poster

Samuraj

  • Česko

    Zatóiči

  • Japonsko

    Zatōichi

  • Japonsko

    座頭市

  • Slovensko

    Samuraj

Akční / Drama / Krimi / Komedie

Japonsko, 2003, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • oli.G
    ***

    Keď sa človek pri filme nudí (a nemusí to byť vinou samotného filmu), všetky jeho klady sú mu úplne ukradnuté, pretože tie dve hodiny mu jednoducho nikto nevráti. Mal som dobrú náladu, nebol som unavený, a napriek tomu som väčšinu času rozmýšľal, že som mohol radšej robiť toľko iných vecí... Pomalé tempo u filmov mi nikdy neprekáža, pokiaľ vo mne dokážu vzbudiť emócie a pokiaľ ich dej - aj keď pomaly, ale predsa - graduje (momentálne ma napadá napríklad Lost in Translation alebo 25th Hour). Zatoichi vo mne nevzbudil ani jednu jedinú emóciu (je nuda emócia?) a nad vodou ho v mojich očiach drží len nesmierne sympatický a prirodzený Takeshi. Ako režisér si tiež počína celkom solídne, ale, ako som hovoril, tie dve hodiny mi už nikto nevráti. Mrzí ma, že to dopadlo tak, ako to dopadlo, pretože niektoré súboje (+ koniec) sú proste úžasné.(4.2.2005)

  • rikitiki
    ***

    Japonský step v rytmu rock and rollu! Šílené nelogické střihy, prapodivné flashbacky, ojediněle využívané zpomalovačky nebo subjektivní kamera a nad tím vším kraluje slepý mistr s nejasnou minulostí, temnem v srdci a ovládající meč jak impresionistický malíř štětec. Kupodivu to zvláštním způsobem drží dohromady, včetně bonusu, že tohle je první japonská komedie, u které jsem se zasmála. A to i nahlas. Přesto: je to divné, mnohé je nedořečené a nedotažené. Třeba to i patří ke kouzlu jinokulturního filmu, ale mně to jako divačce vadí. /23. 7. 12./(23.7.2012)

  • FlyBoy
    *****

    Krištáľovo čisté. Kitano si uctieva Kurosawu, kultúrne zvyklosti, rozmer spravodlivosti, vytvára priesečník prístupov starých s tými novými a pridáva sa tak k autorom, ktorým nezáleží len na spätnom oslavovaní vlastnej minulosti, ale aj na súčasnom zosílení už beztak silného fenoménu. Nemá však za potreby okolo toho robiť zbytočný humbuk, ťaží z rytmizujúcej zvukovej stopy (súvzťažnosť s oraním roľníkov), "vyblednutého" filtrovania (asociuje vtedajšie spol. pomery, tj. chudoba vs. krutovláda), neunáhleného tempa (odpovedá plíživému putovaniu maséra Zatôichiho), westernových stretov (založené na choreografickej i obrazovej šťavnatosti) a hédonistickej formy (dovoľuje nasávať a naplno si užívať vyššie uvedené postupy). Takeshiho umelecká mutácia exploatácie je harmonická, mohla (v prospech veci) vyznieť závažnejšie, no i napriek tomu vzniká výberový výtvor o vyrovnanosti, sústredenosti, pomstichtivosti a preto neostáva nič iné ako sa z tejto nádielky iba úprimne tešiť.(20.2.2011)

  • B!shop
    ***

    No podle takovyho hodnoceni jsem cekal daleko lepsi film. Chybi tu nejakej poradnej pribeh a misto toho tu je jen nekolik drobnejsich - dva souperici klany, sourozenci na ceste za pomstou, blazen, vasnivej gambler, ronin a do toho vseho prijde Zatoichi a vse rozhodne. Problem je, ze akce tu je moc malo, ale kdyz je, tak to je sila, vsude krev a Zatoichi se ohani jak dabel, ale obcas je videt, ze je neco dodelany na pocitaci. Vetsinou tu jen tak sledujem osudy vesnice, obcas se prihodi neco vice ci mene zavaznyho, Zatoichi se jen tak poflakuje a obcas tu jsou naprosto nevhodny vtipky. Navic spousta zaberu je zbytecne dlouhejch, cumet treba 10 minut na tancujiciho chlapa je fakt sila. Takeshi Kitano tu ale vypada nehorazne cool a jen za to jeho umeni s mecem davam ty 3*.(26.9.2006)

  • gudaulin
    ***

    Je to zajímavé, japonské filmy ze současnosti mě často oslovují a jsem schopný jim nadělit bez problémů nejvyšší hodnocení. Historická tématika a především tzv. samurajské filmy mě ale obloukem míjí. Nedokážu se obvykle vžít do mentality hrdinů a po emocionální stránce mi film tak nějak proklouzává mezi prsty, a to včetně těch nejslavnějších jmen, jako je Kurosawa. Samuraj je Kitanův příspěvek k v Japonsku tak oblíbenému žánru a využívá tradiční nadsázku, kdy hrdina bez problémů vyřídí desítky protivníků, krev stříká na všechny strany a o výsledku bitvy obvykle rozhoduje jediný vyvolený bojovník. Je to plné rituálů vycházejících z jiné kultury, občas patetické, občas naivní a prakticky neustále hodně nadsazené. Racionální část mého já se na podobnou produkci dívá se silným despektem, ale naštěstí tady pomáhá Kitanův ironický nadhled, vtípky, kterými příběh shazuje a pomrkává přitom na svého diváka a žánrového fanouška. Svůj snímek navíc zdobí ukázkami místní kultury, takže závěr filmu proskotačíme v duchu lidové veselice. Taky jsem si vzpomněl na svá teenagerská léta, kdy jsem hltal takového Hrbáče a Samuraj se dá označit za romantizující dílko podobné úrovně a zaměřené na podobného konzumenta. Takže s přimhouřenýma očima za 3* a celkový dojem 55 %.(12.3.2011)

  • - Režisér Takeshi Kitano chtěl, aby bojové scény vypadaly co nejvíce realisticky, zatímco stříkaní krve chtěl mít extrémně přehnané. (pavel11)

  • - Taněční scény v závěru filmu se zúčastnili všichni vesničané, vyjma záporných postav. Zatôichi se ve scéně neobjevil, protože jeho představitel, scenárista a režisér Takeshi Kitano zařadil svou postavu Zatôichiho spíše mezi padouchy. (DailyDreamer)

  • - Michiyo Ookusu, která ztvárnila starší ženu, u které Zatoiči (Takeshi Kitano) bydlí, hrála Zatoičiho (Shintarô Katsu) partnerku již ve filmu Zatôichi umi o wataru (1966). (zelvopyr)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace