Reklama

Reklama

Do hajzlu!

(festivalový název)
  • Německo Ach du Scheisse!
Trailer 2

Obsahy(1)

Jestli se domníváte, že je váš život k posrání (inflace, Zagorka, hypotéky, putlerizace vesmíru), pak se směle ponořte do žumpy jménem Do hajzlu! a ihned pocítíte neskonalou úlevu na nervy staženém svěrači. Nic totiž nepotěší tak, jako neštěstí toho druhého – obzvlášť, pokud je zabředlý do ještě větších sraček než vaše maličkost. Šmakulózní skvost Do hajzlu! jsme vycucali z bezbřehé zatuchlé díry jménem Cannes. Právě zde k nám probublal senzoricky výrazný debut Lukase Rinkera, který spojuje nemožné: TrosečníkaMacGyvera Telefonní budku. Akorát, že v typicky německém schmutzig podání z toho vylezla realitní noční můra o architektovi Frankovi (Thomas Niehaus), jenž za věru záhadných okolností uvíznul v budce toaletní, ulepen od krve, potu a jiných pochutin, které lze obvykle nalézt na festivalových tojkách ve dvě hodiny ráno. Nebohému projektantovi Frankovi ale zbývá jen půlhodina. Kadibudku má totiž bezelstně vyhodit do povětří šéf Horst, zosobněný slizácky půvabným Gedeonem Burkhardem (Hanebný pancharti, Lída Baarová, Komisař Rex). Klaustrofobní drama Do hajzlu! udrží spolehlivě vaši pozornost až do poslední ruličky toaleťáku. Přitom se jedná o brutální, řemeslně dotažený survival, který sám sebe splachuje čvachtavými proudy inkontinenčního humoru toho nejnižšího ražení. Ostatně, není stolice jako stolice, pravil by architekt Pavel Bobek. (Festival otrlého diváka)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (22)

JFL 

všechny recenze uživatele

Sympatický malý high concept biják, jehož český název by s ohledem na dějové peripetie měl znít "To mě poser", se celý (až na pár záběrů) odehrává v prostoru mobilní latríny. Právě tam za bizarních a velmi bolestivých okolností uvízl stavební technik a musí se odtamtud také v daném čase dostat, než ho navždy pohřbí exploze plánované demolice. Debutující Lukas Rinker si s velkou nadsázkou vědomě si pohrává s přiznanými vzory a referencemi a přichází tak s rozvernou a záměrně přepjatou záchodovou parafrázi na "Telefonní budku" i "Trosečníka". Stylově pak jeho absurdní thriller stojí hrdě rozkročený mezi excesivní formálností a intenzivní tělesností bijáků dua Neveldine/Taylor a současně jalovou hovadnostní německé televizní produkce (zde budiž referenčním počinem vědomě pitomá krimi série "Hubert a Staller"). Místy sice film vykazuje obvyklé debutantské neduhy, jako neschopnost zkrátit či opustit těžce pořízené či naopak radostně vzniklé záběry, a také mu občas padá řetěz. Ovšem, když už šlápne do pedálů a pořádně zabere, jako třeba když se může plně vyžívat ve vyhrocené fyzičnosti či vyobrazování špíny a bolesti na hraně naturalistického extrému a splatstickové grotesknosti, je to tuze zábavná podívaná. [projekce na filmovém trhu v Cannes] ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Podle zdejší květnaté a šťavnaté anotace to vypadá na pořádný námrd. Ale největší námrd je nakonec ona anotace, protože film samotný slibuje víc, než posléze nabídne. Tedy ne že by to byla úplná středoproudovina, to zase ne, ale čekal jsem něco mnohem bizarnějšího, drsnějšího, nechutnějšího... i vtipnějšího, humor se postupně někam vytratil. Nejlepší je asi začátek (slibný rozjezd) a potom ještě scéna protahování roxoru rukou. Jinak jde o komedii víc nevtipnou než vtipnou, jejíž černý humor je příliš krotký, žádný úlet do sfér nechutna a nevkusna se nekoná. Na rozdíl od tohohle brutálního gagu, na který jsem si při filmu samozřejmě několikrát vzpomněl. ()

Reklama

AnanAss 

všechny recenze uživatele

Hlavní postava má takový ten typický den blbec, když se probere, s propíchnutou rukou, v převržené toice, ze které není úniku. Co se tady děje a co tomu předcházelo? Dostane se z těchto sraček? Bude mu dělat, kromě mluvícího hajzlprkýnka, hlavní společnost ještě někdo? Ach du šajze se snaží být telefonní budkou bez větších ambicí a klaustrofobickým dramatem, jehož námět mě popravdě děsí na festivalech už hodně dlouhou dobu. Dobré momenty zde však často střídají ty špatné, někdy až vyloženě trapné (snové sekvence – tedy kromě té úvodní, která má hlubokou myšlenku). Dementní chování postav by ani nevadilo, ale jejich charaktery jsou až na hranici grotesknosti. Tohle záchodové šajze je tak tedy někde na půli cesty. Z filmu jsem si ale odnesl důležité ponaučení – odteďka, na fesťáku, bez flexky na toiky nelezu. A opět se potvrzuje, že sovy nejsou tím, čím se zdají být. ■ AnanAss‘s Score: 5/10 ■ ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Chlap se probere v toi toice s rukou propíchnutou roxorem a telefonem zaparkovanym ve sra*kách. A pochopitelně ho tlačí čas, takže ven se potřebuje dostat stůj co stůj. Mohla to být adrenalinová hříčka utopaná v krvi a hovnech a asi to tak bylo i zamýšleno, ale to by se musel režisér vejít do hodiny. Takhle to bylo až moc rozplizlé a přes veškerou snahu i málo intenzivní. Ale špatné to není, to zase ne. Herec v hlavní roli byl fajn, pár chuťovek se tu najde a Rinker obecně ukázal, že v něm něco je. Tak uvidíme příště. 55% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Splatter černá komedie, která je, pokud se dostatečně vžijete do role hlavního hrdiny, skutečný horor. A to ani ne tak proto, že krev stříká proudem, ale protože ta bezvýchodnost, kdy čas běží a Frank je přišpendlený v povalené kadibudce, se zdá být natolik skutečná, že jsem si do konce nedokázal představit, zda Frank vyvázne, či ne. Jinak akční to příliš není, jelikož v prostoru TOIky se těžko rozmáchnete k dechberoucí akci. Ale děj je napínavý, místy až k prasknutí. Občasný milý vtípek obstará slunéčko sedmitečné či mobil ve fekáliích, který tvrdohlavě přehrává písničky. A mimochodem nejen na konci, nýbrž i během děje zazní super hit skupiny Münchener Freiheit - Ohne Dich. Holt retro je stále v kurzu. Směrem ke konci už není Frank jen od krve, ale vypadá, jako by ho protáhli několikrát odpadním potrubím končícím v přeplněném septiku. A kdysi sympatický Burkhard tu je za úlisného hada, jehož si očividně střihnul s chutí. Bavil jsem se na silné 4*, ovšem za ten závěr musí pátou přihodit. p.s. film jsem viděl v němčině, což je pro mne OK, ale navíc s polským rychlodabingem - a to byla teprve jízda! ()

Galerie (30)

Zajímavosti (2)

  • Film bol natočený vo Frankfurte nad Mohanom (Nemecko). Natáčanie trvalo od 1. marca do 31. marca 2021. (Arsenal83)
  • Na produkciu filmu boli použité 4 mobilné toalety. Vzhľadom na obmedzený počet dostupných toaliet sa natáčanie uskutočňovalo väčšinou v chronologickom poradí a ďalšia toaleta sa použila až vtedy, keď tá predošlá bola už úplne zničená alebo nepoužiteľná. (Arsenal83)

Reklama

Reklama