Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1993. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)

(více)

Recenze (1 244)

POMO 

všechny recenze uživatele

Tak, ako mal v PÁNOVI PRSTEŇOV každý obraz svoju váhu a bol neoddeliteľnou súčasťou premysleného, citlivo poskladaného a komplexného celku, tak je v KING KONGOVI každý obraz výstrelkom momentálnej nálady a odlišného prístupu k divákovi. A gigantický film ako celok je jedna veľká grča nesúrodej rôznorodosti, ktorá začne s prísľubom úžasného, osobitého, čistokrvne jacksonovského úletu (skrz bláznivú kameru a strih poňatá romantika, nadšenie filmárčinou a nostalgická atmosféra NY 30. rokov) a pokračuje v duchu vykalkulovaného, predigitalizovaného Sommersovho VAN HELSINGA, kde ani tucet krvilačných jašterov nevzbudí úžas toho jediného, bylinožravého, zo Spielbergovho JURSKÉHO PARKU. A nezachráni to ani Howardova hudba, obratne kombinujúca potreby súčasného soundtracku so schémou klasiky Maxa Steinera, ani stelesnenie hviezdnej krásy Naomi Watts, ani dojímavá výrečnosť Kongových očí, či roztomilé jonglovanie s kameňmi a korčuľovanie na ľade. Som fanúšikom Petra Jacksona, stratených svetov i veľkých filmov, no v smútku utieram slzu nad nenaplnenými očakávaniami a púšťam si kúzelnejší a vyrovnanejší SVET ZAJTRAJŠKA. P.S.: Skomponuje niekedy niekto pre Naomi krásnejší motív? ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Ani ve snu jsem nečekala, že se takhle královsky pobavím a přesto, že na připomínkách tu i jinde vyslovených něco je, nenechám si vzít ten příjemný pocit, že jsem viděla něco, co bylo tvořeno s roztomile egoistickým nadšením, přitom s láskou a pokorou k divákovi, ne "padni na zadek, i kdybys nechtěl", ale "je to můj ráj a já se s tebou o něj, chceš-li, podělím". A já jsem chtěla a byla podělena. Díky, Péťo! ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Peter Jackson je hračička. Jeho první filmy však nebyly dlouhé 3 hodiny, a tak i tuny humusu, který na diváka chrlil, působily humorně a ve své podstatě "umírněně": V Pánu prstenů se Jackson držel na uzdě a vše tu mělo své místo i potřebnou míru. S King Kongem se však Jackson jakoby vrací do svých začátků, co se různých "monster a slizu" týká. Jenže místy to působí, jakoby si neuvědomoval, že netočí nezávislý splatter, ale blockbuster určený širokému okruhu diváků. Především prostřední část je tak velmi zdlouhavá, útoky "hmyzáků" stereotypní, stejně jako souboje Konga s jinými "monstry" na ostrově. Ovšem druhá linie filmu, ona fascinace filmařinou, je nádherná. Nadšený režisér Jacka Blacka působí částečně jako Jacksonovo alter ego. King Kong je nejen roztomilým romantickým příběhem, dobrodružným spektáklem, ale také oslavou filmařiny jako takové. A v tomto je okouzlující. Kdyby se Jackson dokázal ovládnout v akčních scénách, především v nezkrotné touze ukázat nám pomocí digitální technologie co nejvíce "zvířátek", bylo by to za plný počet bodů. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

King Kong, král rozporů. A jednoznačně dobrý film. Líbil se mi víc, než jsem čekal, ačkoliv souhlasím prakticky se všemi „obecnými“ připomínkami. Romantická linka je skutečně nešikovně skrouhnutá, rafting s parníkem dle mého naprosto zbytečný, stopáž nadsazená a monotematických sto minut s novými a hnusnějšími příšerkami bez hlubšího smyslu a posléze i zábavnosti doslova ubíjející. Hodně jsem se bál triků. A oprávněně. Kvalita Kongovo provedení se láme mezi záběry od hrudi nahoru a obrázky celku. Zatímco detaily na obličej jsou fantasticky renderované, digitální onanie od hlavy až k patě mají k realističnosti, nebo alespoň uvěřitelnosti extrémně daleko. To mi zabilo bruslící scénu, proto jsem nechápavě kroutil hlavou, když se od krásné Naomini tváře přebíhá na Kongovo nezvládnuté třepání plastovou panenkou. Ani moc nechápu, kde se stala chyba. Proč je New York tak úžasný, zatímco z každého láskyplného pohledu v džungli čučí bluescreen snad až do vedlejšího sálu. Vždyť i to žonglování je digitální... zbytečně. Emoce mi proto neposílal oční kontakt Konga s blonďatou ultrakrasavicí, ale sám Jackson, jenž v mnoha momentech ukazuje svou filmařskou velikost. Newyorské entré, oběť pro Konga a hlavně pozvolný a konečně dokonale soudržný závěr mě přesvědčili, že Kong si těch 70% zaslouží. I když Jack Black zastiňuje všechny v dosahu sta námořních mil, i když Jacksonovo zalíbení v zeleném pozadí je mnohdy kontraproduktivní (zadní projekce s běžící Ann a T-rexovým okem fakt nemá daleko k 50. rokům), i když skvělou honičku s taxíky pohřbí přestylizovaný nástup Naomi v prázdné ulici a ačkoliv skok o tyči nebo rozmazané framey považuju za špičku ve svém oboru (tedy v trapnosti). Jsem zkrátka spokojen, protože po útěku před brontosaury, snad nejostudnější scéně v áčkovém blockbusteru od dob hokeje v Batman a Robin, bych alespoň ty slabé čtyři hvězdy nečekal. Příště ať Peter ubere z plynu a poslouchá své rádce v otázkách obludnosti některých pasáží a bude zase trochu líp. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Efektně nasnímané, zcela nesouvisející a pro děj většinou zcela nepodstatné epizodky protkané hodně nevyváženými vizuálními kouzly. Kong je king a čelisti dinosaurů se mu daří lámat opravdu stylově, film jako celek však neskutečně hapruje díky tíze spousty rozjetých, ale nedořečených motivů a nezodpovězených otázek. Ve finále dostanete něco mezi Jurským parkem, Mumií 2 a Válkou světů. A kromě tří okamžiků naprosto žádné emoce. 70%. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Předně musím napsat, že opička se jim opravdu povedla. Ta mimika, ty pohyby, ty oči, díky Peteru Jacksonovi jsou posouvány hranice digitálních efektů pořád dál. Ani ta zbylá havěť ve filmu není k zahození - obří pijavice, dinosauři a spol. se WETě opravdu povedli. Stejně tak dobrou práci jako trikaři odvedl bezpochyby James Newton Howard, který v opravdu šibeničním termínu dokázal složit tak zajímavou hudbu. Natočené to je opravdu pěkně, Peter Jackson se nezapře, výborný střih a kamera, ale i kýčovitost a cílená líbivost, to vše sem patří a ani trochu mi nevadí. Jediné, k čemu mám výhrady je příběh - ano, je to pohádka, ale pohádky obvykle nemívají 3 hodiny. Chvílemi jsem se trochu nudila, jindy se ovšem napětí dalo krájet, někdy jsem se pro změnu opravdu dobře smála (otázkou je, jestli to byl režisérův záměr :-))... Ale v součtu jde pořád o solidní nadprůměr, takže 4* jsou zasloužené, na víc to ode mě není. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Zběsilá jízda s poněkud nevyrovnanými triky, která trpí absencí geniálních scén a těch strhujících nám nabídne snad jen do počtu prstů jedné ruky (dinosauři padající ze skály, útok letadel, vytržení jazyku). Ale i tak je na co se dívat, protože tenhle kolos má naprosto vše co se od něj očekávalo. Snad jen to flirtování mezi křehkou blondýnou a gigantickou opicí mohlo být srdceryvnější, takhle se z něj stalo pouťové poskakování s minimem citu, které nezachrání ani taneček na zmrzlém rybníčku. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

ŽÁDNÁ DOBRÁ VĚC NETRVÁ DLOUHO, PANE DENHAME. King Kong žije! Už jsem zjistil, co mi na Kongovi 76´ tak vadilo. Vy zkrátka MUSÍTE uvěřit v romanci mezi ženou a opicí. A to je (netvrdím, že ze sta procent!) otázka triků. BTW triky: některé jsou opravdu méně povedené (ale tak dva, tři) a kvůli tomu já menší hodnocení VĚTŠINOU nedávám. V podání Petera Jacksona není Kong tupé, velké zvíře, které NAJEDNOU pocítilo náklonnost ke člověku, ale tvor, který má svůj vnitřní život, i přes pobyt na neznámém ostrově, a jehož povahu přítomnost PRAVÉHO člověka vyvolá. Bude se vám více líbit vztah krásky a zvířete než vztah krásky a spisovatele, proto jsou tak důležité scény "salta" či "západ slunce," nebo "na ledu." Navíc, když King Kong poprvé vezme Ann do náruče a peláší s ní džunglí, budete vám připadat doslova na vlastní kůži, jako by chňapnul vás. A aby to nevypadalo, že se mi líbila jen "zvířecí část", napíšu, že jsem viděl nejlepší herecký výkon Jacka Blacka a skvělou muziku, složenou za ne zrovna "standardní čas", od hudebního mága, Jamese Newtona Howarda. A režijní mistrovství Petera Jacksona je nejvíce vidět na scéně z Empire State Buildingu, kterážto v mých očích vyvolala vlhkost slz. Tak. PS a nic takového jako dlouhodobá výpůjčka neexistuje! ;-) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Občan Kane nového tisíciletí? Jurský park na čtvrtou? Titanik končící Apokalypsou? Na plnění dětských snů není nikdy pozdě a téměř každý se jednou té šťastné chvíle dočká. I Peter Jackson se dočkal. S neomezeným rozpočtem si natočil svého King Konga. Ale proboha proč? Co může primitivní příběh o lásce mezi přerostlým opem a herečkou přinést dnešnímu zmlsanému publiku? Jsou to triky, tuny triků. A... a co ještě??? Možná se Jackson chtěl vyznat ze své lásky k řemeslu a vzdát hold báječným mužům s klikou, možná to celé měla být parodie na dnešní velkofilmy ve stylu Team America, možná to měl být skutečně tak zoufale jasně nalajnovaný dojič slz. Ale nepředbíhejme.___ Hned začátek filmu přináší první hořké pilule v podobě více než hodinového entré (ke konci si však budete přát, aby takto poklidných částí bylo zdaleka víc). Dobrodružný film by snad měl začínat dobrodružstvím ve stylu Indiana Jonese a ne záběry na znuděnou zvířenu zavřenou v klecích. Když už jsem nakousl toho Jonese – zkuste si představit úvod Dobyvatelů ztracené archy s dinosaury místo šutru. Že to není možné? Peter vás vyvede z omylu. Za prachy je možné všechno. A za hodně prachů je možné absolutně cokoliv. Bohužel. Ze ZOO se – po krátkém karikaturistickém úvodu do tehdejší doby – přesuneme mezi skupinku zhrzených herců včetně začínající naivky Ann Darrow (Naomi Watts) . Ann filmově uvěřitelnou náhodou narazí na Eda Wooda v hobití podobě, na režiséra Carla Denhama (Jack Black) hledajícího hlavní herečku pro svůj superfilm, jenž by se měl odehrávat na dosud neprobádaném ostrově. Na ostrov za (ne)dlouho skutečně dorazí a podle scénáře Jacka Driscolla (Adrien Brody) zrealizují pár scén. Teprve pak se dají kolečka osudu do pohybu a začne skutečný Velkofilm. Do té doby uplynou metry a metry celuloidu. Ale popojeďme. Po nijakém přivítání připraví ostrovní domorodci štábu nepěkné překvapení. Téměř končící kanibalistickou hostinou jako z filmu úchyla D’Amata. Jenže kapitán lodi poprvé a ne naposled předvede svůj um přijít na správné místo ve správný čas. Ale co bych to okecával. Ann je jednoduše obětována Kongovi, ten si k ní vytvoří zvláštní citové pouto a celé to vyvrcholí na vršku Empire State Building. Jak by to někdo mohl neznát. ___ A já se znovu ptám: Proč? Nebo spíš proč to, co fungovalo v Pánovi prstenů nefunguje tady? Vysvětlení je nasnadě. U LOTRa se Peter dokázal jakž takž krotit a bombastické scény nám dávkoval s mírou. Zde nikoliv. Jak kdyby chtěl každičkou akčnější scénu vyždímat do poslední, posledňoučké kapičky. Jenže všeho moc škodí a platí to pro zmiňovaný úprk před dinosaury, pro Kongovy hrátky s Ann i pro 90% dalších lepších scén. Paradoxně tak nejneakčnější úvod a závěr patří k nejpovedenějším. Prostředek je přesycen akcí. Fakt, že jo! Neospravedlní to ani vizuální dokonalost celého díla, která navíc mnohokrát hraničí s holým kýčem. Všechna ta akce vypadala v traileru dokonale a dokázala vás přimrazit k sedadlu, jenže trailer trval necelé dvě minuty a nebyly v něm pronášeny duchaplné dialogy (jeden příklad za všechny: -„Já nechci být srab.“ – „Teď není čas na hrdinství, Jimmy“). ___ Před sedmdesáti lety by Kongovi k úspěchu stačily stokrát slabší efekty. O příběhu tehda nikdo neuvažoval. Jenže doba je jiná, doba je zlá k prázdným příběhům s plakátovými charaktery a stokrát natahovaným ničím. Já se té době nedivím. Nedivím se ani plakátově plochým hercům, s Naomi v čele, že do toho šly. Za ty prachy bych se nechal digitální gorilou vláčet digitální džunglí taky rád. Přičemž asi stačilo vypadat jako panenka barbie, což vzhledem k opově velikosti nakonec nebyl žádný problém, a k tomu umět stylově vřískat. Adrien Brody pro změnu předvádí dalšího vyplašeného hezouna předvádějícího další nečekaně heroické výkony. Snad jen Jack Black vyčnívá z herecké řady a to nejen díky své ne náhodné podobě se skutečným režisérem. ___ A já se znovu a naposledy ptám proč?!? Proč – když už mermomocí musel vzniknout remake Konga – nebyl jeho režisérem někdo nápaditější? Pod taktovkou například Cronenberga bychom se možná dočkali alespoň toho zoofilního sexu, ale kdo má zapotřebí TOHLE??? Těžko hledat odpověď. Zásadní otázkou tedy nakonec nebude proč (jelikož to ví jen Peter), ale: Naplnil King Kong (2005) má očekávání? Čekal jsem luxusní přehlídku dokonalé trikařské práce završenou uboze plytkým scénářem? Ne! 70% Zajímavé komentáře: Melies, Dan9K, numi, Clasic, Velemír, MacGyver, Barak ()

lebowski 

všechny recenze uživatele

V podstatě doslovný přepis verze z roku 1933,jen jednotlivé scény natočeny delší a efektnější,otázka je jestli je to k dobru věci... . ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Peter Jackson si po Pánu prstenů "odpočinul" tímhle známým blockbusterem. Trikaři se opět vyřádili ve stylu "představte si co chcete a my vám to vyrobíme", scénář byl obohacen o prvky jako vystřižené z Doylova Ztraceného světa. Jack Black v roli režiséra mi moc do snímku neseděl, přeci jen je to spíše komediální typ, Naomi Watts vypadá pořád stejně koukatelně (jak jen to dělá?), ale největší postavou filmu nejen co do velikosti je Kong. Ten je nejen dokonale zpracován vzhledově, ale i co se týče chování, mimiky a vůbec. Celkově jde o určitě kvalitní dobrodružný film s docela příjemnou retro atmosférou. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jackson se vrátil ke kořenům, ve kterých dokázal z minima vytřískat maximum, což je v tomto případě pohádka, která sice jde odvyprávět za 20 minut, ale přesto díky konečným 3 hodinám nenudí. Je sice pravda, že z první poloviny by se několik scén dalo bez většího protěžování vystřihnout (i když taková narážka na tvůrce původního King Konga, Meriana C. Coopera mě jako jediného v kině rozesmála), ale ta druhá je dokonalou oslavou filmařiny. Triková smršť sice po celou dobu hraničí se samoúčelností, ale jejich obsah je natolik fascinující, že prostě nelze jinak než s otevřenou pusou tiše zírat. Kong opravdu žije a je až s podivem, že mu Jackson dokázal vtisknout natolik reálnou podobu, že mu divák fandí při drsných soubojích o přežití a zároveň jej lituje jako hluboce osamoceného tvora, který zůstal tak sám. Herecká esa (Jack Black v životní roli) jako lidští protihráči jsou bohužel pouhými přihrávači, ze kterých snad jenom Naomi Watts lehce vyčnívá jenom díky tomu, že právě kvůli ní Kong koná. Skvostný závěr je pak už jenom úžasným zlatým hřebem, který je sice možná až příliš sladkým kýčem, ale natolik sladkým a podmanivým, že prostě nelze jinak, než se mu poddat a společně se všemi okolo bez ostychu plakat. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Klidně to řeknu narovinu: King Kong je (a vždycky byl) blbost už jen kvůli svému námětu. Koncentrovaná pitomost obsažená v látce o lásce mezi křehkou dívkou a přerostlou opicí dostala v Jacksonově kabátě zvlášť zrůdnou podobu. Protože když do něčeho nalijete 200 milionů dolarů, musíte pro zisk vsadit na nejnižšího společného jmenovatele - respektive výsledek musí být natolik blbý, aby přilákal průměrné masy. A tak se nám tu ksichtí Jack Black, Naomi Watts tančí vtipný taneček gorile, která ji před chvílí chtěla sežrat, námořníci závodí s brontosaury... a nikomu nevadí, že se spousta peněz utopila v povrchním megalomanském kýči, který je možná dobrý v technických kategoriích, ale ve všech ostatních žalostně selhává, nebo lépe - ani se nesnaží uspět. Ne, tenhle přístup nikdy oslavovat nebudu. Průšvih jak hrom a obávám se, že Jackson má svá dobrá léta nenávratně za sebou. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Peter Jackson je bezesporu dobrý režisér,ale tomuhle filmu ja "pracovně" říkám hokej. Má totiž 3 třetiny, první poměrně zdlouhová, druhá /ostrovní /parádní a závěrečná -to fakt ne natahovaná.Samožřejmě opoce bylá dobrá, nej scéna jak Naomi Watts tancuje před opocí ta se pane vryla do paměti. Opravdu škoda jen , že film není kratší možná by byl stejně tak dokonalý jako hudba Jamese Newtona Howarda . ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Natočit King Konga byl vždy jeho sen, sen který se konečně v roce 2005 Peterovi Jacksonovi po natočení trilogie Pána Prstenů splnil. Řekl bych, že se mu splnil na jedničku. Sice jsem nikdy po King Kongovi neprahrl, ani ne tenkrát, kdy bylo in sledovat jak velká černá opice leze po papírových mrakodrapech tak ani dnes, když vidím jak opět velká černá, ale tentokrát digitální opice leze opět po mrakodrapech a snaží lidstvu ukázat, že vlastně zas tak zlá není. Na tomto filmu není nic zvláštního. Je to remake, který se díky digitálním efektům a sbírce slušných herců prostě provedl, jenom se mi to i tak všecko zdá být poněkud průměrné, ale ono by to z mé prespektivy ani nikdy jinak lépe nedopadlo, snad jen hůře, což se nepovedlo, a to znamená, že i toto je pro režiséra úspěch. --- To kráska zabila zvíře! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $207miliónovTržby USA $218,080,025Tržby Celosvetovo $550,517,357Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,729,901Tržby za predaj DVD v USA $191,738,317║ Peter Jackson fakt dosť zbytočne prestrelil, film sa stáva dosť prázdny hlavne kvôli svoje rozťahanej dĺžke, hlavne prvá hodinka nemá tie správne grády. Dohromady nemá čo povedať a dialógy sú prevažne bláboli ako sa patrí na béčkový film ale chýba im skutočná ľahkosť a zábavnosť, ktorú tam tak troška na silu Jackson tlačí. Tiež ani trošku hútneho deju, výstavba nehrozí, herecké obsadenie okrem Naomi Watts dosť zle vytipované. Hlavne Jack Black a Adrien Brody, ten aj keď sa snaží ale do danej úlohy sa až tak nehodí. Nakoniec tá akcia, tá ako tak spĺňa svoje kritéria ale zas je to dosť okaté lebo všetko tam je robené cez zelené plátno, koncepcia filmu sa potápa každou minútou. Popri tomto treba skutočne uznať kvality Konga z 1933, ktorý má tu správnu konzistenčnosť a skutočnú patinu. /videl v kine: 60%/ Poznámka: videné znovu v roku 2017 a bavilo ma to o trošku viac ale výhrady stále sú. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Je to tady. Naskakují titulky, ozývá se hudba a všichni vědí co přijde a jak to skončí. Je to podobné jako když James Cameron natočil svou sladkou jízdu na kusu šrotu, která se seznámí s ledovcem a skončí v u dna oceánu. Má to, ale pár velkých rozdílů. James věnoval hodně z rozpočtu na věrohodnost lodě. Věděl, co dělá a jako skvělý odhadovatel se odvážil svými penězi pomoci Titanicu doplout a slavil úspěch. Byl nejdříve zatracován a poté milován. Peter Jackson se po ne/úspěchu(vyberte si sami) pouští do vytoužené jízda s velkým gorilákem v hlavní roli. Všechno začíná jak má a už to vypadá, že se brzo dostaneme na vytoužený ostrov k našemu velkému Gloomovi. Proč však tato krátká cesta trvá skoro třetinu filmu? Je těžké doplout na ostrov za 10 minut filmu a stihnout říct důležité? Peter si asi řekl, že ano a předkládá nám malý film s názvem "Z ostrova na ostrov a zase zpátky ". V této skoro hodinové cestě nám předkládá seznámení se všemi hlavními protagonisty. Mladá herečka Ann v poddání krásné Naomi Watts nám je představena ještě v New Yorku. Víme, kdo je Jack Driscoll ještě než se ve filmu vůbec objeví(až moc se o něm/bez něj mluví) a hlavní režisér Denham jako by byl obrazem Petera Jacksona úplně se všemi vlastnostmi.. V této části objevujeme vztahy mezi všemi lidmi ze štábu a pomalu si naše sympatie získává Ann s Jackem. Konečně se dostáváme na bájný ostrov(takový malý Ztracený svět). Začíná tedy část druhá s názvem " Natočme si film ". Přes setkání s domorodci se Ann se nakonec dostává k našemu velkému Gloomovi s novým jménem King Kong. Každý opěvuje všechno možné na téhle potvoře, ale v čem je lepší než zatím nejlepší Gloom? Mimika? Ta není využita ani z poloviny jak by šla. Kong je hezká plyšová potvora. Nic víc. Možná všichni by z něj chtěli mít herce, ale já nemohu ani sekundu zapomenout na jeho srdce z 0 a 1. Už maličko odskočím od děje abych nespoileroval(kdyžtak se na mě prosím nezlobte). V této části se dějí zásadní věci, které způsobí odvoz Konga(to každý čekal). Co mě na této části vadilo je určitě dinosauří maraton hraničící s přehnaností a sekvence s hmyzem, která je naprosto k smíchu a mimo to je i hodně nechutná. Kam se hrabe nějaká Odula, která v Lotrovi patřila jednoznačně mezi největší zklamání. Vyřešení sekvence hmyzu je ještě horší než její vymyšlení. To už všichni pomalu sklouzávají k naprosté stupidnosti? Nebo se dneska naschvál píši scénáře, který počítá s naprosto bezchybnou intuicí a rychlím jednáním lidí? Nechme to raději být a podívejme se za co utratil peníze Jackson tentokrát. Ano, džungle a nejen ta. Exteriéry skoro do jednoho dělané před modrým pozadím to je opravdu novinka. Jako by dneska už bylo povinností a jediným východiskem použít počítačově vytvořené exteriéry. Vypadá to, že každý se musí opičit po Hvězdných válkách, které podle mě ve většině scén neměli jinou volbu než modré pozadí. A Peter Jackson by ji určitě měl kdyby chtěl. Džungle je na první pohled umělá až to není příjemné. Pohled na západ slunce, na vodopády a moře(mimochodem v mnoha scénách jde voda opačně nebo jen stojí :) vlny na moři se nepohybují jako by někdo zastavil čas) je více počítačový než hlavní sídlo Jedii na Corusantu. Bitky Konga s dinosaury jsou na můj vkus tak 5 kroků za Matrixem a jejich nedokonalost je tvoří usměvnými. Třetí část o Kongovi v New Yorku bych nazval "Muž, který chtěl ovládnout příliš mnoho". Chvíli to má působit jako velkolepý Sloní muž, ale vše se zvrtne v nudnou poslední 30minutovku tohoto filmu. Všichni známe finále i to jak to skončí, ale Peter Jackson si pravděpodobně řekl, že nám finále ukáže v délce 15-20 minut a poznáme při něm všechna zákoutí na vrcholku Empire State Buildingu. Letadla létají několikrát stále dokola, Kong je trefuje i netrefuje a my jen čekáme, kdy se konečně režisér smiluje a ukončí jeho i naše trápení. Film se blíží do finále, končí a co v něm zůstává v ústech za chuť? Chuť, kterou bych přirovnal ke zmrzlině. Moc se na ni těšíte a chcete ji moc a moc, ale když ji dostanete čím víc se jí najíte tím se vám zmenšuje chuť do dalšího jedení. A tato konzumace končí přejedením po, kterém vám nebude dobře a pochopíte, že všeho moc škodí. Dát 200 milionů člověku, co si chce splnit sen, ale nic víc. To je opravdu velká chyba. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

V King Kongovi z roku 1933 je jedno místo... Ann stojí před kamerou a Carl Denham ji předříkává, co má dělat. Scéna vrcholí slavným "scream Ann, scream for your life" a větou "what´s the thing she´s really going to see". Síle a atmosféře této scény se Jacksonův remake přiblížit nedokázal, ale to mu nelze mít za zlé. Jeho Kong je spíše než děsivým monstrem, která ježilo diváků vlasy hrůzou na hlavě, polidštěným a hravým veleopem, které útočí na úlně jiné oblasti. Je to monstrum stvořené tak, jak ho chtělo vidět každé dítě, monstrum ochranitel. A společně s ním jsou pozměněny i archetypální podoby hlavních aktérů – Ann není křehká a bezbranná kráska, která polovinu filmu hystericky prokřičí, Carl není entuziastický dobrodruh s kamerou... Naomi Watts je emancipovanější, odvážnější, aktivnější... a skvělá. Jack Black je sebestředný, sobecký, křivý... a skvělý. Je to právě on, kdo zahubí mocného Konga, jeho touha po zisku, touha prodat tajemství za cenu jedné vstupenky. Velká a dle mého vydařená aktualizace King Konga. To, že se netvor proměňuje z děsivého na sympatického, mu paradoxně na síle neubírá. Na síle filmu ubírá velký nedostatek sebekritiky a ochoty vynechat zbytečné mnohomluvy a nadbytečné scény, které zabíjejí tempo i emoce. Vizuální obžerství a opakování některých scén se nevyplatí v závěru, který vyzní poněkud do ztracena. Škoda, přitom stačilo, aby se Jackson a spol. trochu oprostili od lásky k příběhu a dali mu pevnější tvar. Stejně tak se mohl režisér vyvarovat zbytečných a přesládlých klišé, které nemají s poetikou původního filmu z roku 1933 co do činění. Být jich méně a být umírněnější, bylo vše v naprostém pořádku. I tak je ale King Kong královskou podívanou a filmem, který má kouzlo "ztracených světů", patos hrdinů, krásek a monster. Chybí mu ale soudržnost a vnitřní energie Pána prstenů, chybí mu skutečně silné emoce... Nechybělo mnoho a vše bylo v pořádku, nicméně ve stávající podobě King Kong pouze naplnil má nijak přehnaná očekávání a to je od Jacksona poměrně málo. ()

Reklama

Reklama