Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Španělský western v italské koprodukci, natočený podle novely amerického spisovatele Marvina Alberta. Mexický psanec José Gomez (Tomas Milian) prchá za pomoci své milenky Eden (Halina Zalewska) před spravedlností a vrací se do své vesnice. Lidé ve vsi ho považují za neprávem pronásledovaného hrdinu. Gomezovi je v patách lovec odměn Luke Chilson (Richard Wyler), kterému však nejden jen o peníze, neboť ví, že z Gomeze se stal opravdu nebezpečný zločinec. (Mariin)

(více)

Recenze (11)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Komorní špageťák odehrávající se skoro komplet na jednom zaprášeném dvorku (nápaditá kamera ho umí prodat ze stále nových úhlů), na kterém postupně houstne atmosféra. A to tak až je hustá, že by se dala krájet a i Rákosníček by se tam cítil jako doma. Dobrá žánrovka a ani o chlup více. Ono však více ani netřeba; snad jen někoho jiného za Richarda Wylera, protože jemu toho pragmatického pistolníka těžko uvěřit. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Hergot to je ale debut ! Milian poprvé ve westernu a natolik úžasný, že se až divím, že tyhle typy slizkejch padouchů nehrál stále dokola, i když pravda, z těch postav co ve westernu sehrál, a měl jsem zatím možnost vidět, nebyla žádná tak docela normální a čistého klaďase nehrál myslím nikdy. Tady s přehledem utáhl celý film, který by bez něj zapadl do šedi lepšího průměru, kterého jsou v tomhle žánru mraky. Takže hlavně za něj čtyři. ()

Reklama

špaček421 

všechny recenze uživatele

Vůbec první italský western s Tomasem Milianem, jak podle jeho vlastní výpovědi, tak podle SWDB, která jako datum uvedení tohoto filmu uvádí listopad 66 (a Velké přestřelky až březen 67 - ale imdb zase u VP uvádí konec listopadu 66, nejspíš oba filmy teda vznikaly naráz nebo co :) ). Celkově pozitivní recenze mě naladily, abych si jako svůj stý (už!) špageťák pustil právě tohle. Možná právě to těšení na konečně zase jednou opravdu dobrej film způsobilo moje částečné zklamání. Příběh není nijak moc originální, ani moc složitý, na druhou stranu od příjezdu Miliana do vesnice atmosféra pěkně houstne. Možná je lepší, že už jsem předtím viděl jiné filmy s Milianem, kde se vyprofiloval jako chudák nucený zlou společností žít na jejím okraji. Proto jsem mu ze začátku docela fandil proti bezkrevnému hrdinovi Wylerovi. Tím pak byla pro mě působivější proměna náhledu na postavu z Robina Hooda na bezcitného zabijáka. Samotný protagonista filmu, lovec lidí Chilson, vlastně není moc důležitý, protože hrdinou jsou tu vlastně obyvatelé vesničky stojící mezi dvěma živly. Mezi nimi vyniká kromě hrdinky Eden a bývalého šerifa Nováka (prej na Západě bežné jméno) přitroublý Mario Brega tentokrát ve vlastně kladné roli (kdo neví tak je to ten ošklivý tlusťoch, co v dolarovkách postupně zmlátil Eastwooda, Van Cleefa i Wallacha). Přičtu k tomu ještě výbornou kameru Enza Barboniho. Naopak hudba Stelvia Ciprianiho se tentokrát moc nepovedla. Ennio, kdes byl? Tenhle film by tě potřeboval jako sůl. Celkově shrnuto, doporučuju, ale moc nadšenej jsem nebyl. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Eugenio Martin /Express Hruzy/ natocil vyborny western na pomery 60. rokov, kedy uz zacala westernova inflacia a tocilo sa viac ako 100 westernov rocne. Tomas Milian /Velka Prestrelka 1966, Amistad 1997, Traffic-nadvlada Gangu/ film suverenne taha, tu vystupuje v roli Jose Gomeza, prcha pred spravodlivostou ale taky Richard Wyler chce spravodlivosti ucinit zadost a je Gomezovi-Milianovi permanentne v patach. Tempo je vyborne, film ma hlavne v prvej polke tah na branku, stale sa nieco deje a neskutocne hustne atmosfera. Roku 1967 mal Milian uz za sebou genialnu Velkou prestrelku 1966 s Van Cleefom. Hudba Stelvia Ciprianiho am akurat nenadchla, chybal vyrazne taky Morricone. A ked nie Morricone, aspon sa mohli objavit Maurizio a Guido De Angelis. Co uz. Kazdopadne vyborny film a spagetak, ktory sa rozhodne oplati mat : 89 % ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Komorně laděný koprodukční špageťák, do něhož Španělé vnesli punc serióznosti, která Italům obvykle dělala problémy, zatímco budoucí režisér Enzo Barboni obohatil snímek typicky italskou kamerou. A v neposlední řadě jde také o westernový debut Kubánce Tomase Miliana ("Velká přestřelka" vznikla malinko později, přestože do kin šla zřejmě o něco dřív), který už tady předvedl fenomenální výkon. Zbytek herců také nebyl vůbec špatný. Ciprianiho hudební doprovod mě tentokrát nijak zvlášť neoslnil, ale špatný určitě není. Suma sumárum - doporučená četba nejen pro Milianovy fanoušky. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama