebe rvou právě ty loutky. Vzpomeňme na Jurský park. Zajímali někoho ti herci? Zde například Adrien Brody pouhým úšklebkem (při vystavování Konga v New Yorku) ukazuje, jak stejně prahne po slávě a mamonu, ačkoliv zajetí nestvůry odsuzuje. Maličkost. Miniaturní gesto a já vím, že to není jen opulentní reklama na trikové studio. Když na to přijde, ona vlastně hraje i ta gorila. Možná až moc, abych to zase nepřechválil. To je mimika, které se mnohdy nedočkáte u člověka, natož u gorily. Ale budiž, je to mytické monstrum, vše je možné. Velkým plusem je i přítomnost všech jiných gigantických potvor. Od megakomárů po dinosaury, kteří už jsou v reálném poměru. Je to pěkné a napínavé, ale možná to už pak začne nudit. Plusem je to jen pro skalní fanoušky. Je to prostě moc gigantické. Tedy závěrem. Sledování Jacksonova King Konga je jako žít s Lolo Ferrari. Chvíli je to o objevování hranic lékařského pokroku, ale později o poznání, že je to strašná kráva.(16.12.2013)

  • Tsunami_X
    ****

    Zběsilá jízda s poněkud nevyrovnanými triky, která trpí absencí geniálních scén a těch strhujících nám nabídne snad jen do počtu prstů jedné ruky (dinosauři padající ze skály, útok letadel, vytržení jazyku). Ale i tak je na co se dívat, protože tenhle kolos má naprosto vše co se od něj očekávalo. Snad jen to flirtování mezi křehkou blondýnou a gigantickou opicí mohlo být srdceryvnější, takhle se z něj stalo pouťové poskakování s minimem citu, které nezachrání ani taneček na zmrzlém rybníčku.(16.12.2005)

  • Djkoma
    **

    Je to tady. Naskakují titulky, ozývá se hudba a všichni vědí co přijde a jak to skončí. Je to podobné jako když James Cameron natočil svou sladkou jízdu na kusu šrotu, která se seznámí s ledovcem a skončí v u dna oceánu. Má to, ale pár velkých rozdílů. James věnoval hodně z rozpočtu na věrohodnost lodě. Věděl, co dělá a jako skvělý odhadovatel se odvážil svými penězi pomoci Titanicu doplout a slavil úspěch. Byl nejdříve zatracován a poté milován. Peter Jackson se po ne/úspěchu(vyberte si sami) pouští do vytoužené jízda s velkým gorilákem v hlavní roli. Všechno začíná jak má a už to vypadá, že se brzo dostaneme na vytoužený ostrov k našemu velkému Gloomovi. Proč však tato krátká cesta trvá skoro třetinu filmu? Je těžké doplout na ostrov za 10 minut filmu a stihnout říct důležité? Peter si asi řekl, že ano a předkládá nám malý film s názvem "Z ostrova na ostrov a zase zpátky ". V této skoro hodinové cestě nám předkládá seznámení se všemi hlavními protagonisty. Mladá herečka Ann v poddání krásné Naomi Watts nám je představena ještě v New Yorku. Víme, kdo je Jack Driscoll ještě než se ve filmu vůbec objeví(až moc se o něm/bez něj mluví) a hlavní režisér Denham jako by byl obrazem Petera Jacksona úplně se všemi vlastnostmi.. V této části objevujeme vztahy mezi všemi lidmi ze štábu a pomalu si naše sympatie získává Ann s Jackem. Konečně se dostáváme na bájný ostrov(takový malý Ztracený svět). Začíná tedy část druhá s názvem " Natočme si film ". Přes setkání s domorodci se Ann se nakonec dostává k našemu velkému Gloomovi s novým jménem King Kong. Každý opěvuje všechno možné na téhle potvoře, ale v čem je lepší než zatím nejlepší Gloom? Mimika? Ta není využita ani z poloviny jak by šla. Kong je hezká plyšová potvora. Nic víc. Možná všichni by z něj chtěli mít herce, ale já nemohu ani sekundu zapomenout na jeho srdce z 0 a 1. Už maličko odskočím od děje abych nespoileroval(kdyžtak se na mě prosím nezlobte). V této části se dějí zásadní věci, které způsobí odvoz Konga(to každý čekal). Co mě na této části vadilo je určitě dinosauří maraton hraničící s přehnaností a sekvence s hmyzem, která je naprosto k smíchu a mimo to je i hodně nechutná. Kam se hrabe nějaká Odula, která v Lotrovi patřila jednoznačně mezi největší zklamání. Vyřešení sekvence hmyzu je ještě horší než její vymyšlení. To už všichni pomalu sklouzávají k naprosté stupidnosti? Nebo se dneska naschvál píši scénáře, který počítá s naprosto bezchybnou intuicí a rychlím jednáním lidí? Nechme to raději být a podívejme se za co utratil peníze Jackson tentokrát. Ano, džungle a nejen ta. Exteriéry skoro do jednoho dělané před modrým pozadím to je opravdu novinka. Jako by dneska už bylo povinností a jediným východiskem použít počítačově vytvořené exteriéry. Vypadá to, že každý se musí opičit po Hvězdných válkách, které podle mě ve většině scén neměli jinou volbu než modré pozadí. A Peter Jackson by ji určitě měl kdyby chtěl. Džungle je na první pohled umělá až to není příjemné. Pohled na západ slunce, na vodopády a moře(mimochodem v mnoha scénách jde voda opačně nebo jen stojí :) vlny na moři se nepohybují jako by někdo zastavil čas) je více počítačový než hlavní sídlo Jedii na Corusantu. Bitky Konga s dinosaury jsou na můj vkus tak 5 kroků za Matrixem a jejich nedokonalost je tvoří usměvnými. Třetí část o Kongovi v New Yorku bych nazval "Muž, který chtěl ovládnout příliš mnoho". Chvíli to má působit jako velkolepý Sloní muž, ale vše se zvrtne v nudnou poslední 30minutovku tohoto filmu. Všichni známe finále i to jak to skončí, ale Peter Jackson si pravděpodobně řekl, že nám finále ukáže v délce 15-20 minut a poznáme při něm všechna zákoutí na vrcholku Empire State Buildingu. Letadla létají několikrát stále dokola, Kong je trefuje i netrefuje a my jen čekáme, kdy se konečně režisér smiluje a ukončí jeho i naše trápení. Film se blíží do finále, končí a co v něm zůstává v ústech za chuť? Chuť, kterou bych přirovnal ke zmrzlině. Moc se na ni těšíte a chcete ji moc a moc, ale když ji dostanete čím víc se jí najíte tím se vám zmenšuje chuť do dalšího jedení. A tato konzumace končí přejedením po, kterém vám nebude dobře a pochopíte, že všeho moc škodí. Dát 200 milionů člověku, co si chce splnit sen, ale nic víc. To je opravdu velká chyba.(10.3.2006)

  • kleopatra
    *****

    Ani ve snu jsem nečekala, že se takhle královsky pobavím a přesto, že na připomínkách tu i jinde vyslovených něco je, nenechám si vzít ten příjemný pocit, že jsem viděla něco, co bylo tvořeno s roztomile egoistickým nadšením, přitom s láskou a pokorou k divákovi, ne "padni na zadek, i kdybys nechtěl", ale "je to můj ráj a já se s tebou o něj, chceš-li, podělím". A já jsem chtěla a byla podělena. Díky, Péťo!(12.3.2006)

  • - Velká část snímku vznikla v ateliérech a například vytvoření přesvědčivé džungle zabralo trikovému expertovi Alexi Funkemu přes rok a půl. (Reiniš)

  • - Režisér Peter Jackson zvažoval natáčení v New Yorku, což však nebylo možné, jelikož se město za téměř 80 let až moc změnilo. Společnost WETA tedy vytvořila dokonalý počítačový model podle dobových plánů. (hippyman)

  • - Do role Dwan se původně počítalo s Barbrou Streisand. (TheSantiago)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace